اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۲۷۹۸۹
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

«سند ۲۰۳۰»؛ پنجره ای برای نفوذ دشمن

کانون تربیت اسلامی با انتقاد از سند آموزش ۲۰۳۰ تأکید کرده است: اگر به سابقه این گونه برنامه‌ها در کشورها به خصوص کشورهای اسلامی توجه داشته باشیم، این برنامه‌های علمی، آموزشی به ظاهر فرهنگی، اما جاده صاف کن نظام سلطه جهانی است.

خبرگزاری فارس: کانون تربیت اسلامی با صدور بیانیه‌ای و با اشاره به سند آموزش ۲۰۳۰ اظهار داشت: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی، با اسم اختصاری یونسکو وابسته به سازمان ملل متحد ، متولی برنامه‌های آموزشی، علمی، فرهنگی ظاهرالصلاح در جهان به خصوص در کشوهای کمتر توسعه یافته است، که اهداف غایی این گونه برنامه‌ها، تامین طمع ورزی‌های استعماری کشورهای قدرتمند و جهت دهی تعلیم و تربیت نسل آینده کشورهای کمتر توسعه یافته برای پذیرش بدون مقاومت اهداف استکبار جهانی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر به سابقه این گونه برنامه‌ها در کشورهای پیرامونی بخصوص کشورهای اسلامی توجه داشته باشیم، عمق فاجعه این گونه برنامه‌های علمی، آموزشی نهادهای بین‌المللی به ظاهر فرهنگی، اما در واقع جاده صاف کن نظام سلطه جهانی را مشاهده خواهیم کرد.

نظام سلطه جهانی به تجربه دریافته است که شیوه مناسب و کم خطر برای تسلط بر کشورهای مستقل، جنگ سخت نظامی و متحمل شدن هزینه‌های گزاف نیست؛ بلکه از طریق جنگ نرم و تاثیر گذاری بر افکار، اندیشه‌ها و عقاید نسل آینده، که عمدتاً در محیط های آموزشی مانند مدارس و دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند، می‌تواند در درازمدت و بدون برانگیختن مقاومت آنان برنامه‌های خود را پیش ببرد.

اگرچه یونسکو با عباراتی همچون «جهانی سازی»، «صلح جهانی»، «آموزش‌های مشترک عمومی»، «دموکراسی»، «تربیت شهروند جهانی» و مشابه این‌ها، برای تسلط بر اذهان و افکار نسل جوان نسخه می‌نویسد، اما پشت این عبارات فریبنده، اهداف موذیانه‌ای نهفته است و روح حاکم بر برنامه‌های آن، بخصوص سند ۲۰۳۰ « ایدئولوژی زدایی» از تعلیم و تربیت کشورهاست.

این بیانیه متذکر می‌شود: برای درک این مهم، کافی است با دقت تاریخچه تشکیل سازمان یونسکو و شکل گیری و ارتباطات آن را براساس اسناد و مدارک معتبر ملاحظه کنیم. سازمانی که بر اساس پروتکل‌های دانشوران صهیون تاسیس می‌شود و توافقنامه همکاری با سازمان بین‌المللی روتاری فراماسونری منعقد می‌کند، بی تردید نمی‌تواند خیرخواه ملل مستقل و بخصوص جوامع اسلامی باشد.

خوشبختانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، در این برهه حساس نسبت به یکی دیگر از خطرات جنگ نرم و کودتای خزنده فرهنگی، علمی آموزشی یعنی سند ۲۰۳۰ عکس‌العمل قاطع نشان دادند و کانون تربیت اسلامی به نمایندگی از جامعه فرهیخته فرهنگیان افتخار دارد که از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر غیرقانونی بودن امضاء و اجرای این سند صمیمانه سپاسگزاری کند.

اما سوال اینجاست که چرا رئیس جمهور فردی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کند که در یکی از بندهای برنامه خود صراحتاً بر « تدوین و تصویب برنامه آموزش و پرورش ۲۰۳۰ جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعهد بین المللی کشور» تاکید دارد و چرا نباید مجلس شورای اسلامی با رأی عدم اعتماد به این فرد، واکنش مناسب و هوشمندانه‌ای نشان دهد؟

آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی که متولی تدوین و تصویب سیاست‌ها و برنامه‌های کلان علمی، آموزشی و فرهنگی کشور است، نباید بعنوان چشم بصیر نظام مقدس جمهوری اسلامی به وظایف ذاتی خود در پاسداری از حریم تعلیم و تربیت عمل کند، تا موجب گلایه رهبر عزیزمان نشود؟

آیا صدا وسیمای جمهوری اسلامی نباید قبل از هشدار رهبر معظم انقلاب، با برگزاری میزگردهای بصیرت افزا با حضور صاحبنظران دلسوز تعلیم و تربیت، جامعه را نسبت به خطرات این سند آگاه می‌ساخت؟

واقعیت آن است که سند آموزش ۲۰۳۰ از جمله برنامه‌های خزنده‌ای است که هویت علمی، آموزش و فرهنگی کشورمان را برای مدت ۱۵ سال هدف گرفته است و می‌خواهد برنامه‌های علمی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

کانون تربیت اسلامی، به عنوان مجموعه‌ای از فرهنگیان انقلابی، مجرب و دلسوز و متعهد به مبانی تعلیم و تربیت اسلامی از مدت‌ها قبل با رمزگشایی از اهداف شوم این سند در نشریه رسمی خود بنام زمزمه، گام‌های موثری در خصوص بصیرت افزایی جامعه فرهنگیان کشور و علاقمندان به تعلیم و تربیت نسل آینده ایران اسلامی برداشته است و از این پس نیز در راستای رهنمودهای حکمیانه و موضع گیری قاطع رهبر معظم انقلاب، در جهت افزایش آگاهی جامعه فرهنگیان، اولیا و مربیان و دانشجویان و دانش‌آموزان گرامی تلاش خواهد کرد.

همچنین کانون آمادگی دارد با اساتید تعلیم و تربیت، ارباب جراید، رسانه‌ها و بخصوص صداوسیما جهت افزایش آگاهی‌های عمومی در خصوص سند ۲۰۳۰، همچون گذشته همکاری کند، باشد که این اقدام اساسی مورد رضایت حضرت ولی عصر(عج) و خشنودی نایب برحقش ولی امر مسلمین قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیژن شکری

      قول میدم همین کانون تربیت اسلامی حتی یک بارم همین سند رو ندیده و نخونده که حالا اظهارنظر میکنه دربارش.

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      اولا تنها برای ایران نیست و برای خیلی از کشورهای دیگه است . دوما ما باید چقدر آسیب پذیر باشیم که با چهارتا برنامه و سند خاندانمون به باد بره .
      به نظرم این جور مخالفت ها فقط از سر استیصال و ضعفه و نه از موضع قدرت

    • اسلامی

      لطفا جهت کشف حقیقت متن ۲۰۳۰رابازبان اصلی وارونه فارسی دراختیارعموم گذاشته تااظهارنظرها ی چشم بسته موجب خسارات بعدی نشوند

    • ناشناس

      اوموقت تویی که میگی از روی ضعفه نمیگی ما ایرانیا تمدن داریم؟ اونوقت رگ غیرتت واسه تمدنت بالا نمیاد؟ چرا ما فرهن ایرانی اسلامی رو ترویج نکنیم ولی فرهنگ غرب رو اجرا کنیم واسه اموزش وپرورش واسه خانواده مون؟ بس کنید شما چرااینهمه ادعای روشنفکری میکنید ولی بیسوادید وخودتون رو خیلی فهمیده وباسواد نشون میدید غرب زده ها

    • بدون نام

      دشمن چیه.
      یک موضوع فرهنگی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج