۵۱۸۴۴۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

برنده جایزه «سروانتس» ۲۰۱۷ معرفی شد

«ادواردو مندوزا» رمان‌نویس مطرح اسپانیایی موفق شد جایزه مهم ادبی «میگوئل دو سروانتس» را که به «نوبل اسپانیایی» شهرت دارد، از آن خود کند.

خبرگزاری ایسنا: «ادواردو مندوزا» رمان‌نویس مطرح اسپانیایی موفق شد جایزه مهم ادبی «میگوئل دو سروانتس» را که به «نوبل اسپانیایی» شهرت دارد، از آن خود کند.
برنده جایزه «سروانتس» 2017 معرفی شد

«دویچه وله» نوشت: جایزه «سروانتس» که مهم‌ترین افتخار ادبی جهان اسپانیولی‌زبان‌ها محسوب می‌شود،‌ در این دوره نصیب «ادواردو مندوزا» رمان‌نویس اهل اسپانیا شد.

فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا طی مراسمی رسمی این جایزه ۱۲۵ هزار یورویی (۱۳۲ هزار دلار) را به پاس دستاوردهای ادبی عمر مندوزا به این نویسنده تقدیم کرد. «مندوزا» با روایتی بی‌نظیر به نقل داستان‌های جنایی می‌‍پردازد و در ژانرهای دیگر هم دستی بر آتش‌ دارد. بیشتر داستان‌ها و رمان‌های او در بارسلونا اتفاق می‌افتند و به‌نوعی تاریخ و رویدادهای روز این شهر را روایت می‌کنند.

وزیر فرهنگ اسپانیا از «مندوزا» به خاطر استفاده از عناصر ایهام،‌ هجو و کمدی در کتاب‌هایش که میراث ۴۰۰ ساله «سروانتس»‌ به حساب می‌آید، تقدیر کرد.

«ادواردو مندوزا» پس از تحصیل در رشته حقوق و فعالیت به عنوان مترجم در نیویورک، ‌اولین رمانش را در سال ۱۹۷۵ به چاپ رساند. این نویسنده ۷۴ ساله با داستان‌های جنایی خود مسیر جدیدی را در حوزه جنایی‌نویسی ادبیات اسپانیایی باز کرد و ترجمه کتاب‌هایش در کشورهای مختلف مورد استقبال قرار گرفته است.

«شهر شگفتی‌ها»،‌ «سال سیل» و «یک کمدی سبک» از جمله آثار ادبی «مندوزا» هستند. پیش از او نویسندگانی چون «ماریو بارگاس یوسا» و «خوان مارسه» موفق به کسب جایزه «سروانتس» شده‌اند.

جایزه‌ «سروانتس» که گاه با نوبل ادبیات مقایسه می‌شود،‌ سال ۱۹۷۶ راه‌اندازی شد تا نویسندگان برجسته حوزه‌ ادبیات اسپانیولی‌زبان را مورد تقدیر قرار دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج