adexo3
۵۲۲۴۵۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

«ترزا می» درخواست‌ بروکسل را رد کرد

روزنامه دیلی تلگراف روز یکشنبه در گزارشی با اشاره به برگزاری نشست سران ۲۷ کشور اروپایی در بروکسل، نوشت: &#۰۳۹;ترزا می&#۰۳۹; نخست‌وزیر انگلیس یک سری از مطالبات &#۰۳۹;تندروانه&#۰۳۹; بروکسل در ارتباط با مذاکرات برگزیت، را رد کرد.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه دیلی تلگراف روز یکشنبه در گزارشی با اشاره به برگزاری نشست سران ۲۷ کشور اروپایی در بروکسل، نوشت: 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس یک سری از مطالبات 'تندروانه' بروکسل در ارتباط با مذاکرات برگزیت، را رد کرد.
روزنامه دیلی تلگراف عنوان کرد: 'ترزا می' در جریان کارزار انتخابات حزب محافظه‌کار در اسکاتلند، در پاسخ به دیلی تلگراف در مورد موارد مطرح‌شده در نشست بروکسل گفت: 'نخست از هر چیز من این مساله را مورد اشاره قرار دهم که ما هیچ معامله ای در ارتباط با برگزیت از سوی بروکسل، بر روی میز نداریم.'
وی افزود: در مقابل دستورالعمل آنها در مورد مذاکرات( برگزیت)، ما هم دستورالعمل خودمان براساس نامه ارسال‌ شده در مورد ماده پنجاه پیمان لیسبون( به رییس شورای اروپا) و نیز سخنرانی‌ام در ماه ژانویه گذشته در لانکاستر هاوس ( لندن ) داریم.
نخست‌وزیر انگلیس در جریان نامه‌اش به دونالد توسک رییس شورای اروپا و نیز سخنرانی‌اش در لانکاستر هاوس، اولویت‌هایش را در مورد مذاکرات با بروکسل از جمله 'کنترل مهاجرت' با پایان دادن به جریان آزاد نیروی کار و کنترل بر قوانین داخلی با لغو تسلط قوانین اروپایی ، برشمرده است.
دیلی تلگراف افزود: 'دیوید دیویس' وزیر برگزیت نیز گفت: هر دو طرف ( لندن و بروکسل) روش کرده‌اند که خواهان مذاکرات با حسن نیت و همکاری صمیمانه با هدف ایجاد یک مشارکت نزدیک میان بریتانیا و اتحادیه اروپا در آینده هستند.

این روزنامه افزود: اما شکی نیست که این مذاکرات یکی از پیچیده‌ترین مذاکرات در طول تاریخ بریتانیا شمرده می‌شود. این مذاکرات دشوار، وقت‌گیر و حتی مقابله‌جویانه می‌تواند باشد.

دیلی تلگراف نوشت: رهبران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست بروکسل تنها ظرف 4 دقیقه با اولویت‌های مدنظرشان در مذاکره برگزیت با بریتانیا، موافقت کردند که این مساله نشانگر وحدت عمل میان آنها هست.
این روزنامه نوشت: 'دونالد توسک' رییس شورای اروپا این اولویت‌ها و تقاضا را در پیش‌نویس نقشه راه که در 31 ماه مارس منتشر کرد، بیان داشته بود و شرکت‌کنندگان در نشست بروکسل همچنین بر حل دو مساله حفظ حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس و نیز بحث غرامت‌های مالی که بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا بایستی بپردازد، پای فشردند.
سران 27 کشور اروپایی عضو اتحادیه اروپا در اولین گام مهم برای تبیین راهبردشان در قبال خروج بریتانیا از این اتحادیه موسوم به برگزیت و مذاکرات آتی شان با لندن در این ارتباط، روز شنبه در غیاب انگلیس در بروکسل گردهم آمدند.
شرکت کنندگان در این نشست به اتفاق آرا با نقشه راه پیشنهادی 'دونالد توسک' رییس شورای اروپا در مورد مذاکرات برگزیت، موافقت کردند.
توسک در نشست خبری پس از نشست سران 27 کشور اروپایی در بروکسل، نیز گفت' ما خواستار تضمین‌هایی در مورد حفظ حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس هستیم.'
توسک افزود:'اما ما خواهان مواضع روشن دولت انگلیس در این خصوص و نیازمند دریافت تضمین‌های واقعی بر شهروندانمان که در بریتانیا زندگی، کار و تحصیل می‌کنند، هستیم.'
وی در همین حال گفت که این وضعیت برای انگلیسی‌هایی که در کشورهای اروپایی سکونت دارند، نیز صدق می‌کند.
براساس برخی از برآوردهای صورت گرفته، در حال حاضر بیش از 3 میلیون شهروند اروپایی در انگلیس زندگی می‌کنند و در همین بیش از یک و نیم میلیون انگلیسی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا سکونت و فعالیت دارند.
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس نهم فروردین ماه با ارسال نامه ای به 'دونالد توسک' رییس شورای اروپا در مورد فعال کردن ماده 50 پیمان لیسبون، رسما خروج بریتانیا از اتحاد اروپا را کلید زد.
'دونالد توسک' نیز یازدهم فروردین ماه گذشته و دو روز پس از اعلام رسمی'ترزا می' در خصوص خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، پیش‌نویس راهبرد این اتحادیه برای مذاکرات دوساله برگزیت با انگلیس، منتشر کرد.
مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلندشمالی) در روز 23 ژوئن ماه جولای 2016 ( سوم تیرماه 1395) با شرکت در همه‌پرسی رأی به خروج از اتحادیه اروپا دادند.

در همه‌پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج