اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۲۵۱۶۴
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

کلید پایتخت پاک در دست محسن هاشمی

انتخابات شورای شهر در چند روز آینده در شرایطی برگزار خواهد شد که تعداد کاندیداهای این دوره از انتخابات افزایش معناداری نسبت به دوره‌های قبل داشته است. بی‌تردید مردم پس از گذشت چهار دوره از آغاز کار شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌خوبی به دستاوردها و تکالیف این نهاد آشنا شده‌اند.

روزنامه آرمان: انتخابات شورای شهر در چند روز آینده در شرایطی برگزار خواهد شد که تعداد کاندیداهای این دوره از انتخابات افزایش معناداری نسبت به دوره‌های قبل داشته است. بی‌تردید مردم پس از گذشت چهار دوره از آغاز کار شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌خوبی به دستاوردها و تکالیف این نهاد آشنا شده‌اند.
اشتباهات مهلک شورای شهر تهران در دور اول منجر به آن شد که تهرانی‌ها رغبت زیادی برای حضور در انتخابات شورای شهر دوم نداشته باشند. دلسردی تهرانی‌ها و شرکت حداقلی در انتخابات شورای شهر دوم، منجر به پیروزی آبادگران با حداقل رأی شد. شورای سوم هم با اصولگرایان حامی احمدی‌نژاد وحضور تعدادی از ورزشکاران به صورت نمادین تشکیل شد. شورای چهارم نیز عاری از مشکل نبود، چنان‌که تا حدودی خاطره شورای اول را در خاطره‌ها زنده کرد. در دور چهارم رقابت‌های سیاسی نقش پررنگی پیدا کرد. اکنون در آستانه انتخاب شورای پنجم است که مدعیان حضور در آن بر طبل تخصص‌گرایی می‌زنند؛ هر چند وزنه سیاست در آن همچنان سنگین است.
بررسی و شناخت کمبودها، نيازها و نارسايي‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابيه، نظارت بر حسن اجراي مصوبات شورا و طرح‌هاي مصوب در امور شهرداري و ساير سازمان‌هاي خدماتي در صورتي كه اين نظارت مخل جريان عادي اين امور نگردد، برنامه‌ريزي در خصوص مشاركت مردم در انجام خدمات اجتماعي، اقتصادي، عمراني، فرهنگي، آموزشي و ساير امور رفاهي با موافقت دستگاه‌هاي ذيربط، نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمايه و دارايي‌هاي نقدي، جنسي و اموال منقول و غير منقول شهرداري و همچنين نظارت بر حساب درآمد و هزينه آنها به‌گونه‌اي كه مخل جريان عادي امور شهرداري نباشد و... از جمله وظایفی است که بر عهده اعضای شورای شهر گذاشته شده استو بدون شک اجرای هر بخش آن نیازمند تخصص و تجربه است، بنابراین افراد لایق که پیش از این توانایی خود را به اثبات رسانده‌اند، بهترین گزینه‌ برای ورود به شورای شهر هستند.
هدیه ماندگار
محسن هاشمی از جمله کاندیداهای شورای شهر است که در تخصص او تردیدی نیست. او از زمان نوجوانی آموختن را آغاز و همراه آن بسیار تجربه کرد. مهندس محسن هاشمی از جمله مدیرانی است که شعار نداد، اما در عمل توانایی‌های خود را نشان داد، کمتر فردی را می‌توان یافت که تردیدی در توانمندی‌های او داشته باشد. او به سبب تجربه آموخت که تا رسیدن به پیشرفت مورد نیاز نباید استفاده از تجارب دیگر کشورها را عیب دانست و از آن بهره نبرد. یادگار آیت‌ا. . . هاشمی بدون شعار دادن و رفتن به سمت تبلیغات در سکوت برای پیشرفت خطوط مترو پایتخت برنامه‌ریزی کرد. امروز بخشی از اعتبار و اهمیت مترو تهران در خدمت رسانی به شهروندان مرهون برنامه‌ریزی و دانش محسن هاشمی است.
او زمانی لب به شکوه گشود که اعتبار و عملکرد خود و خانواده‌اش به ناحق مورد تردید قرار گرفته بود. او در سال ۸۸ در نامه‌ای به احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس‌‌جمهور، وقتی برخلاف همه رویه‌های اخلاقی و سیاسی اظهاراتی علیه آیت‌ا... هاشمی و فرزندانش بیان کرده بود، نوشت: شما خوب مي‌دانيد كه من ۱۲ سال است هر روز بعد از نماز صبح تا پاسي از شب در مترو فعال هستم و توانسته‌ايم تاكنون بيشتر از ۱۰۵ كيلومتر و ۶۰ ايستگاه مترو بسازيم و ۷۰۰ واگن را در خطوط مترو فعال كنيم و ۲ ميليارد سفر را ساماندهي نماييم. اگر مرا به عنوان مفسد مي‌شناختيد، چرا در دو سالي كه شهردار تهران بوديد و من مديرعامل مترو بودم و سه معاون شما (بهبهاني، سعيدلو و علي‌آبادي) عضو هيات مديره مترو بودند، با من برخورد نكرديد؟ بلافاصله بعد از انتخابات نيز استعفا داد، اما نپذيرفتيد.
چرا در طول چهار سالي كه رئيس‌جمهور بوديد، هيچ اقدامي نكرديد و مدارك خود را به دستگاه قضائي نداديد؟» این شجاعت و صراحت نشان‌دهنده اطمینان به توانایی خود و پربار بودن کارنامه کاری است. حضور محسن هاشمی در مدیریت مترو نشان داد با معضلات شهر آشناست، چنان که برای مناطقی برنامه‌ریزی کرد که بر اساس تجربه دریافته بود نیازمند اصلاح ساختار و بهبود شرایط هستند.
خدمت برای ملت
از سوی دیگر، او بر خلاف برخی که حضور در شورای شهر را راهی برای رسیدن به کرسی قدرت و تمایلات سیاسی و جناحی خود می‌دانند، در هر جایگاهی با هدف خدمت حضور پیدا می‌کند و زمانی که تصور کند مسیر خدمت رسانی هموار نیست، از آن جایگاه خداحافظی می‌کند که نمونه بارز آن مراسم تودیع او از مترو تهران بود. در اذهان بسیاری هست که در آخرین روزهای اسفند ۸۹ محسن هاشمی در مراسم تودیع خود بغض کرد؛ بغضی که ناشی از سنگ‌اندازی در مسیر خدمت و توسعه بود.
به گفته قالیباف، شهردار تهران، محسن هاشمی چندبار استعفا داده است که دلیل آن در مراسم تودیع مشخص شد. دولت وقت به سبب حضور فرزند آیت‌ا...هاشمی در مدیریت مترو از کمک به ساخت و بهسازی مترو خودداری می‌کرد، اما احمدی‌نژاد پس از اطمینان از عزم محسن هاشمی برای ترک مترو، برای نخستین بار طی ۴ سال گذشته قول مساعد برای رفع مشکلات متروی تهران داد و گفت: «شهرداری هرچقدر از منابع خارجی برای تکمیل مترو کمک گیرد، دولت در بازپرداخت ۵۰‌درصد آن یاری خواهد کرد. » محسن هاشمی ایثار کرد و رفت تا دولت به مترو کمک کند و این تصمیم هم در چارچوب همان خدمت بود. پس از رفتن محسن هاشمی از مترو گویی کلید توسعه مترو ناپدید شد و تا امروز انتقادات زیادی به نابلد بودن و بی‌تجربه بودن مدیران مترو مطرح شده است.

اشراف به مدیریت شهری تهران
محسن هاشمی به بخش‌های دیگر مدیریت شهری تهران نیز اشراف دارد، چنان که چندی پیش گفته بود: «مدیریت شهری در حمایت از اصناف می‌تواند نقش ویژه‌ای ایفا کند. مدیریت شهری باید بخش غیررسمی اصناف را صرف نظر از وابستگی به هر نهادی ملزم به ورود به عرصه رسمی و شرایط برابر رقابت اقتصادی کند و هزینه‌های اخذ شده از اصناف به‌عنوان عوارض یا مالیات بر ارزش افزوده در راستای بهبود خدمت و تسهیل فعالیت اصناف هزینه شود. » او در اندیشه معضل آلودگی هوا هم هست؛ چندی پیش بودکه گفت: «مشکل بسیار مهم تهران آلودگی هوا و مسائل محیط‌زیستی است. میزان و انتشار آلاینده‌ها بسیار بالاست، به صورتی که کیفیت هوا در اکثر روزهای سال نامناسب است. در سال 90 فقط 120 روز هوای شهر سالم و بقیه روزها ناسالم و گاه بسیار ناسالم و حتی در چند روزی خطرناک بوده است.
علت اصلی عمدتا حمل‌ونقل غیر اصولی بوده است. سامانه ریلی انبوه‌بر، مانند مترو می‌تواند بخش عمده‌ای از این مشکل را حل کند. تهران احتیاج به حداقل 250 ایستگاه مترو، 430 کیلومتر در 12 خط مترو به اضافه 6 خط تراموا و یک یا دو خط مونوریل و سیستم اتوبوسرانی کارآمد با حداقل 3500 دستگاه اتوبوس دارد. لذا باید حمل و نقل عمومی با توان 15‌میلیون سفر ایجاد شود که 10‌میلیون آن توسط ریل برقی شهری به سرانجام برسد و 5‌میلیون سفر باقیمانده با سامانه‌های مکمل، یعنی BRT، تراموا و اتوبوس انجام شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنده باد روحانی

    • بدون نام

      خدا رحمت کند مرد بزرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی را , درود بر روحانی و هاشمی

    • معین

      :)

    • بدون نام

      چندسال برای متروچیکارکرد؟

    • بدون نام

      چراکلید دستش نباشه خوشبحالشون

    • بدون نام

      انشاءالله شهردار اینده تهران باشی ،بر توانایی شما شکی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج