۵۲۷۹۱۱
۹ نظر
۵۶۶۱
۹ نظر
۵۶۶۱
پ

میرسلیم آن نیست که من می شناسم

آقای میرسلیم را مرد شریف و صبور و خیرخواهی می‌دانستم. هنوز هم می‌دانم. از اول انقلاب وارد هیچ زد و‌بندی نشد و غالبا سرش به کار خودش گرم بود. خوب هم کار کرد. از قیافه‌اش هم پیداست که مرد مصممی است. بی‌اعتنا به حاشیه‌ها جلو می‌رود و کار خودش را می‌کند. معلوم است که اخلاق ورزشی او در مسلک و مرامش اثر کرده و او را از غلتیدن در مناسبات سیاسی حفظ کرده.

روزنامه اعتماد نوشت: او کوهنورد قهاری است و به تنهایی مسیرهای سخت و صعبی را پیموده است. در درس و مشقش هم همین روحیه را از کودکی داشته و تنها و با اراده پیش رفته. او شاگرد اول پلی‌تکنیک پاریس بوده و یک مهندس تمام عیار است. از چهره‌اش هم می‌شود فهمید که چندان اهل رنگ عوض کردن و پشیمان شدن نیست. از اول انقلاب هیچ فرقی نکرده. نه یک کیلو چاق شده و نه یک کیلو لاغر.
خیلی‌ها در خلوت و جلوت برای ریش و سبیلش لطیفه ساختند و حتی طعنه‌اش زدند. وقتی که وزیر ارشاد شده بود، یکی از فیلمسازان گفت چطور کسی که ارزش سبیل را در کمپزیسیون صورت تشخیص نمی‌دهد می‌تواند سکان هنر کشور را به دست بگیرد. اما او به این حرف‌ها اعتنا نکرد و با همین ظاهر به کار خودش ادامه داد. وقتی او در برابر استادان فرانسوی‌اش از خود انعطاف نشان نداده، در برابر لطیفه‌سازان سیاست و سینما نشان بدهد؟ پلی‌تکنیک پاریس با پایان‌نامه آقای میرسلیم مخالفت کردند. احتمالا به آنها سخت می‌آمد که یک جهان سومی به چنین موضوعی بپردازد. اما او کوتاه نیامد و حاضر نشد موضوع تزش را عوض کند. این روحیه چیزی نیست که الان یا ٤٠ سال پیش به دست آورده باشد. بلکه به جنم او مربوط است. هر کسی جنمی دارد و جنم آقای میرسلیم دیسیپلینیست بودن او در همه عرصه‌هاست.
در همین مناظره‌ها هم لابد دیده‌اید که موقع پخش سرود، پشت میز نمی‌ایستد. او از آن تیپ آدم‌هایی است که حتی اگر اسلحه بر گردن‌شان بگذارید حاضر نیستند از عقیده و رسم خود دست بکشند. حتی اگر این رسم از نظر بقیه امری پیش پا افتاده مثل لباس باشد... وقتی که میرسلیم وزیر ارشاد شد، من و رفقایم در هفته‌نامه مهر آنقدر «احتراق موتورهای درون‌سوز» را تکرار کردیم که باعث طنز و خنده شده بود. می‌نوشتیم «وزیر محترم ارشاد و نویسنده احتراق موتورهای درون‌سوز» فلان جا رفت و بهمان کار را کرد...

فقط ما نبودیم. بقیه مجله‌ها هم کارشان این بود که از وزیر جدید گاف بگیرند و جملاتش را با طعنه و تسخر بیان کنند. اما کارهای ما ذره‌ای در او تاثیر نگذاشت و وادار به انعطافش نکرد. او واقعا اهل نرمش و انعطاف و تغییر نیست و از این حیث یک اصولگرای تمام‌عیار است و قابل احترام. بین او و دیگر کاندیدای رقیب تفاوت‌های بسیاری است که نباید نادیده‌شان بگیریم...
اما در آخرین مناظره از این مرد اصولگرای غیرقابل انعطاف بعید بود که موقع حرف رییس‌جمهور سر به تاسف تکان دهد و خلاف عرف و ادب و احترام رفتار کند. هر کس آزاد است با روحانی مخالف باشد و در بحث با او قانع نشود. اما ادب بحث و مناظره حکم می‌کند که موقع استماع حرف طرف مقابل، متین و با وقار بنشینیم و ادا و اطوار درنیاوریم.
نه خنده‌های هیستریک و نه سر تکان دادن به چپ و راست و نه به تقلید از مهران مدیری خیره شدن به دوربین در شان و برازنده نامزده‌های ریاست‌جمهوری نیست، به خصوص برازنده مصطفی میرسلیم نیست. با آقای روحانی و جهانگیری بحث کنید، جواب‌شان را بدهید، برای‌شان استدلال کنید، استدلال‌شان را زیر سوال ببرید، اما تئاتر بازی نکنید و با تغییر میمیک، طرف مقابل را تحقیر نکنید. این کار نه‌تنها از ادب به دور است بلکه با «جدال احسن» هم سازگار نیست. شما با کافر حربی هم اگر سر میز بنشینید باید به حرفش گوش بدهید و از هر نوع تحقیر و توهین بپرهیزید. بعضی کاندیداها شمشیر را از رو بسته‌اند و به قصد تخریب و توهین به میدان آمده‌اند. کار بدی می‌کنند اما از آنها چندان خرده نمی‌توان گرفت.
آنها قابل انعطافند و به همان راحتی که باد برگ‌ها را چپ و راست می‌برد، به چپ و راست می‌روند. اما مصطفی میرسلیم این طور نبوده و در تمام سابقه‌اش هیچگاه از اصول خودش تخطی نکرده. حقیقتا این حرکات نمایشی و اظهار تاسف‌های تئاتری برازنده ایشان نیست. خصوصا وقتی مقابل فردی نشسته باشند که به هر حال رییس‌جمهور است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      جواب خنده های لوس و بی معنی روحانی فقط همین بود

    • بدون نام

      باید تمسخر و بی ادبی روحانی رو مثل خودش جواب داد

    • بدون نام

      درود برروحانی باتدبیر

    • بدون نام

      درود برروحانی

    • مهدی

      خنده های رییس جمهور رو از ادا و اطوارهایی که ازش صحبت میکنید فاکتور گرفتید

    • رضا

      خنده های روحانی و جهانگیری چی؟
      لابد اشکال ندارد و خیلی هم خوب است!!

    • شهرام

      خدا به فریاد برسه اگه این رئیس جمهور بسه. واخ واخ

    • بدون نام

      پس خنده های کشدار روحانی و جهانگیری چی بود؟؟ اتفاقا آقای میرسلیم در نهایت ادب واکنش نشون میده، منکه طرفدارشم ولی حیف که شناخته شده نیست واسه همین به قالیباف رای میدم دلیلشم که عیانه چون نه به روحانی. ببینید میرسلیم چه مرد پخته و محکمی که دشمنش هم ازش نمیتونه آتو بگیره، حیف که امیدی به بردش ندارم بچاپ برترینها که حسابی شاکیم از این روزنامه

    • بدون نام

      چرا شهرام، اتفاقا کاش رییس جمهور بشه، آقای میرسلیم میتونه برای من و تو و مردم آینده ایجاد کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج