adexo3
۵۲۶۷۵۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۱۶ عضو گروه گولن در عربستان دستگیر شدند

۱۶ عضو منتسب به گروه فتح الله گولن موسوم به فتو که در پوشش سفرهای حج برای این گروه کسب درآمد می کردند، در عربستان سعودی دستگیر شدند.

خبرگزاری ایرنا: ۱۶ عضو منتسب به گروه فتح الله گولن موسوم به 'فتو' که در پوشش سفرهای حج برای این گروه کسب درآمد می کردند، در عربستان سعودی دستگیر شدند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این ۱۶ نفر از اعضای گروه فتو و ساختار دولت موازی مد نظر این تشکیلات بودند و با انجام سفرهای حج تمتع و عمره برای گروه فتو پول جمع می کردند که توسط دولت عربستان سعودی دستگیر شده و تحویل مقامات ترکیه شدند.

بنا به این گزارش، این 16 نفر که از مدت ها پیش با سازماندهی نیروهای خود در سفر حج درآمدهای حاصله را در اختیار گروه گولن قرار می دادند، پس از شناسایی از طرف نیروهای امنیتی عربستان سعودی دستگیر و تحویل ترکیه شدند.

بنا به اعلام آناتولی، سازمان اطلاعات ملی ترکیه نیز در شناسایی آنها همکاری داشته است.
بر اساس این گزارش، همه این افراد شهروند ترکیه بوده و با هماهنگی فرماندهی مبارزه با تروریسم وابسته به اداره کل امنیت ترکیه با استفاده از هواپیما به ترکیه انتقال یافتند.

به نوشته این رسانه، افراد دستگیر شده در داخل ترکیه نیز متهم به عضویت در گروه فتو بوده و تحت تعقیب بوده اند و از طرف اداره مبارزه با تروریسم آنکارا دستگیر و برای ارائه توضیحات به اداره پلیس تحویل داده شدند.

به گزارش ایرنا، ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به 'فتو' و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.

فتح الله گولن از سوی دولت ترکیه متهم اصلی کودتای نافرجام ۲۵ تیرماه سال گذشته اعلام شده و اعاده او که بیش از ۱۵ سال است در ایالت پنسیلوانیای آمریکا ساکن است، جزو خواسته های دولت اردوغان از دولت اوباما بود که با مخالفت دولت قبلی آمریکا مواجه شده و موجب تیره شدن روابط دو کشور شد.

مقامات ترکیه مدعی هستند که گروه گولن در 170 کشور دنیا فعالیت دارد و بر این اساس، در دیدار مقامات آنکارا با سران کشورهای دیگر، توقف فعالیت گروه گولن جزو خواسته های آنها از کشورهای مختلف بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج