adexo3
۵۲۰۰۹۳
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

دریاچه ارومیه هفت سال دیگر زنده می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا هفت سال دیگر حجم دریاچه ارومیه به ۱۴ میلیون مترمکعب خواهد رسید که در این شرایط می‌توان گفت که دیگر نگرانی برای وضعیت این دریاچه وجود نخواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا هفت سال دیگر حجم دریاچه ارومیه به ۱۴ میلیون مترمکعب خواهد رسید که در این شرایط می‌توان گفت که دیگر نگرانی برای وضعیت این دریاچه وجود نخواهد داشت.

رحیم میدانی با بیان اینکه یکی از حوزه‌های آبریز بزرگ ایران از شش حوزه آبریز دریاچه ارومیه است که در حال حاضر بدترین شرایط را نسبت به درازمدت دارد گفت: در حال حاضر وضعیت دریاچه اورمیه نسبت به درازمدت ۹ درصد منفی ثبت شده و این در حالی است که سایر حوزه‌های آبریز ۲ درصد مثبت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشت وضعیت مناسبی ندارد، عنوان کرد: گرچه بارش‌های اخیر موجب ورودی ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب شده اما باید گفت که این حجم از آب نمی‌تواند تاثیر چندانی برای بهبود دریاچه ارومیه داشته باشد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه معمولا در آذربایجان شاهد بارش‌های مطلوب در فصل اردیبهشت هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در اردیبهشت‌ماه چند جبهه بارش پشت سر هم در این منطقه داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت پوشش برفی در این منطقه اظهار کرد: در حوزه دریاچه ارومیه وضعیت پوشش‌های برفی مناسب است لذا امیدواریم که شرایط امسال مانند برنامه پیش برود.

میدانی با اشاره به پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سد فیلور آماده بهره‌برداری است که با بهره‌برداری از این طرح ۹۰ میلیون مترمکعب به احیای این دریاچه کمک خواهد شد.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: اگر حجم دریاچه ارومیه به ۱۴ میلیون مترمکعب برسد، به تراز اکولوژیک خواهیم رسید.

به گفته وی، ستاد احیای دریاچه ارومیه از روی اول تاسیس یک برنامه ۱۰ ساله برای احیای این دریاچه تدوین کرد که سه سال از این برنامه گذشته و پیش‌بینی می‌شود که تا هفت سال آینده دریاچه ارومیه به تراز اکولوژیک خواهد رسید.

میدانی با اشاره به طرح‌های انتقال آب برای احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد: با توجه به اینکه طرح‌های انتقال بلندمدت است، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۹۸ این طرح‌ها نیز به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: در مجموع در حال حاضر وضعیت دریاچه ارومیه رو به بهبود است و پیش‌بینی می‌شود که اگر شرایط مانند روال فعلی پیش برود، وضعیت خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تورج

      300 میلیون متر مکعب اخیرا وارد دریاچه شده ولی به 14 میلیون متر مکعب نرسیده ، معاون فرق میلیون و میلیارد را نمیدانی یا سیاهچاله ای زیر دریاچه کار گذاشتی !! ، 14 میلیون را روی مساحت دریاچه تقسیم کنی ارتفاع آب یک میلیمتر هم نمیشه.

    • yasna

      4 سال پیش گفتن 7 سال. الان هم 7 سال.. ابی که جوی رود باز نیاید

    • علی

      چطور پر می شه مگه اب هست که پر بشه بی آبی غوغا می کنه باحلوا حلوا دهن شیرین نمی شه

    • بدون نام

      دریاچه شده بود بیابان اما الان اب هست و امیدوار کننده هست کسایی که به دروغ میگن نمیشه و فلان بیان ببین البته با عینک بیان

    • بدون نام

      دریاچه ارومیه رو احمدی نژاد خشک کرد با یه مشت مدیر بی کفایت که با گرفتن رشوه مجوز حفر چاه های عمیق اطراف دریاچه رو دادن که باعث خالی شدن سفره های زیرزمینی که آب دریاچه رو تامین می کردن شد. نمیدونم چرا با این همه آسیب غیرقابل جبران به این مملکت واسه خودش راست راست می گرده و پاسخگو هم نیست تازه دوباره ام می خواست بیاد سرافرازمون کنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج