۵۲۵۷۶۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

برخورد با ۳۰ گروه تروریستی در سال گذشته

وزیر اطلاعات با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان سال گذشته با ۳۰ گروه تروریستی برخورد کردند، گفت: در یکی از این عملیات‌ها ۱۰۸ بمب مغناطیسی و ۱۵ جلیقه انتحاری کشف شد.

خبرگزاری ایلنا: وزیر اطلاعات با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان سال گذشته با ۳۰ گروه تروریستی برخورد کردند، گفت: در یکی از این عملیات‌ها ۱۰۸ بمب مغناطیسی و ۱۵ جلیقه انتحاری کشف شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در پیش خطبه نمازجمعه این هفته تهران ضمن تسلیت شهادت مرزبانان و جان باختگان معدن آزادشهر گفت:‌ در سنگر سربازی گمنامی امام زمان بهترین و برجسته‌ترین فرزندان شما به عنوان سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات در جهت برقراری امنیت پایدار که مورد اعتراف همه در داخل و خارج از کشور است خدمت می‌کنند.

او ادامه داد: امسال سربازان گمنام امام زمان پرانگیزه‌تر، شاداب‌تر و مصمم‌تر مجاهدت خاموش خودشان را پی می‌گیرند چرا که در نخستین لحظات تحویل سال عیدی ارزشمندی از مرجع و مراد و مولای خویش مقام معظم رهبری دریافت کردند.

علوی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: رهبری در فرمایشات خود در نخستین لحظات سال با اشاره به فعالیت سربازان گمنام امام زمان فرمودند «در سال ۹۵ مردم امنیت پایدار را تجربه کردند». افتخارات سربازان گمنام امام زمان این است که مدال سربازی گمنامی امام زمان را امام راحل بر سینه آنان نصب کرد و مقام معظم رهبری نیز آنان را مفتخر به عنوان مجاهدان خاموش منصوب کرد.

او در ارائه گزارشی از عملکرد نیز گفت:‌ سربازان امام زمان (عج) در سال ۹۵ با ضربه بر حدود ۳۰ گروه تروریستی که قصد عملیات در مناسبت‌ها و اماکن پرجمعیت داشتند و در سال‌های ۹۳ و ۹۴ بر حدود ۴۵ تیم تروریستی امان از تروریست‌ها بریده‌اند و اجازه ندادند که این افراد کوچکترین اقدام و امکان عمل داشته باشند.

او افزود: نتیجه این اقدام امنیت بی‌بدیل جمهوری اسلامی است که در دنیای ناامنی شاهد آن هستیم ما در کشورهای مختلف دنیا به خصوص در کشورهای همجوار ایران اسلامی شاهد ناامنی‌های بسیاری هستیم

وزیر اطلاعات با اشاره به اقدامات سربازان گمنام در عملیات‌های مختلف اظهار کرد: وزارت اطلاعات تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت پایدار به کار بسته است. این وزارتخانه توانسته تجهیزات، سلاح و اقلام بسیاری را از گروه‌های تروریستی کشف و ضبط کند بگونه‌ای در یک مورد ما ۱۰۸ بمب مغناطیسی و ۱۵ جلیقه انتحاری کشف و ضبط کردیم.

علوی در ادامه با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام وزارت اطلاعات در به ثمر رساندن این امر عنوان کرد: ما با هدف برقراری اقتصاد امنیتی و امنیت مالی مردم‌مان گام برداشتیم که در یک مورد ۳۸۰ فرار مالیاتی را شناسایی و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دادیم و در اموری که ضرورت بیشتر داشت آنها را به قوه قضائیه ارجاع دادیم.

او ادامه داد: با اقداماتی که در حوزه مبارزه با زمین‌خواری انجام دادیم، ۲۰۰ پرونده تشکیل داده و حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اموال بیت المال به خزانه مسترد شده است. همچنین حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی عمومی را از دست متجاوزان درآورده و به اموال کشور باز گرداندیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به پرونده‌های مفاسد اقتصادی اظهار داشت: ۶۲۰ پرونده مفاسد اقتصادی تشکیل و آنها را به دستگاه قضایی ارجاع دادیم. از چندین فقره سرقت با مبالغ بالا که سرمایه مردم در بانک‌ها بود جلوگیری کرده و از اموال مردم صیانت کردیم. در بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان که فسادی با واگذاری وام‌های کلان از سال‌های ۸۵ و ۸۶ شروع و ما در سال‌های ۹۲ و ۹۳ متوجه این فسادها شده بودیم آنها را کشف و متوقف کردیم و تاکنون حدود هزار میلیارد تومان از اموال مردم را مسترد کردیم.

علوی با بیان اینکه تا استرداد کامل اموال فرهنگیان کار را ادامه خواهیم داد، وزارت اطلاعات همکاری‌هایی را با دستگاه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام داده و با تشکیل ۱۹۰ پرونده، ۱۰ هزار میلیارد تومان از اموال مردم را به خزانه بازگردانده و توانسته‌ایم در طول سال‌های ۹۳ تا پایان سال ۹۵ برنامه قاچاق کالا را مدیریت کنیم به گونه‌ای که قاچاق کالا از ۲۵ هزار میلیارد دلار به ۱۲ هزار میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

وزیر اطلاعات با اشاره به عملکرد سرویس‌های اطلاعاتی خود گفت: سرویس‌های اطلاعاتی ما در عرصه نفوذ هوشمندانه عمل کرده و کیس‌های جاسوسی را به خوبی زیر نظر داشته و ضربه‌های مهلکی به آنها وارد کرده‌اند به گونه‌ای که مقام معظم رهبری از این اقدام وزارت اطلاعات تقدیر و تشکر کرده‌اند.

او با بیان اینکه وزارت اطلاعات در عرصه بین‌المللی نیز اقدامات بسیار باارزشی انجام داده است، اظهار داشت: وزارت اطلاعات همکاری تنگاتنگی با دستگاه‌های دیپملماسی کشور داشته و با هشدارهای به موقع و فراهم کردن بستر برای برقراری روابط سالم با کشورهای دیگر کمک شایانی به وزارت خارجه کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      خدا قوت دمتون گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج