اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۲۲۷۸۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

‌سردیس‌های مسعودی و رادی رونمایی شد

سردیس‌های استاد ناصر مسعودی و استاد اکبر رادی در سبزه‌میدان شهر رشت رونمایی شد.

خبرگزاری ایسنا: سردیس‌های استاد ناصر مسعودی و استاد اکبر رادی در سبزه‌میدان شهر رشت رونمایی شد.
‌سردیس‌های مسعودی و رادی رونمایی شد

سیدمحمدعلی ثابت‌قدم - شهردار رشت - در آیین رونمایی از سردیس‌های استاد ناصر مسعودی - خواننده پیشکسوت - و استاد اکبر رادی - نمایشنامه‌نویس -، با اشاره به این‌که حوزه شعر، موسیقی و تئاتر، تلفیقی از انواع هنرها را در ذهن ما گیلانی‌های مشروطه‌خواه تداعی می‌کند، ادامه داد: قاعدتاً پایه‌های مشروطه در محدوده ایران، گیلان و رشت بر مبنای آزادگی و آزاداندیشی پایدار، گذاشته شد که موجب می‌شود کورکورانه چیزی را نپذیریم و سبب می‌شود برای موضوعات، استدلال و استنتاج مبتنی بر واقعیت، خردگرایی و توسعه براساس عقلانیت داشته باشیم.

او با تاکید به لزوم مد نظر قرار دادن ابزار هنر در شهر رشت که پیش‌زمینه‌ای بسیار مناسب و پیش‌رو در سطح ملی و فرا ملی برای کشور است، اظهار کرد: این اتفاق، جز با پاسداشت گذشتگان و ماندگاران پیش‌رو در این زمینه اتفاق نمی‌افتد تا شاید آیندگان ما نیز این مسیر را طی کنند و به شکل‌های مختلف از قدم گذاشتن درمسیر هنر، عقب ننشینند.

ثابت‌قدم با تقدیر از هنرمندان و ادیبانی که در راستای تجلی‌بخشی به هنر استان گیلان تلاش کرده‌اند، گفت: باید به پاسداشت امور ماندگار گذشتگان، با نگاه به آیندگان و حفظ افرادی که بین ما هستند، سرعت بخشید و برای ایجاد نشدن شکافت در این مسیر، در حداکثر، حضور داشت تا تجربیات سینه به سینه در عرصه فرهنگ و هنر با وجود شعرا و ادبا اشاعه یابد.

وی افزود: امید است بتوانیم دولتمردانی داشته باشیم که هنرمندان دولت‌ساز، در پناه این دولت‌ها پایدار بمانند و قدر این عزیزان را در زمان حیات‌شان بدانیم.

عاطفی - شهردار منطقه ۲ رشت - نیز در این مراسم ضمن تجلیل از هنرمندان فراملی و کشوری شهر رشت، بیان کرد: مدیریت شهری با ادامه راهبرد دکتر ثابت‌قدم در مباحث فرهنگی و اجتماعی شهر با هدف زنده نگه داشتن یاد و پاسداشت بزرگان که جدا از مسائل عمرانی و خدماتی می‌تواند سرآمد تمام فعالیت‌ها باشد، به پیش می‌رود.

او اضافه کرد: به‌زودی اولین خانه تئاتر رشت به نام «خانه تئاتر اکبر رادی» افتتاح می‌شود.

شفیعی - مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد - نیز اظهار کرد: امروزه بیش از هر زمان، به نمادهای فرهنگی نیازمندیم.

وی با اشاره به این‌که دیگر کشورها به دنبال مصادره چهره‌های فرهنگی هستند، گفت: اگر کشور نروژ، هنریک ایبسن و روسیه، آنتوان چخوف را دارد، ما نیز باید این‌چنین یاد اکبر رادی را برای مردم معاصر و فرای مرزها زنده نگه داریم.

کوپال - نماینده بنیاد رادی - نیز در تبیین هدف از تشکیل این بنیاد، بیان کرد: این موسسه برای حمایت معنوی از نویسنده‌ای که به هنر، تئاتر و رشت خدمت می‌کرد، تشکیل شد.

استاد ناصر مسعودی نیز با اظهار خوشحالی از حضور در این مراسم، گفت: اثر، همیشه ماندگار است. امیدوارم جوانان به هنرمندان خود تأسی کنند، چراکه ما هرچه داریم از بزرگان و گذشتگان است و این‌گونه هنر موسیقی و تئاتر جای خود را می‌یابد .

حمیده رادی - همسر استاد اکبر رادی - نیز گفت: امروز جشنی برپاست و رونمایی از تندیس رادی. من در عین خرسندی، افسوس می‌خورم که ای کاش بود و می‌دید، ولی پیش از هر سخنی سپاس خدمت شهردار که این مهم با همت او سامان یافت و بی‌گمان پیامدهای ارزشمندی درپی خواهد داشت.

او افزود: گیلان چه بخت بلندی داشته که خاستگاه نامورانی مانند پرفسور رضا، پرفسور سمیعی، دکتر محمد معین، استاد پورداوود، دکتر محمود بهزاد و اکبر رادی بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج