adexo3
۵۲۸۲۱۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مناظره برنامه خندوانه‌ نیست

انتخابات شورای شهر و ریاست‌جمهوری دو محوری بود که دیروز موضوع سخن دو آشنای سیاست و سازندگی در ستاد حسن روحانی قرار گرفت. غلامحسین کرباسچی و محسن هاشمی که یکی دبیرکل و دیگری رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران است، روز گذشته در طبقه پنجم ستاد روحانی پاسخگوی سوالات بودند و جالب اینکه حاضران بیش از توجه به انتخابات ریاست‌جمهوری سوالات خود را حول محور انتخابات شورای شهر، لیست اصلاح‌طلبان و شهردار آینده مطرح کردند.

روزنامه آرمان - مطهره شفیعی: انتخابات شورای شهر و ریاست‌جمهوری دو محوری بود که دیروز موضوع سخن دو آشنای سیاست و سازندگی در ستاد حسن روحانی قرار گرفت. غلامحسین کرباسچی و محسن هاشمی که یکی دبیرکل و دیگری رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران است، روز گذشته در طبقه پنجم ستاد روحانی پاسخگوی سوالات بودند و جالب اینکه حاضران بیش از توجه به انتخابات ریاست‌جمهوری سوالات خود را حول محور انتخابات شورای شهر، لیست اصلاح‌طلبان و شهردار آینده مطرح کردند.
در ابتدای نشست محسن هاشمی گفت: با توجه به اینکه همه اذعان داریم که توسعه کشور جز با تدبیر تدریجی و کار حساب شدن امکانپذیر نیست، مسیرهای احساسی و شعاری اگر ما را به عقب برنگرداند، قدم مثبتی به جلو نخواهد بود. وی ادامه داد: مردم هم درمجموع به این مسائل توجه می‌کنند و نتیجه خوبی از انتخابات گرفته می‌شود. فرزند آیت‌ا... هاشمی در بیان چرایی رأی به روحانی اظهار داشت: فکر می‌کنیم باید به آقای روحانی رأی داد، چراکه انسان واقع‌بینی است و به قول خودشان خیالبافی نمی‌کند، باهوش است، مسائل را به‌خوبی فهمیده و می‌فهمند، انسان صادقی است، دروغ نمی‌گوید و در عین حال انسانی توسعه‌گراست. هاشمی ادامه داد: روحانی تمام تلاش خود را معطوف به توسعه کشور کرده است و برای جلب توجه و فریب افکار عمومی حرکت نمی‌کند.
او صبور و منعطف است و در بسیاری موارد اگر در مشورت با دیگران به نتیجه دیگری برسد، آن را می‌پذیرد. آنچه گفتم ویژگی‌هایی است که از روحانی می‌دانستم و در این ۴ سال روشن‌تر شده است. هاشمی گفت: به‌رغم وجود معضلات و مشکلات این ویژگی‌های آقای روحانی توانست بسیاری از مسائل پیچیده کشور را حل کند و دولت یازدهم در تاریخ رکوردی باقی می‌گذارد که بعید است به سادگی بتوان به این درجه و حد از تلاش و نتیجه‌گیری در شرایط بحرانی رسید.
مناظره سوم چه می‌شود؟
خبرنگار «آرمان» از کرباسچی درباره مناظره سوم و اثرات تخریب دولت از سوی رقبا بر آرای روحانی سوال کرد که دبیرکل حزب کارگزاران پاسخ داد: کاندیداها هستند که مشخص می‌کنند مناظره‌ها به چه سمتی برود؛ البته هر دو جریان با دوستان مشورت‌هایی دارند. مناظره‌ها از این جهت که فرصتی برای دولت است تا عملکرد خود را تشریح کند، خوب است، اما مدلی که طراحی شده، کارآمد نیست. وی ادامه داد: جالب نیست بحثی در مناظره مطرح شود و کاندیدا فقط ۲ دقیقه صحبت کند؛ به‌ویژه آنهایی که از علما هستند و نصف وقتشان با جملاتی در آغاز پاسخگویی می‌گذرد و بعد اعتراض می‌کنند که وقت کافی برای پاسخ نداشتند. کرباسچی تصریح کرد: صداوسیما هراس را کنار بگذارد، چون آن شخصیتی که مسائلی را در مناظره آن سال پدید آورد، دیگر وجود ندارد.
مناظره باید بحثی میان دو نفر یا دو دیدگاه باشد تا بتوان آن را حلاجی کرد. مناظره تست کنکور، مسابقه هوش و برنامه خندوانه نیست. کرباسچی در پاسخ به «آرمان» گریزی هم به انتقاد از دولت در مناظره‌ها زد و گفت: مخالفان دولت حقشان است که با آمار و ارقام دولت را نقد کنند، اما به نظر می‌رسد بیش از نقد در تخریب پیش می‌روند. هر حادثه خوب و بد، مرجعی دارد و در مرجع قضائی رسیدگی می‌شود. نمی‌توان ادعا کرد که از این نمونه‌ها در طرف مقابل نیست. وی تصریح کرد: شنیدم آقای روحانی درباره مساله‌ای که یکی از نزدیکانشان درباره یکی از کاندیداها گفته بود، برخورد کردند و گفتند روش ما این‌طور نیست.
هنوز لیستی بسته نشده است
سوال دیگری که در این نشست مطرح شد، درباره لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر پنجم بود که محسن هاشمی تریبون را به کرباسچی واگذار کرد تا او در این باره توضیح دهد. دبیرکل حزب کارگزاران گفت: برای اینکه از میان ۷۰۰ نفر به ۲۱ نفر برسیم، شورای عالی اصلاح‌طالبان نمره‌ای برای هرکدام از ویژگی‌ها مانند تحصیلات، تجربه و... لحاظ کرد. برنامه این‌طور بود که ۱۵۰ نفر از میان ۷۰۰ نفر انتخاب شوند. تا این لحظه لیستی به‌عنوان ۲۱ نفر از ۱۵۰ معرفی نشده است. خبرنگار «آرمان» از کرباسچی سوال کرد فکر نمی‌کنید برای ارائه لیست شوراها کمی دیر شده است که دبیرکل حزب کارگزاران پاسخ داد: تبلیغات انتخاباتی از هفته آینده شروع می‌شود. محسن هاشمی به‌شوخی گفت: احتمالا پس از ۲۹ اردیبهشت لیست ارائه خواهد شد. در این زمان به کرباسچی یادآور شد که تاخیر در ارائه لیست منجر به مشکلاتی از جمله انصراف کاندیداها خواهد شد.
یکی از حاضران از محسن هاشمی درباره سرلیست بودنش سوال کرد که او پاسخ داد: سرلیستی بحث فرعی است و اگر من رأی بیاورم، به همراه سایر اعضای شورا دارای یک رأی هستم؛ بنابراین سرلیستی و غیر سرلیستی فرقی ندارد. مهم اطمینان مردم است که بر اساس همین اطمینان رأی دهند و بتوانیم مجری و ناظر مردم در تهران شویم. کرباسچی هم درباره سرلیست‌ها گفت: میان اصلاح‌طلبان بر سر این مساله اختلافی نیست و به‌هرحال شخصیت‌های مختلفی در لیست هستند و برای همه آنها اصل مساله مهم است. یکی دیگر از حاضران در نشست، از عملکرد برخی اعضای شورای شهر که با برند اصلاح‌طلبی وارد شورای شهر شده بودند، از جمله عضوی که در انتخاب شهردار بر خلاف تعهد عمل کرد، انتقاد کرد و پرسید چه تمهیداتی اندیشیده شده که راستگوهای دیگری وارد شورای شهر نشوند. محسن هاشمی گفت: امیدواریم همه راستگو باشند. یکی از حاضران گفت: بله؛ راستگو باشند، اما مثل راستگو عمل نکنند.
پاسخ به اعلام علنی اموال فعالان سیاسی
موضوع بعدی که در این نشست مطرح شد، درباره اعلام عمومی دارایی‌های شخصیت‌های سیاسی بود که محسن هاشمی با اشاره به کرباسچی خطاب به پرسشگر گفت: ایشان اموالش را اعلام کند؟ و کرباسچی هم به پرسشگر گفت: شما هم باید اموالتان را اعلام کنید. کرباسچی ادامه داد: در مورد اموال دو بخش دارد. یک بخش قانونی که هر کس رئیس‌جمهور می‌شود یا در هیات دولت است، باید اموالش را به قوه قضائیه اعلام کند. اما اینکه افرادی که کاندیدا هستند اموالشان را اعلام کنند، جنبه تبلیغاتی دارد و مدل کارهای تخریبی است.
البته شاید برای مردم جاذبه داشته باشد که بگویند «این را داری و آن را نداری». وی افزود: اگر بخواهیم همدیگر را تخریب کنیم، باید اندیشید که مگر در این کشور فقط رئیس‌جمهور و هیات دولت مسئولیت دارند. چند‌هزار پست مدیریتی و پست‌هایی در حد وزیر داریم. آیا کسی حق دارد به برخی‌ها بگوید لیست اموالتان را بگویید؟ کرباسچی افزود: اگر اعلام درآمدها تبلیغاتی باشد، خطاست و ‌هزار دروغ در آن پیدا می‌شود. در رسانه عمومی می‌گویند هفته دیگر لیست اموالم را می‌آورم، اما چه کسی رفته تحقیق کرده است؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج