adexo3
۵۱۷۹۵۹
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

صداوسیما خطاهای گذشته را جبران کند

در یک انتخابات دو قطبی، بدترین خطا می‌تواند اسیر حاشیه‌سازی‌ها شدن باشد.

احمد حسینی در روزنامه «جمهوری اسلامی» نوشته است: در یک انتخابات دو قطبی، بدترین خطا می‌تواند اسیر حاشیه‌سازی‌ها شدن باشد. ممکن است جریان مخالف دولت با توجه به ضعف راهبردی و عدم توفیق در جلب نظر مردم به این شیوه روی آورد ولی دولت آقای روحانی که کارنامه موفقی در عرصه‌های داخلی و خارجی دارد باید به شدت مراقبت کند در دام این حاشیه‌سازی‌ها قرار نگیرد.

امروز شرایط به‌گونه‌ای است که دولت یازدهم با دست‌های پر می‌تواند وارد ایام تبلیغات انتخاباتی شود و نیازی به تخریب رقیب ندارد، تنها کافی است دستاوردهای چهار ساله خود را به روشنی و صراحت و مستند عرضه کند و رأی‌دهندگان هم فرق بین حقیقت و حاشیه و فریب را خوب شناخته‌اند و حتماً مجدد به این دولت اعتماد خواهند کرد، ولی تنها سلاح جناح مقابل نقد برنامه‌های دولت و تلاش در جهت اثبات عدم توفیق عملکرد آقای روحانی است.

البته اگر این برنامه با رعایت اخلاق و پرهیز از سیاه‌نمایی و کتمان حقایق باشد، کاملا پسندیده است. آنچه مایه نگرانی است، ادامه شیوه ناپسند و غیراخلاقی نقد افراد بجای عملکرد آنان است؛ همان شیوه مذموم که بنیان‌گذارانش را از صحنه رقابت‌ها حذف کرد و سرنوشت هرکس که به آن دست یازد، همین خواهد شد.

نکته دیگر، مراقبت مسئولین نظام از غوغا سالاری و مقابله جدی با کسانی است که جامعه را نا‌آرام می‌خواهند تا به این بهانه فضای انتخابات را امنیتی کنند که نتیجه آن حضور حداقلی مردم و بالا رفتن جریانی است که همیشه خلاف آن را خواسته است. برخورد جدی با آشوب‌طلبان و قانون‌شکنان وظیفه اصلی مقامات امنیتی و انتظامی است تا به‌قول معروف افراد و نهادهایی به فکر مهندسی انتخابات نیافتند.

نکته مهم دیگر، آزمون بزرگی است که صداوسیما باید بگذراند. چه مناظره‌ها زنده باشد و چه ضبط شده، رسانه ملی یک بار دیگر فرصت دارد تا خطاهای گذشته خود را جبران کند و فارغ از تعلقات سیاسی، به این حقیقت که بیت‌المال مردم را به امانت در اختیار دارد و حق ندارد آن را قربانی مطامع و مطالبات سیاسی کند، پایبند باشد.

و پایان سخن آنکه ایام پیش رو برای همه متولیان نظام و مسئولین و رقبای انتخاباتی، تقویت باور و اعتماد مردم است و اینکه میزان فقط رأی آنهاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه صدا وسیما هم مثل دولت دروغ بگوید تا دوستان دولت راضی شون وگرنه چطور کارهای نکرده راباید از دروغ تعریف کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج