۵۲۷۵۹۳
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

پیشرفت شگفت انگیز دست های مصنوعی!

تا کنون اندام های مصنوعی مختلف و مدرنی ارائه شدند که هنوز راه طولانی را در پیش دارند. اما این تکنولوژی یک قدم به جلو حرکت کرده و دارای سنسور هایی است که پیام را از بازوی فرد بیمار دریافت میکند و حرکت دست را از این طریق کنترل می کند.

مجله سخت افزار: مهندسان پزشکی دانشگاه نیوکاسل نسل جدیدی از اندام های مصنوعی را طراحی کردند. این تیم دستی به همراه یک دوربین که قادر به یادگیری و درک اشیا است را ارائه کرده اند. تا کنون اندام های مصنوعی مختلف و مدرنی ارائه شدند که هنوز راه طولانی را در پیش دارند. اما این تکنولوژی یک قدم به جلو حرکت کرده و دارای سنسور هایی است که پیام را از بازوی فرد بیمار دریافت میکند و حرکت دست را از این طریق کنترل میکند که البته کار ساده ای نیست. با اینکه از رباتیک، موتورهای جدید و سیستم های بازخورد در این دست های مصنوعی استفاده شده ولی هنوز نیاز به پیشرفت و عملکرد بهتر دارد.
پیشرفت شگفت انگیز دست های مصنوعی!

از آنجایی که ما فرایند عملیات دستمان را کنترل و مدیریت نمیکنیم گمان میکنیم که این عملیات بسیار ساده است ولی در واقع دستمان فرمان میگیرد که چه چیزی را بگیرید سپس به سمت آن حرکت میکند، آن را گرفته و بلند میکند و تمام این مراحل به صورت خودکار توسط دستمان اجرا میشود. در نتیجه این مراحل برای پیاده سازی در دست مصنوعی فرایند پیچیده ای خواهد بود و فردی که صاحب این دست مصنوعی است باید به طور مداوم فرمان دهد که چه کاری باید صورت بگیرد و تمام مراحلی که به صورت خودکار توسط دست انجام میشود را گام به گام اجرا کند.
پیشرفت شگفت انگیز دست های مصنوعی!

تیم نیوکاسل تصمیم به توسعه ی این پروژه گرفتند و با قرار دادن یک دوربین ساده، تحلیل اشیا را به این دست ها اضافه کردند. درواقع با این ایده، دیگر نیازی نیست که فرد به دست فرمان دهد که به کدام سمت حرکت کند. دکتر کیانوش نظرپور، مدرس ارشد مهندسی پزشکی در دانشگاه نیوکاسل در یک سخنرانی اعلام کرد: "در این سالها تغیرات زیادی در اندام های مصنوعی ایجاد شده، برای مثال طراحی آن بهتر شده یا از مواد سبک تری ساخته شده اند ولی در تکنولوژی آنها تغییری ایجاد نشده است و عملکرد آن به روش قدیمی صورت میگیرد." به عبارتی با دید کامپیوتری میتوان به توسعه ی اندام های مصنوعی پرداخت.

این دست دارای قابلیت یادگیری است؛ در واقع میتوان آن را آموزش داد. به کمک دوربین از بیش از ۵۰۰ شی از زوایای مختلف و نورهای متفاوت عکس برداری شده و به دست معرفی شده تا در مواردی که با آنها روبرو شد قابلیت تشخیص اشیا را داشته باشد. این تکنولوژی سرعت عملکرد بالاتری دارد در عین حال منعطف تر و قدرتمند تر است. ایده ی اضافه کردن دوربین بر روی دست یک راه حل موقت است و به زودی با پیشرفت تکنولوژی پروتز هایی که دارای تعداد زیادی سنسور پیچیده اند و به طور مستقیم از مغز فرمان میگیرند و توسط مغز فرد بیمار کنترل میشوند ارائه خواهد شد. دکتر نظرپور نیز اعلام کرد که این ایده فقط یک گام به سوی آینده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج