اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۲۲۴۴۳
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

حکیمی پور: مدیریت قالیباف «شاطر عباسی» است

آقای قالیباف یک مدیر پرهزینه‌ است. اصلا مدیریت منابع و مصارف ندارد و بسیار پرهزینه‌ است. آقای قالیباف یک سازمان به این عریض و طویلی را با ۲۵هزار نیرو تحویل گرفته و با ۷۵ هزار نفر تحویل می‌دهد.

آفتاب یزد نوشت: نامش با املاک شهرداری گره‌ خورده است. احمد حکیمی‌پور عضو اصلاح‌طلب شورای شهر که اولین بار از املاک گفت در مورد بسیاری از نقاط ضعف شهرداری سخن به میان آورده است. تذکر زیاد می‌دهد و در گفتگویش با آفتاب یزد چند باری می‌گوید: «من نمی‌دانم چقدر باید صریح صحبت کنم؟ اثر این صراحت در جامعه چه می‌شود؟»
جریان خانم راستگو را همه می‌دانند. من برای چندمین بار آن را توضیح دهم؟ آقای دنیامالی هم از قبل اعلام کرده بود که در مقایسه محسن هاشمی و قالیباف، به قالیباف رای می‌دهم. آن را ما انتظار داشتیم و برای جبران آن رای تلاش کردیم اما رای خانم راستگو را خبر نداشتیم و چون پیش‌بینی نکرده بودیم، غافلگیر شدیم.

من واقعا در مورد موضوع اختیارات مالی حرص خوردم و متاسفانه جا هم نیفتاد و همین طور مشمول مرور زمان شد و دیگر در موردش تصمیم‌ درستی گرفته نشد. شهرداری یک وظیفه و اختیارات قانونی دارد، ما با این موضوع مشکلی نداریم اما شورا هم یک وظیفه و اختیاراتی دارد که یکی از اختیارات قانونی‌اش نظارت بر معاملات شهرداری است که از یک سقفی بالاتر حتما باید به تصویب شورا برسد. متاسفانه شورا از حق خودش این سقف را به شهرداری داده و بالا آورده بود. شورا اختیار فوق‌العاده‌ای به شهرداری داده بود.
بالاخره به ما قطعی نگفتند که چقدر هزینه شده است. مثلا نمی‌دانیم هزینه قطعی طبقه دوم صدر چقدر است. یا به فرض هزینه بزرگراه امام علی (ع) را نمی‌دانیم چقدر است. چون کماکان دارد پول تملک‌هایی که کردند پرداخت می‌شود و داستان ادامه دارد. ما هم نمی‌دانیم بزرگراه امام علی (ع) چقدر هزینه داشته است. برخی از این پروژه‌های‌ بزرگ مقیاس فاز صفر نداشتند و مطالعات اولیه در موردشان صورت نگرفته است و برخی اصلاح پیوست فرهنگی - اجتماعی نداشتند. این‌ها چیزهایی بود که ما روی آن حساس بودیم ولی متاسفانه شورا جدی آن را دنبال نکرد. از این موارد کم نداریم. مثلا می‌توانید به این‌ها شهر آفتاب را هم اضافه کنید.
یک روالی در شورای دوم شکل گرفته، آنهم سبک مدیریتی آقای چمران بود. آقای چمران شورا را با اداره تقریبا یکی گرفته بودند. مثلا رئیس شورا را مثل رئیس یک اداره تلقی می‌کردند. در حالی که طبق قانون، اعضای شورا هم‌شان هم هستند و این تقسیم کار برای بهبود روند فعالیت شوراست. اما ایشان اعمال سلیقه می‌کرد و در واقع ما گاهی احساس می‌کردیم خارج از ضوابط و آیین‌نامه در اداره شورا اعمال سلیقه می‌کند و عملا اینها به نفع شورا نیست بلکه در راستای کم کردن اختیارات و نظارت شوراست. یعنی به نوعی مماشات با شهرداری است که نقطه ضعف محسوب می‌شود. مدیریت اصولگرایان در شورای شهر شورا را کوچک کرد و برد زیر سایه شهرداری. ما که نمی‌توانیم همیشه با ایشان دعوا کنیم. اگر این اتفاق بیفتد صورت خوشی در بیرون ندارد. ما این خطر را هم احساس می‌کردیم و دست به عصا راه می‌رفتیم چون حفظ اصل شورا برای ما مهم‌تر بود.
آقای حسین راغفر دروازه‌بان تیم ملی جوانان ایران بوده و الان یکی از بهترین اقتصاددانان کشور شده‌اند، خوب چه اشکالی دارد؟ بگوییم نیا چون ورزشکار بودی؟ این‌ها دلیل نمی‌شود. اما ورزشکاران و هنرمندان باید بیایند در سیستم نهادهای مردمی و تشکل‌های مدنی و از آن فیلتر وارد انتخابات شوند. همین طور مستقیم آمدن مشکل ایجاد می‌کند. آن تشکل فردا پاسخگوست که چرا این فرد را معرفی کرد و جوابگوی کارآمدی و ناکارآمدی او باشد. این مشکل ماست نه حضور ورزشکار و هنرمند، موضوع را اشتباه نگیریم. سیستم انتخاباتی ما مشکل دارد. این را باید واقعا درست کرد.
بعد هم می‌گویند دارند چوب لای چرخ شورا می‌گذارند، شهردار را اذیت می‌کنند و... گیر کار ما اینهاست. ما با آدم‌هایی مواجه هستیم که می‌آیند چه در شورا و چه در شهرداری، سمت می‌گیرند، اصلا قانون را نخوانده که ببیند کجا آمده و اختیاراتش چیست. خنده‌دار نیست که یک نفر ۱۰ سال شهردار باشد یک چیز را تذکر بدهی بگوید این را برای اولین بار شنیدم و نمی‌دانستم که این موضوع دو سوم رای می‌خواهد، رئیس شورا هم بگوید من هم نمی‌دانستم دو سوم رای می‌خواهد؟ اینها چیزهایی است که از بس قانون را کوچک گرفتیم و به مشکلات‌مان آشنا نبودیم به وجود آمده است. اما می‌گویند جهل به قانون رافع مسئولیت نیست.
با گذشت ۵۰ روز هنوز جوابم را نگرفتم. سوالاتم هم کاملا روشن است، پرسیدم که بالاخره آتش‌نشان‌ها چرا دیر از پلاسکو خارج شدند؟ این سوال من ملموس است و برمی‌گردد به وظایف شهرداری، سازمان آتش‌نشانی و بحث مدیریت بحران. سوال بعدی هم این است که چرا وقتی این اتفاق افتاد شهردار در تهران نبود؟ چون نمی‌شود شهر را به حال خودش رها کرد. اگر شهردار بخواهد شهر را ترک کند باید شورا را در جریان بگذارد و از آن اجازه بگیرد.
آقای قالیباف یک مدیر پرهزینه‌ است. اصلا مدیریت منابع و مصارف ندارد و بسیار پرهزینه‌ است. آقای قالیباف یک سازمان به این عریض و طویلی را با ۲۵هزار نیرو تحویل گرفته و با ۷۵ هزار نفر تحویل می‌دهد. یکی از قول‌هایی که داد این بود که شهرداری را چابک و کارها را برو‌ن‌سپاری می‌کنم. به همان اندازه که وعده‌هایش در شهرداری عمل شده آن را در کشور ببینید. خودش می‌گوید ۲۰ هزار میلیارد بدهی دارد ولی من معتقدم که بدهی حداقل دو برابر این است که پنهان است و دیده نمی‌شود. یک سازمان بدهکار را به جا گذاشته است. من شخصا ایشان را مدیر پرهزینه تعریف می‌کنم.
این برای من فرمول است که مدیر موفق کسی است که با هزینه کم و زمان محدود، کار باکیفیت ارائه دهد. این را می‌گویند مدیر خوب اما اگر برعکس باشد، با هزینه بالا و زمان طولانی و کار بی‌کیفیت را من می‌گویم کار «شاطرعباسی». آقای قالیباف اکثر پروژه‌هایش با هزینه بالا، زمان طولانی و کیفیت پایین است. پلی که ساخته می‌شود و بعد 9 ماه شکاف برمی‌دارد و باید تعمیرش کنند، اسم این را می‌شود خروجی گذاشت؟ با این پول که در تهران هزینه شده، یعنی بالای 140 هزار میلیارد، باید خیلی بیش از این‌ها کار می‌شد، خیلی. بله کار انجام شده اما با کیفیت پایین و هزینه بالا.
من از الان دارم برای شهردار بعدی دعا می‌کنم. او باید راهی سخت‌تر از راهی که آقای روحانی در کشور طی کرد را در شهرداری طی کند. خیلی سخت است.
امیدوارم مشاوران جدید، آقای قالیباف را به مسیر درستی هدایت کنند . اینها اینطوری هستند و به هر حال آقای قالیباف باورشان کرده است. من جای آقای قالیباف بودم به این مشاوران اعتماد نمی‌کردم و از آنها مشاوره نمی‌گرفتم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • reza

      فقط سمپاشی! ببخشید اون موقع که داشت این کارها رو میکرد کجا بودین چرا افشاگری نکردین!

    • جانم فدای رهبر

      آقای حکیمی پور الان شما که بدتر از آقای قالیباف کردید آقای قالیباف چون حقایقو میگه لیاقت رییس جمهوری رونداره وبا این درغاتون فقط مردم رو آگاه تر میکنین درود بر قالیباف

    • بدون نام

      چقدر تابلو بخدا. خوب اصلاح طلب از اصلاح طلب طرفداری میکنه دیگه. اگه یه روز عین من کارگر زندگی کردن شاید بفهمن چه گندی زدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج