اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۱۸۲۹۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

عبدالله مومنی:شوراها می تواند کمک روحانی باشد

اصلاح‌طلبان که تصور می‌رود با اقبال بسیار خوبی در میان رأی‌دهندگان مواجه هستند، می‌توانند پیام تغییر را از طریق فهرست نامزدهای شورای شهر به جامعه انتقال دهند و با ارائه برنامه‌های روزآمد و طرح ایده‌هایی متناسب با سبک زندگی کنونی شهرنشینان ایرانی با جلب رأی گروه‌هایی که ممکن است انگیزه کافی برای حضور پای صندوق‌ها را نداشته باشند کمک زیادی به افزایش رأی آقای روحانی کنند و نیز گام سوم را بردارند.

عبدالله مومنی در شرق نوشت: انتخابات شوراهای شهر که هم‌زمان با یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری کمتر از یک ماه دیگر در سراسر کشور برگزار می‌شود، اهمیت ویژه‌ای برای جریان اصلاحات دارد. این اهمیت ویژه عمدتا بنا به دلایل زیر درخور توجه است:

١- جبهه اصلاحات با فعالیت‌ها و رویکردهای خود پیش از انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری مسیر جدیدی را برای بازسازی امر انتخابات و بازتعریف نسبت خود با آن آغاز کرد که این روند در خرداد ٩٢ و اسفند ٩٤ به بار نشسته و موفقیت‌های درخور ‌توجهی به‌همراه داشته است. انتخابات پیشِ‌رو طبعا نمی‌تواند فارغ از این روند بررسی شود؛ روند قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان شورای شهر که از دولت و مجلس برآمده، از موفقیت‌های پیشین جریان اصلاحی است و امکان رقابت جدی میان دیدگاه‌های مختلف را فراهم آورده، هم دستاوردی بزرگ برای جریان اصلاحات است و هم زمینه‌ای مناسب برای حضور معنادار و مؤثرتر این جریان در معادلات سیاسی کشور؛ بنابراین به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان مبتنی بر این دستاورد می‌توانند پس از سال‌ها به شکل کامل‌تری خود را در معرض رأی مردم قرار دهند.
٢- شورای شهر نهادی است که چه تصریح به آن در قانون اساسی و چه تحقق آن در دولت اصلاحات، حاصل تفکری است که خواهان تعمیق و گسترش مشارکت مردم در اداره امور عمومی در همه سطوح است، دیدگاهی که اصلاح‌طلبان همواره و در همه ادوار تاریخ ایران پیگیر و مروج آن بوده‌اند. متأسفانه پس از شورای شهر اول با رویگردانی مردم از انتخابات شورای دوم، این نهاد عمدتا کارکرد خود در این راستا را از دست داده و اکنون در منظر مردم نه‌تنها نمادی از اراده آنان برای شکل‌دهی به زیست اجتماعی و شهری‌شان نیست، بلکه مصداقی شده از مقاومت در برابر خواست اکثریت مردم و ترجیح منافع فردی و گروهی بر منافع کلان و جمعی.
از این منظر به باور نگارنده رویکرد واجد اولویت و فوریت در انتخابات پیشِ‌روی شورای شهر برای اصلاح‌طلبان، اصلاح این نگاه عمومی و معرفی این نهاد عمومی و منتخب به‌عنوان مرجعی است که بازتاب‌دهنده حداکثری دیدگاه‌های سیاسی- اجتماعی و سبک‌های زندگی متنوع در شهرهای مختلف باشد. سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه یک نوع سیاست‌ورزی مشارکت‌جویانه است، بر این اساس در انتخابات آتی و همچنین پس از آن با تشکیل شورای شهری با رویکرد اصلاح‌طلبانه آنچه بايد مد نظر قرار گیرد تعمیق هرچه بیشتر امکان مشارکت اقشار گوناگون مردم در اداره عمومی امور است.
٣- بسیاری معتقدند آنچه می‌تواند به‌عنوان رقیبی برای نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری یعنی جناب دکتر حسن روحانی مطرح باشد، نه هیچ‌کدام از اصولگرایان مدعی، بلکه احتمال نوعی دلسردی و پرشورنبودن فضای انتخاباتی است که به‌طور طبیعی می‌توان برای دوره دوم یک رئيس‌جمهور مفروض دانست.
در اینجا نیز اهمیت انتخابات شورای شهر و هم‌زمانی آن با انتخابات ریاست‌جمهوری کاملا درخور ‌توجه است. اصلاح‌طلبان که تصور می‌رود با اقبال بسیار خوبی در میان رأی‌دهندگان مواجه هستند، می‌توانند پیام تغییر را از طریق فهرست نامزدهای شورای شهر به جامعه انتقال دهند و با ارائه برنامه‌های روزآمد و طرح ایده‌هایی متناسب با سبک زندگی کنونی شهرنشینان ایرانی با جلب رأی گروه‌هایی که ممکن است انگیزه کافی برای حضور پای صندوق‌ها را نداشته باشند کمک زیادی به افزایش رأی آقای روحانی کنند و نیز گام سوم را بردارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین به آقای مومنی همشهری شجاع ودلاورم اصلاح طلب واقعی مردی از دیار طرحان بزرگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج