اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۲۲۶۰
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

دلیل کاهش شدید قیمت طلا در بازار چیست؟

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر بهبود بورس در آمریکا و افزایش ارزش دلار را عامل کاهش قیمت طلا دانست و گفت: ‌در دو روز اخیر سکه کاهش ۵۰ هزار تومانی داشته است.

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر بهبود بورس در آمریکا و افزایش ارزش دلار را عامل کاهش قیمت طلا دانست و گفت: ‌در دو روز اخیر سکه کاهش ۵۰ هزار تومانی داشته است.

محمد کشتی آرای با اشاره به روند کاهش قیمت سکه و طلا در بازار اظهار داشت:‌ ظرف یک هفته گذشته نزدیک به ۸۹ دلار قیمت طلا کاهش یافته است و از اول سال میلادی به این طرف نیز نزدیک به ۱۷ درصد در مجموع کاهش نشان می دهد.

وی علت اصلی کاهش عمده قیمت را بهتر شدن اوضاع اقتصادی دنیا دانست و افزود: طبق گزارش‌ها وضعیت اقتصاد آمریکا بهبود یافته و ارزش دلار بالا رفته است که به همین دلیل قیمت طلا کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه بالا رفتن ارزش سهام، سرمایه گذاری را در بخش طلا کاهش می‌دهد، گفت: این موضوع عاملی برای کاهش قیمت است و سرمایه گذاران به سمت بورس و دیگر بازارها می روند.

کشتی آرای در خصوص شرایط داخلی کشور گفت:‌ همزمانی شرایط داخلی کشور با کاهش قیمت رابطه درستی نیست و این موضوع بستگی به بازارهای جهانی دارد.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد روند کاهشی موجود ادامه خواهد داشت و همچنین واگذاری پیش از موعد سکه‌های پیش فروش بانک مرکزی نیز در کاهش قیمت‌ها موثر است.

وی افزود: در دو روز گذشته تاکنون نزدیک به ۵۰ هزار تومان قیمت سکه کاهش داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • man

      پارسال همین موقع طلا گرمی 60 هزار تومن بود تا یکی دو ماه پیش به نزدیکی 150 هم رسید علتش هم فقط گرون شدن طلا در بازار جهانی نبود بلکه افزاش قیمت دلار در ایران بود همین الان هم طلا نزدیک به 300 دلار در هر اونس کاهش داشته ولی آنچان تغییر قیمتی تو بازار طلا در ایران شاهد نبودیم....
      نتیجه: قیمت همه چیز نسبت مستقیم با نرخ دلار داره و تا قیمت دلار بالاست به هیچ وجه شاهد کاهش قیمتها در هیچ کالایی نخواهیم بود

      پاسخ ها

      • سپیر

        مثکه جنابعالی چندسالیه که طلا نخریدی! من پارسال همین موقع برای خانمم یه زنجیر نازک طلا خریدم گرمی 115000 تومن، شب عیدش هم که میشد اسفند 90یه حلقه خریدم گرمی 88 هزار تومن ، اما در پاییز 89 حلقه های ازدواجمون رو خریدیم گرمی 38 هزار تومن! البته قیمت تمام شده اش بود؛ به هرحال بیشتر از یک ساله که قیمت طلا بالاتر از 100 هزار تومنه

      • man

        با احترام به نظر شما فکر کنم دارید اشتباه میکنید یه سرچ کوچیک نشون میده که قیمت طلا در اردیبهشت 1391 بین 60 تا 65 هزار تومن متغیر بوده

      • سپیر

        من عزیز همه حقیقت رو که با سرچ کردن نمیشه یافت گفتی منم رفتم کاغذ خریدارو سرچ کردم دیدم حق با منه با یه هزار یا پونصد تومن بالا یا پایین تر!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج