adexo3
۵۱۸۹۸۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

شایعه تمرین جهانگیری برای انتخابات ۱۴۰۰

یدا... طاهرنژاد در روزنامه آرمان نوشت: پس از اینکه اسحاق جهانگیری به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، نام نویسی کرد، بحث‌ها و گمانه‌های بسیاری مطرح شد.

یدا... طاهرنژاد در روزنامه آرمان نوشت: پس از اینکه اسحاق جهانگیری به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، نام نویسی کرد، بحث‌ها و گمانه‌های بسیاری مطرح شد. برخی حضور او را به عنوان مانعی احتمالی در مسیر آقای روحانی دانستند و برخی دیگر، شایعات دیگری مبنی بر تمرین اصلاح‌طلبان برای حضور جهانگیری در انتخابات آتی را مطرح کردند.
این شایعات درحالی مطرح شد که آقای جهانگیری صراحتا گفت که با هماهنگی آقای روحانی به انتخابات ورود کرده است. حضور آقای جهانگیری در انتخابات، صرفا با پیگیری شورای عالی اصلاح‌طلبان و همچنین، توصیه بزرگان اصلاحات بود که آقای جهانگیری به‌رغم میل باطنی خود، مجاب به حضور در عرصه انتخابات شد. این تمهید و تدبیر نیز به این دلیل بود که اگر مشکل یا مساله‌ای در روند انتخابات رخ داد، دست اصلاح‌طلبان برای انتخابات خالی نباشد و آقای جهانگیری به عنوان نامزد پوششی اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور داشته باشد.
این پیش‌بینی به این سبب بود که آقای جهانگیری به عنوان نامزد در سایه آقای روحانی در عرصه حضور داشته باشد و در کنار او حرکت کند. بنابراین، بحث‌هایی که در خصوص مقدمه‌چینی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ و شایعاتی مبنی بر اینکه جهانگیری نامزد اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی است و حضور وی به معنای سرمایه‌گذاری و تمرین برای دور بعدی است، منتفی است. از ابتدا نیز چنین بحث‌هایی مطرح نبود و افرادی که در مجاب کردن جهانگیری در انتخابات حضور داشتند نیز چنین بحثی را نداشته و ندارند.
طرح این موضوع که آقای جهانگیری به دلایل دیگری در انتخابات حضور پیدا کرده‌اند، تنها باعث ایجاد اختلاف می‌شود و هیچ سود دیگری در پی ندارد. اما نکته دیگری که باید به آن توجه کرد نیز درخصوص حضور اسحاق جهانگیری در این انتخابات است که او تا چه زمانی قصد دارد در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری، در عرصه باقی بماند. آقای جهانگیری از ابتدا با هماهنگی آقای روحانی به انتخابات ورود کرد و در آینده نیز با نظر او ادامه فعالیت خواهد داد و هر زمانی که آقای روحانی صلاح بداند او از انتخابات انصراف خواهد داد. تا زمانی که آقای روحانی به حضور جهانگیری احساس نیاز کند، او در انتخابات می‌ماند.
بحث دیگری نیز مطرح می‌شود که آقای جهانگیری برای مقابله با تاکتیک تعدد کاندیداهای اصولگرایان به عرصه آمده بود و اکنون که این تاکتیک اصولگرایان شکست خوردو و آنها نتوانستند با ۴ یا ۵ نامزد در انتخابات حضور داشته باشند، بنابراین نیازی نیز به حضور آقای جهانگیری نیست و روحانی به تنهایی قادر است در انتخابات شرکت کرده و پیروز شود. در این زمینه نیز باید گفت که هنوز تصمیمی در این‌باره اتخاذ نشده اما اصولا این تصمیم با آقای روحانی است.
او اگر تشخیص بدهد که نیازی به حضور کاندیدای پوششی نیست، به جهانگیری اعلام می‌کند و جهانگیری نیز از انتخابات انصراف می‌دهد. البته آقای روحانی در این زمینه با اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان مشورت خواهند کرد اما، طبق قول و قرارهایی که از پیش گرفته شده بود، تصمیم نهایی با شخص آقای روحانی است و او تصمیم می‌گیرد که بحث نامزد پوششی تا کجا مطرح باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداکنه برای 1400 ظریف بیاد !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج