۵۱۹۶۳۲
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

پورشه‌های قاچاق احتمالا، امحا می‌شوند

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اگر شرایط صادرات پورشه ها و دیگر خودروهای لوکس قاچاق به کشورهای دیگر فراهم شود آنها را صادر می کنیم وگرنه باید امحا شوند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اگر شرایط صادرات پورشه ها و دیگر خودروهای لوکس قاچاق به کشورهای دیگر فراهم شود آنها را صادر می کنیم وگرنه باید امحا شوند.

حبیب الله حقیقی افزود: طبق قانون کالاهای قاچاق کشف شده نباید در بازار داخلی بازتوزیع شوند. بر این اساس ابتدا باید شرایط صادرات آنها فراهم شود وگرنه امحا خواهند شد.

وی افزود: در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ حجم کالای امحاء شده در کشور ۲۵۶ درصد رشد نشان می دهد. امحاء کالاهای قاچاق در سال ۹۶ با قوت و قدرت ادامه می یابد و ما سعی داریم روند امحا در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ با سرعت و دقت بیشتری به انجام برسد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ساماندهی معابر موقت کولبری خبر داد و گفت: طرح ساماندهی تنظیم شده و در دولت در حال پیگیری است.

حبیب الله حقیقی با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۹۶ انهدام کالاهای قاچاق قبل از عرضه است افزود: به همین منظور طرح ساماندهی ورودی های کالا به کشور از قبیل گمرک، مناطق آزاد، ته لنجی، کولبری و ملوانی در دستور کار قرار دارد و تاکنون برخی از این معابر ساماندهی شده اند و برخی دیگر در دست ساماندهی قرار دارند.

وی گفت: برای ساماندهی برخی از این موارد نیاز به مصوبه دولت بوده و برای برخی دیگر نیاز به تجدید نظر در قانون هست که تلاش می کنیم در اسرع وقت این موارد را بررسی و به نتیجه برسانیم تا مبادی رسمی کشور به لحاظ ایمن بودن از ورود کالای قاچاق ایمن تر شود.

حقیقی افزود: در سال ۹۵ حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان کشفیات قاچاق در کشور داشته ایم که این رقم در سال ۹۲ تنها ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است و این نشانگر جدیت دستگاه های مقابله کننده با قاچاق نظیر وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و گمرک است.

وی گفت: سهم کالای کشف شده در سطح عرضه در سال ۹۵ دویست و هفتاد میلیارد تومان یعنی کمتر از یک درصد کل کشفیات قاچاق بوده است و مابقی یعنی ۹۹ درصد باقیمانده مربوط به قبل از سطح عرضه یعنی کشف کالای قاچاق در انبارها، مسیرها و مبادی رسمی و قبل از مبادی رسمی است.

همچنین جلسه اعضای اصلی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هدف تبیین برنامه ها، سیاست ها و اولویت های سال ۹۶ مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری با شرکت تمامی اعضاء تشکیل شد.

حقیقی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این نشست ، تکمیل تجهیزات الکترونیکی و تشدید کنترل مبادی ورودی را اولویت دستگاه های عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرد و گفت: سال ۹۶ سال نتیجه گیری از سیاست ها و برنامه جامع ۵ ساله مبارزه با قاچاق کالا است و انتظار می رود دستگاه های عضو ستاد با همت و تلاش مضاعف و بسیج همه امکانات عرصه را بر قاچاقچیان تنگ تر کنند.
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اول فروردین در مشهد مقدس مبنی بر برخورد با قاچاق سازمان یافته، گفت: برنامه عملیاتی برای برخورد با دانه درشت ها و قاچاق کلان و سازمان یافته در دستورکار نیروهای امنیتی و انتظامی قرار گرفته است و به زودی نتیجه برخورد با باندهای سازمان یافته قاچاق کالا آشکار می شود.
حقیقی تکمیل سامانه های الکترونیکی و ایجاد پنجره واحد تجاری گمرکی را یکی از عوامل رشد کشفیات قاچاق در سال ۹۵ اعلام کرد و افزود: در سال های اخیر زیرساخت ها و اقدامات بنیادی و موثری در زمینه نظارت و کنترل الکترونیکی کالا در کشور صورت گرفته و ما به دنبال رشد، تکمیل و بلوغ این سامانه ها و هماهنگی بیشتر بین دستگاه های متولی تجارت خارجی هستیم تا در پرتو شفافیت و حذف بروکراسی، زمینه های بروز فساد و تخلف را از بین ببریم.
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به رقم کشفیات سال ۹۵، اظهار کرد: از ۱۴ هزار میلیارد تومان ارزش کشفیات، تنها ۲۷۰ میلیارد تومان آن مربوط به سطح عرضه بوده و این نشان از اولویت مبارزه با قاچاق از مبادی ورودی است.
حقیقی مبارزه با قاچاق کالا را زنجیره ای پیوسته شامل قبل از مبادی تا سطح عرضه دانست و گفت: در سال ۹۶ دستگاه های عمل کننده با تشدید برخورد و مقابله در مبادی به گونه ای عمل خواهند کرد که نیازی به برخورد در سطح عرضه نباشد البته این به معنای مجوز عرضه کالاهای قاچاق در بازار نیست و عرضه قاچاق طبق قانون جرم است.

در این جلسه اعضای حاضر اولویت ها و برنامه های دستگاه متبوع خود را برای تشدید مبارزه با قاچاق در مبادی ورودی اعلام کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امحا به چه درد میخوره به غیر ازبین بردن پول مملکت. پول آن را خرج مناطق محروم کنید به جای امحا.گرچه فروش برسد به مناطق محروم نخواهد رسید.

    • بدون نام

      پورشه و امحاء
      پس اینایی که زیر پای آقازاده هاست و تو خیابونا دور دور میکنند و آسایش و خواب از مردم گرفتند ازکجا اومده؟

    • حبیب

      بجای ازبین بردن،بفروشن بدن دیه غیر عمد زندانیان سرپرست خانواده و بدبختی که بخاطر نداشتن پول دیه افتادن زندان.

    • بدون نام

      اگر نابود کنید همه به شما خواهند خندید.چون واقعا خنده دارید البته اگر.

    • اریا

      تو شهرما تا الان برا دو میلیون شلوار و پیرهن که خرج زن وبچشون بدن هفت نفر کشتن حال کیه پورشه وارد میکنه کسی هم جرات نمی کنی جلوشبگیره کی پشت این قضیه هست خدا روسیاهشون کنه بیکارها چه گناهی کر دن برا دو میلیون جون بدن

    • سعید

      کار بسیار بجه گانه ای هست و بدون فکر

    • رضاف

      کاش میشد محصولات دو شرکت خودرو سای را امحا کنید یه مشت ماشین آشغال بدرد نخور

    • شهرام

      بدین آقازاده ها امحا کنن. اونا اینقدر خوب امحا میکنن که بیا و ببین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج