adexo3
۵۲۶۵۲۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

خداحافظی احتمالی دیوید لینچ از دنیای سینما

دیوید لینچ کارگردان مشهور آمریکایی که با سبک منحصر به فردش شناخته می‌شود به تازگی اعلام کرده است که دیگر برای سینما فیلم نخواهد ساخت.

وب سایت فیلم نت نیوز: دیوید لینچ کارگردان مشهور آمریکایی که با سبک منحصر به فردش شناخته می‌شود به تازگی اعلام کرده است که دیگر برای سینما فیلم نخواهد ساخت.

دیوید لینچ در سال ۱۹۷۷ و با فیلم کله پاک‌کن(Eraserhead) پا به عرصه‌ی فیلمسازی گذاشت و خیلی زود توانست جایگاهش را تثبیت کند و بعد از آن با ساخت فیلم‌های مرد فیل‌نما(Elephant Man) ، تل‌ماسه(Dune) و مخمل آبی(Blue Velvet) - که تحسین منتقدان را در پی داشت - به عنوان یکی از کارگردانان صاحب سبک سینما شناخته شد.
خداحافظی احتمالی دیوید لینچ از دنیای سینما

بعد از مخمل آبی، لینچ سراغ ساخت پروژه‌ای رفت که خیلی‌ها اعتقاد داشتند بهترین کار دوران حرفه‌ای اش بود: سریال تویین پیکز(Twin Peaks) از شبکه‌ی ABC که از موفق‌ترین سریال‌های این شبکه به حساب می‌آید. از سال ۱۹۹۰ که زمان پخش این سریال بود تا کنون پروژه‌های مختلفی مرتبط با آن ساخته شد که فیلمی درباره‌ی داستان‌های قبل از وقوع سریال اصلی و نیز بازسازی جدیدی که قرار است به زودی پخشش آغاز شود از جمله‌ی آن‌هاست. موفقیت این سریال راه را برای لینچ باز کرد تا فیلم‌های تحسین‌شده‌ی دیگری مثل جاده‌ی مالهالند(۲۰۰۱) و اینلند ایمپایر(۲۰۰۶) را بسازد. اما به نظر می‌رسد این کارگردان قصد دارد از دنیای سینما خداحافظی کند.

طبق آخرین صحبت‌هایی که از دیوید لینچ منتشر شده است، ظاهراً او دیگر برنامه‌ای برای ساخت فیلم‌های سینمایی ندارد. وقتی در یکی از تازه‌ترین مصاحبه‌اش از او درباره‌ی اینلند ایمپایر پرسیدند گفت که این فیلم آخرین فیلمش خواهد بود: « اوضاع خیلی تغییر کرد…خیلی از فیلم‌هایی که در گیشه شکست می‌خوردند ممکن بود فیلم‌های خیلی خوبی باشند…و فیلم‌هایی هم که من دوست داشتم بسازم از آن‌هایی نبود که در گیشه موفق باشد.»

وقتی خبرنگار از او پرسید که آیا اینلند ایمپایر قطعاً آخرین فیلم این کارگردان خواهد بود، لینچ این فرضیه را تأیید کرد. قاعدتاً سخت است که در اوضاع فعلی سینما جایگاهی برای کارگردانانی مثل دیوید لینچ پیدا کرد. سینمایی که دیزنی و کمپانی‌های مربوطه‌اش (مارول، پیکسار و …) آن را تحت کنترل خود در آورده‌اند و هرساله شاهد انبوهی از دنباله‌ها و فیلم‌های ابرقهرمانی هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج