۵۲۱۱۶۵
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

قرارداد موقت یعنی نابودی آینده شغلی کارگر!

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: هر دولتی که می‌خواهد سر کار بیاید باید محکم و قاطع جلوی سوء استفاده‌ها را بگیرد و با فساد اداری و رانت‌خواری مقابله کند.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: هر دولتی که می‌خواهد سر کار بیاید باید محکم و قاطع جلوی سوء استفاده‌ها را بگیرد و با فساد اداری و رانت‌خواری مقابله کند.

هادی ابوی اظهار کرد: امروز خیلی از تولیدکننده‌ها می‌توانند سرمایه‌هایشان را در بانک بگذارند و سودش را بگیرند و دغدغه تولید نداشته باشند ولی همت می‌کنند که در شرایط نبود نقدینگی و با وجود فشارهای داخلی و خارجی کارخانه‌ها را سرپا نگه داشته‌اند.

وی افزود: تولیدکننده‌ای که با دلار ۷ تومان، کارخانه تاسیس کرده، به محض این‌که زمینش بر خیابان قرار می‌گیرد، بلافاصله به فروش کارخانه اقدام می‌کند، چون تولید با شرایط فعلی برایش نمی‌صرفد و از عهده مالیات و هزینه سنگین آب و برق بر نمی‌آید؛ در حالی که اگر دولت این تولید کننده که سرمایه‌اش را در جهت تولید مملکت خود به کار گرفته حمایت کند، هم تولید کننده آسوده خاطر می‌شود و هم تولید نمی‌خوابد.

این مقام مسئول کارگری با بیان اینکه در حال حاضر مشاغل غیرپایدار بیشتر از مشاغل پایدار است و اشتغال غیر رسمی و موقت زیاد شده است، گفت: اگر می‌گوییم ماده ۷ قانون کار را اصلاح کنند برای آن است که کارگران امنیت شغلی داشته باشند. وقتی شغل‌های دائم و پایدار معرفی نشوند به گسترش بیکاری منجر می‌شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ادامه داد: وقتی با کارگران قرارداد موقت می‌بندیم، انگیزه کار و آینده شغلی آنها را از بین می‌بریم و نداشتن امنیت شغلی کارگر خود باعث بیکاری می‌شود.

ابوی با تاکید بر لزوم توجه دولت به بخش تعاون گفت: جوانان باید بدانند که تعاونی بهترین ساختاری است که می‌توانند برای راه اندازی یک کسب و کار ارزان و سریع به آن تکیه کنند و دولت هم باید جوانان جویای کار را در قالب بنگاه‌های تعاونی که هم هزینه کمتری دارد و هم تعداد بیشتری از طریق آن جذب بازار کار می‌شوند، ساماندهی کند.

به گفته وی، امروز بسیاری از جوانان فارغ التحصیل و نخبه دارای طرح‌ها و ایده‌های کارآفرینی هستند که اگر دولت به تاسیس تعاونی‌های دانش بنیان بپردازد و از حقوق مالکانه آنها حمایت کند بهتر و سریع‌تر می‌توانند ایده‌هایشان را به محصول تبدیل کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه کسی روکه پیمانکاری و قراردادموقت به وجوداوردباعث نابودی کارگران شد...الان هرجابری کارپیداکنی یه قرارداد ابکی باهات میبندن وبه محض اینکه یکم قدیمی شدی به یه بهونه ای اخراجت میکنن و یه کارگرجدیدمیارن ادامه ماجرا درواقع این کارفرماهای بیوجدان ازعرق کارگراستفاده کرده وثروت اندزی میکنن وقتی ام میری شکایت کنی طرف کارفرمارومیگیرن چون پارتی وپول داره بیچاره مافقرا وبیکارها الهی این مسئولین بی خردی که 4ساله پدرمردم دراوردن هیچ وقت هیچ وقت خیرنبینن واین پولهایی که به جیب زدن خرج دوادکتربشه این ارزوی همه مردم ایرانه

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه اون کسی را که طرح خصوصی سازی را ارائه کرد .تو کارخانه ذوب آهن پرسنل رسمی ماهیانه ۴الی۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند تو همون قسمت نیروهای قراردادی با تمدید سه ماه سه قراردادشون و کار و اضافه کاری بیشتر ماهیانه یک میلیون دریافتی دارند.!!!!!چرا؟؟؟چون یک کله گنده که سیر هم نمیشه از خودشون یه شرکت ثبت کرده و خون مردم را میکنه تو شیشه هیشکی هم نیست درآمد این شرکت را بررسی کنه خدا لعنتتون کنه!!!!!

    • بدون نام

      احسنت به شما اگه دولت به این کارکاخانه داره برسه تولید ملی حفظ کنه که نمکن شرکت ها بسته نمیشه

    • بدون نام

      واقعا درست میگید یک کارگر17سال کار کرده ولی یک روز سابقه ندارد عید که میشه باش تسویه میکنند کجای دنیا اینجوریه.

    • بدون نام

      من خودم 4سال درایران خودروپیمانکاری کارمیکردم به ولاه کارگرای پیمانکار3برابررسمی هاوقراردادیهای خودشرکت کارمیکردن ولی حقوق مزایای اوناکجاو پیمانکارکجا خدالعنت کنه این رئسای پیمانکاررو که نصف حقوق کارگرروهاپولی میکنن میخورن اخه خداروخوش میاد چه فرقی بین منو رسمی هست اصلا چراهمه نباید رسمی بشن این دیگه چه صیغه ای ...به خاطر اینکه جیباشونو پرکنن وراحتربزنن توی سرکارگر سیاست چماق هویجه ولی یه روزهمین کارگرای زحمت کش حقشونوخواهندگرفت

    • بدون نام

      هیات .آیا کسی هست.به ان وضع رسیدگی کند.واقعا این که امنیت شغلی ندارد.سابقه هم ندارد امید به آینده هم ندارد دلش خوشه تو مملکت خودش کار میکند ولی نصف حقوقش پیمانکار میبرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج