۵۲۱۴۴۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

«گلبدین حکمتیار» فردا وارد کابل می شود

منابع خبری در افغانستان گزارش دادند که «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی، امروز (جمعه) در لغمان با شماری از حامیان خود دیدار کرده و فردا وارد کابل، پایتخت افغانستان شد.

ایرنا: منابع خبری در افغانستان گزارش دادند که «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی، امروز (جمعه) در لغمان با شماری از حامیان خود دیدار کرده و فردا وارد کابل، پایتخت افغانستان شد.

شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز» افغانستان گزارش داد که «محمد اشرف غنی» رییس جمهوری این کشور در مراسمی به مناسبت هشتم اردیبهشت سالروز پیروزی مجاهدین از رهبر حزب اسلامی استقبال خواهد کرد.

بر اساس ااین گزارش، همچنین مراسم ضیافتی به همین مناسبت در کاخ ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

طلوع نیوز گزارش داده است که علت تآخیر در برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی مجاهدین نیز حضور حکمتیار در این مراسم اعلام شده است.

هشتم اردیبهشت سال 1371 خورشیدی جهادگران افغانستان، توانستند کنترل کابل را از ارتش سرخ خارج کنند و به تصرف خود درآورند.
بر اساس این گزارش فردا (شنبه) در کابل تعطیل عمومی اعلام شده است.

ورود رهبر حزب اسلامی، به دنبال توافق نامه صلح میان دولت و این حزب که مهر ماه سال گذشته در کاخ ریاست جمهوری به امضای نهائی «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری و حکمتیار، صورت می گیرد.

این توافق نامه پیش از آن، به دنبال یک سال گفت و گوهای طرفین در محل شورای عالی صلح، به امضای «محمد امین کریم» رئیس هیات نمایندگی حزب اسلامی، «مولوی عطاالرحمن سلیم» رئیس هیات نمایندگی شورای عالی صلح، «محمد حنیف اتمر» نماینده دولت و «پیرسید احمد گیلانی» رئیس فقید شورای عالی صلح افغانستان، رسیده بود.

در مراسم امضای نهائی توافق نامه صلح، گلبدین حکمتیار حضور نداشت و پیشتر این توافق نامه را امضاء کرده و به کاخ ریاست جمهوری ارسال کرده بود.

گفت و گوهای ابتدایی صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی، حدود دو سال قبل آغاز شده بود اما از اواخر سال 94 این گفت و گوها به صورت جدی دنبال شد و توافق نامه ای در سه فصل و 10 ماده به امضاء رسید.

بر اساس این توافق نامه، حزب اسلامی از طریق راه های مسالمت آمیز برای سهیم شدن در عرصه قدرت فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و دولت نیز زندانیان این حزب را آزاد خواهد کرد و تسهیلاتی در اختیار وی قرار خواهد داد.

گفته می شود منطقه وسیعی از غرب کابل، در منطقه دارالامان برای سکونت رهبر حزب اسلامی و رهبران این حزب اختصاص داده شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم افغانستان اهل مذاکره وگفتگونیستند؛؛بعدازجهادچه شد؛؛همه به جان هم افتادند؛شایدفرداهم حکمتیارتروروهمه به جان هم بیفتند؛؛این مردم تاوقتی که امیدبه پناهندگی وآوارگی به کشورهای همسایه داشته باشند؛باهمدیگرصلح نمیکنندوبه فکرآبادانی کشورشان نیستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج