۵۲۶۸۲۲
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

نقدی بر آقای روحانی و قصرِ آرزوهایش!

مهدی جمشیدی در روزنامه صبح نو با انتشار یادداشتی به نقد مناظره دوم انتخاباتی پرداخت.

مهدی جمشیدی در روزنامه صبح نو با انتشار یادداشتی به نقد مناظره دوم انتخاباتی پرداخت.
۱- انتظار این بود که حسن روحانی در مناظره دوم، تجدیدِ قوا کند و با توان و بضاعتِ بیشتری وارد میدانِ نبرد و مباحثه شود، چراکه در تجربه مناظره نخست، او دریافت که رقبای اصلی‌اش، نه راهِ محافظه‌کاری را در پیش گرفته‌اند و از گفتن می‌هراسند و نه در برابر ضدّحمله‌های او، مرعوب و منفعل می‌شوند. آری، عرصه بر روحانی، «تنگ» شده و او بسیار زیرِ «فشار» است و در عین حال، «مفرّ» و «چاره»‌ای نیز پیش رو ندارد و تمام درها به روی او بسته است.
روحانی در طول چهار سال، «باد» کاشته و امروز به ناگزیر، باید «توفان» درو کند. رقبای اصلی او، بی‌پروا و قاطع، او را به چالش می‌کِشند و از او پاسخ می‌طلبند، و او در برابرشان، لب می‌گزد و رو تُرش می‌کند و یا لبحندِ ساختگی می‌زند و کلّی‌بافی می‌کند. مناظره، مانند سخنرانیِ یک‌طرفه نیست که او هر چه خواست، بگوید و برود. کسانی که در کنار او نشسته‌اند، خبرنگار نیستند که او بتواند سخنان‌شان را قطع یا به آنها پرخاش کند. مناظره، مناظره است و خواه ناخواه، «قواعد» خود را بر روحانی تحمیل کرده است؛ قواعدی که در تحلیلِ نهایی، بازی را به ضررِ روحانی تغییر داده است.

2- اکنون به وضوح، مشخص شده که روحانی به طور کامل، قافیه را باخته و اعتماد به نفسش را از دست داده است. او هم از دولتِ خود، بی‌خبر است، هم دچار فقرِ دستاوردهاست، هم از پیشی گرفتنِ جهانگیری نگران است، هم نمی‌تواند دهانِ رقبا را بدوزد و آنها را خاموش کند، هم نمی‌تواند بازیِ مناظره را بر هم زند و از این ورطه بگریزد! گویا چرخ و فلک دست به دست هم داده‌اند تا روحانی، مقهور و مغلوب این بازی پُر بیننده و فرساینده شود. او می‌داند که در «لبه پرتگاه» قرار گرفته و فاصله چندانی با «سقوط» ندارد. آری «او می‌داند» و چون می‌داند، رنگ بر چهره ندارد و دستانش می‌لرزد و صدا در گلویش حبس گشته است.
من به عنوان یک ایرانیِ مسلمان، هرگز خشنود نیستم که رئیس جمهور، در چنین وضع و موقعیتِ تأسّف‌آوری قرار گرفته و این گونه، عاجز و ناتوان در مقابل مردم نشسته و در برابر اشکالات رقیبان، اعتبار و منزلت خود را از دست می‌دهد؛ اما این رقبا نیستند که با او چنین می‌کنند، بلکه وضعِ امروزِ او، حاصل «کم‌کاری‌ها» و «نسنجیده‌کاری‌ها»ی دیروزِ خودِ اوست و او حاضر نیست با «اعتراف به خطا» کمی از ناخرسندی رقبا بکاهد و فضا را تلطیف کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر روحانی

    • بدون نام

      چه چرت وپرت هایی مینویسن

    • بدون نام

      وا این چه حرفیه میزنی تو روخدا?! آدم خوب نیست اینقدر مغرضانه برخورد کنه با موضوع. همینکه فضا هنوز شور و رنگ انتخاباتی نگرفته و اکثرا رای ها هنوز خاموشند نشان از این داره هیچکدوم نتونستند اونجور ک باید با مخاطب ارتباط درست برقرار کنند. شماهم بودی پنج نفر با دلیل و بی دلیل برای جذب ارا ب دولت میتاختن لبخند میزدی حالا در دیزی بازه حیا گربه کجا رفته خدا میدونه

    • بدون نام

      چرندیات کار این روزی نامه است اگر ننویسه مریض میشه , جواب این مزخرفات رو مردن در انتخابات خواهند داد
      فقط روحانی تا 1400

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج