۵۲۵۴۶۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

دوئل خشن لوپن و ماکرون

دیشب فرانسوی ها به مدت دو ساعت شاهد رویارویی یک دوئل تمام عیار انتخاباتی بودند. یک مناظره خشن و پراز تنش که در آن دو نامزد انتخابات ۲۰۱۷ ریاست جمهوری برای تحقیر رقیب خود، تمام توانشان را به کار گرفتند.

خبرگزاری ایرنا: دیشب فرانسوی ها به مدت دو ساعت شاهد رویارویی یک دوئل تمام عیار انتخاباتی بودند. یک مناظره خشن و پراز تنش که در آن دو نامزد انتخابات ۲۰۱۷ ریاست جمهوری برای تحقیر رقیب خود، تمام توانشان را به کار گرفتند.

اختلاف دیدگاه هر دو نامزد جدی بود و در موضع های مختلف به برنامه های هم حمله کردند. آنها از اینکه حرف رقیب را قطع کنند و تمرکز او را به هم بزنند هیچ ابایی نداشتند.

سیاست اصلی که 'ماری لوپن' نامزد جبهه ملی فرانسه و نماینده راست افراطی این کشور علیه 'امانوئل مکرون' جوان تعیین کرده بود تاکید بر این بود که مکرون زمانی وزیر اقتصاد فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فعلی این کشور بوده و میراث دار دولت کنونی است و نمی تواند چهره مخالف را از خود نشان دهد.

او بارها مکرون را به اولاند وصل کرد و حتی در پایان مناظره وقتی که مکرون جوان از فرانسه ای الگو برای جهان سخن می گفت، فرانسه ای آزاد و پیشرفته؛ ماری لوپن با خنده هایی که برای بر هم زدن تمرکز رقیبش تدارک دیده بود ، گفت: با فرانسوا اولاند می خواهید این فرانسه را بسازید؟

ماری لوپن به خوبی از میزان عدم محبوبیت رئیس جمهوری فعلی استفاه کرد تا وزیر اقتصاد جوان دولت اولاند را میراث دار ناکامی او معرفی کند، سیاستی که به نظر می رسد موفق هم بود چرا که 'امانوئل مکرون' در چند نوبت مجبور به واکنش شد و تاکید کرد از دولت اولاند خارج شده و همیشه منتقد سیاست های اقتصادی اش بوده است.

همچنین لوپن بارها در مناظره تلاش کرد مکرون را نامزد 'سیستم' نشان دهد و همه توانش را به کار گرفت تا مکرون را تداوم مسیر دولت سوسیالیست نشان دهد. این درحالی بود که صعود مکرون در افکار عمومی و انتخابش به عنوان نفر اول نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، نتیجه نفی احزاب سنتی چپ و راست بوده که بعد از سال های طولانی از راهیابی به دور دوم بازمانده بودند. لوپن با این تکنیک تلاش کرد این مزیت مکرون را از او بگیرد تا تنها خود را نماینده معترضان نشان دهد.

در برابر این سیاست لوپن، 'امانوئل مکرون' هم تلاش کرد رقیبش ر ا کاندیدای ترس ، بغض و کینه معرفی کند. او در این مناظره بارها لوپن را به دروغ گویی متهم کرد و اصرار داشت نماینده جبهه ملی فاقد برنامه است و بنای خود را بر دروغ گذاشته است.

برای همین در چند مقطع از ماری لوپن خواست بگوید به عنوان نمونه چگونه می خواهد منابع مالی کاهش سن بازنشستگی را تا ۶۰ سال تامین کند؟ به اعتقاد مکرون کاهش سن بازنشستگی به ۶۰ سال بودجه ۳۰ میلیارد یورویی می خواهد درحالی که رقیبش معتقد بود بودجه این اقدام ۱۷ میلیارد یورو خواهد بود.

'امانوئل مکرون' تلاش کرد خود را نامزد تغییر نشان دهد برای همین به صورت مداوم تاکید می کرد ماری لوپن و جبهه ملی از ترس و عصبانیت و ناامیدی مردم سود می برند؛ گفتمان او بر ترس استوار شده و برنامه جدی برای اداره کشور ندارد.

'ماری لوپن' در طول مناظره بارها خندید، هر بار رقیبش تلاش می کرد جدی ظاهر شود او با صدای بلند می خندید تا خود را از موضع بالا نشان دهد. او در برابر رقیبش که تلاش می کرد خود را نماینده فرانسه آزاد نشان دهد خود را نماینده فرانسه قدرتمند نشان می داد که در برخورد با تروریست ها قاطع است، با مهاجران غیر قانونی شوخی ندارد، مرزهایش را می بندد و سر ستیز با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دارد. این درحالی بود که مکرون ریاست جمهوری او را با جنگ داخلی و تفرقه و دوستگی مردم مساوی می دانست.

هر چقدر مکرون تلاش می کرد ماری لوپن را نماینده گفتمان تفرقه در فرانسه نشان دهد ماری لوپن هم تلاش می کرد مکرون را نماینده فرانسه رها از هرگونه ثبات و امنیت داخلی نشان دهد.

نامزد جبهه ملی برای اینکه تمرکز رقیبش را به هم بزند به اطلاعات شبهه برانگیز و بعضا غلط هم متوسل می شد. اینکه بودجه فرانسه در اتحادیه فرانسه ۹ میلیارد دلار است درحالی که این بودجه ۶ میلیارد دلار است. یا اینکه بریتانیا بعد از خروج از اتحادیه اروپا وضعیت بهتری یافته است. یا اینکه یورو قدرت خرید مردم فرانسه را کاهش داد.

او بسیاری از اقدامات مورد انتقاد دولت اولاند در زمینه کمک های اجتماعی را به مکرون نسبت داد درحالی که در برخی از موارد مکرون وزیر اقتصاد اولاند نبوده است.

سیاست رسانه ای 'ماری لوپن' در این مناظره اعتبارزدایی از ماکرون از طریق ترسیم چهره ای بود که نماینده سیستم است و در برابر رهبر جبهه ملی که نماینده معترضان است قرار گرفته است.

از طرف دیگر مکرون هم خواست چهره ای از 'ماری لوپن' نشان دهد که پشت عصبانیت و اعتراض مردم فرانسه از بی اعتمادی به سیاستمداران قرار گرفته اما هیچ برنامه ای برای حل مشکلات ندارد و نماینده فرانسه دو دسته، بسته با چهره ای غیرجذاب برای مردم جهان است.

مناظره دیشب یکی از خشن ترین مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری فرانسه به شمار می رود که یکی از ویژگی های برجسته آن ارایه اطلاعات غلط از سوی هر دو کاندیدای ریاست جمهوری بود. این مناظره جنگ لفظی خشن برای اعتبارزدایی از چهره رقیب بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج