adexo3
۵۱۸۲۸۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اصولگرایان از روند ردصلاحیت های شورا ناراضی اند

روز گذشته پیامک‌هایی به نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ارسال شد. دریافت این پیامک‌ها به منزله تأیید صلاحیت افراد بود اما به نظر می‌رسد وزارت کشور تنها شماره نامزدهای اصلاح طلب را برای پیامک داشته است و نامزدهای اصولگرا به ویژه در تهران پیامک دریافت نکرده‌اند!

صبح نو نوشت: روز گذشته پیامک‌هایی به نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ارسال شد. دریافت این پیامک‌ها به منزله تأیید صلاحیت افراد بود اما به نظر می‌رسد وزارت کشور تنها شماره نامزدهای اصلاح طلب را برای پیامک داشته است و نامزدهای اصولگرا به ویژه در تهران پیامک دریافت نکرده‌اند!
بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر بر عهده مجلس شورای اسلامی است و نتیجه انتخابات ۹۴ بر انتخابات پارلمان‌های محلی تأثیری مستقیم دارد؛ بر همین اساس بررسی صلاحیت نامزدهای ورود به شورای شهر تهران در دست اصلاح طلبان است. آقایان علیرضا رحیمی، الیاس حضرتی و محمدرضا نجفی افرادی هستند که جناح بندی‌های سیاسی خود را بر رعایت عدالت و انصاف مقدم شمردند تا کار برای ورود اصلاح طلبان به بهشت آسان شود.
رد صلاحیت‌های عجیب!
آقای مرتضی طلایی، نایب رییس شورای چهارم تهران، با صدور بیانیه‌ای خبر از ردصلاحیتش داد و تأکید کرد: « طی شب و روز گذشته در فضای مجازی اخباری منتشر و اعلام شده که صلاحیت تعدادی از اعضای فعلی شورای اسلامی شهر تهران از جمله بنده احراز نشده است. اگرچه بر اساس اطلاع قبلی، تأیید نهادهای نظارتی و مراجع چهارگانه و همچنین هیأت اجرایی انتخابات در مورد اینجانب صورت گرفته اما ظاهراً هیأت نظارت شهر تهران اقدام به اتخاذ چنین تصمیمی نموده است.» این اتفاق برای آقای علیرضا دبیر هم افتاده است، وی تأکید کرده که استعلام چهارگانه‌اش از وزارت اطلاعات، ثبت، قوه قضائیه و ناجا مثبت بوده و نمی‌داند علت رد صلاحیتش چه بوده است.
انتقام اصلاح طلبان از انقلابیون
آقای پرویز سروری در خصوص رد صلاحیت شدن برخی از چهره‌های سرشناس اصولگرای شورا توسط هیأت نظارت انتخابات شورا، گفت: ظاهراً اصلاح طلب‌ها که احساس کردند شرایط جامعه علیه آن‌ها می‌شود و یک رویگردانی اجتماعی را حس کردند، تصمیم گرفتند تا انتخابات را مهندسی کنند و قرار است خودشان بگویند چه کسی وارد شورا بشود و چه کسی وارد نشود! وی ادامه داد: این آقایان همان‌هایی هستند که در تمام دوران اقدامات شورای نگهبان را به شدت زیر سؤال می‌بردند و حالا امروز می‌بینیم زمانی که خودشان به این نقطه رسیده‌اند، ظاهراً قرار است از کسانی که در عرصه‌های مختلف انقلاب را حمایت کردند، انتقام گیری کنند! ملاک رد صلاحیت آنها کسانی هستند که با فتنه مقابله کردند و از طرفی هم ظاهراً تمامی آنهایی که در فتنه نقش داشتند و حتی بعضی از آنها زندانی هم شدند، تأیید صلاحیت شوند! آقای اقبال شاکری با انتقاد از رد صلاحیت سیاسی اصولگرایان توسط هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراها گفت: این اقدامات موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود لذا هیأت نظارت باید در مدت دو روز آینده در بررسی صلاحیت این افراد تجدید نظر کند و سریع‌تر نتیجه آن را به نامزدها اعلام کند زیرا اتلاف وقت در اعلام نتایج و موکول کردن آن به دقیقه ۹۰شائبه سیاسی کاری در مورد عملکرد هیأت نظارت ایجاد می‌کند.

نظارت مصیبت بار
چندی قبل آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان با انتقاد از کامل نبودن نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا از آن به عنوان «مصیبت» یاد کرد و با اشاره به این‌که گاهی اوقات شاهد کشیده‌شدن کار برخی اعضای شوراهای شهر به دادگاه هستیم، این مسأله را ناشی از وجود برخی نواقص در روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها دانست.
به نظر می‌رسد این مصیبت سرانجام به بهشت نازل شد.
اصلاح طلبان که از اقبال خود در انتخابات شوراها اطمینان نداشتند، با رد صلاحیت گسترده اصولگرایان خواسته خود را به مردم تحمیل کرده و حق انتخاب آزاد را از آن‌ها سلب کردند. تنها باید تا اعلام نتایج نهایی و بررسی شکایت‌ها منتظر ماند و دید که اصلاح طلبان بر نظر خود پایبند می‌مانند یا مصلحت و منافع ملی را بر سیاسی کاری ارجحیت می‌دهند؟ شاید باید برای کمک در تصمیم گیری، شرایط شورای تمام اصلاح طلب اول را یادآور شد که نتیجه‌ای جز درگیری سیاسی و انحلال در پی نداشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج