adexo3
۵۲۹۶۷۳
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

از ۲ هزار تومانی‌ ها خرید نکنید

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون خطاب به مردم گفت: توصیه اکید ما این است که از برخی واحدهای صنفی مانند ۲۰۰۰ تومانی‌ها خرید نکنند، چراکه رقمی که این واحدها برای اجناس خود در نظر می‌گیرند حتی از ماده اولیه آن به مراتب کمتر است و برهمین اساس به احتمال زیاد مواد استفاده شده در این کالاها، ضایعاتی و غیربهداشتی است.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون خطاب به مردم گفت: توصیه اکید ما این است که از برخی واحدهای صنفی مانند ۲۰۰۰ تومانی‌ها خرید نکنند، چراکه رقمی که این واحدها برای اجناس خود در نظر می‌گیرند حتی از ماده اولیه آن به مراتب کمتر است و برهمین اساس به احتمال زیاد مواد استفاده شده در این کالاها، ضایعاتی و غیربهداشتی است.

سید رحیم مقیمی‌اصل اظهار کرد: در حال حاضر صنعت پلاستیک ما در حوزه تامین موادی که مربوط به بخش پتروشیمی می‌شود با مشکلاتی مانند توزیع ناعادلانه مواجه است و تنها عده‌ای محدود می‌توانند در بورس نسبت به خرید مواد اولیه پتروشیمی اقدام کنند، چرا که انجام این موضوع نیاز به نقدینگی بالایی دارد که متاسفانه در میان همکاران ما در اغلب موارد چنین سرمایه‌ای وجود ندارد و همین موضوع باعث روی کار آمدن واسطه‌ها و افزایش قیمت مواد اولیه برای همکاران ما می‌شود.

وی ادامه داد: در فقدان مدیریت و نظارت صحیح دولتی براین روند، مشکلات متعددی متوجه صنف ما می‌شود به گونه‌ای که اکنون در اکثر موارد بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید همکاران ما بدون استفاده مانده است.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون با بیان این‌که صنعت پلاستیک کشور چشم به صادرات داشته و توان تولید بیش از مصرف داخلی در این بخش وجود دارد، اظهار کرد: حتی با صادرات این کالاها می‌توان جای صنعت توریست را هم پر کرد اما متاسفانه اکنون به جای صادرات نمونه‌های چینی که در اغلب موارد غیربهداشتی و غیراستاندارد هستند وارد کشور می‌شوند و با قیمتی به مراتب ارزان‌تر به فروش می‌رسند.

مقیمی‌اصل با بیان این‌که تاکنون این صنف پیگیری‌های متعددی برای جلوگیری از واردات پلاستیک به کشور صورت داده، افزود:متاسفانه همچنان در این زمینه توجهی صورت نگرفته و اقدام خاصی رخ نداده است. برهمین اساس حتی می‌توان گفت که ما در حوزه صادرات تا ۷۰ درصد افت داشته‌ایم، چرا که مواد اولیه ما به مراتب بالاتر از هزینه‌های منطقی تامین می‌شود. در حالی که در کشورهای مختلف برای بخش تولید یارانه‌های مختلفی در نظر گرفته می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: صنف ما توان پاسخگویی به نیاز داخل را داشته و حتی می‌توانیم در حوزه صادرات هم وارد شویم اما ا دستگاه‌های همکاران ما با حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کند. اکنون در این شرایط توان رقابت ما برای بازاری مانند چین کاهش یافته چرا که در این کشور چنان مشوق‌هایی برای تولید در نظر گرفته می‌شود که ما به هیچ عنوان امکان رقابت با آن را نداریم. برهمین اساس حداقل ۳۰ درصد پلاستیکی که مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان مثال در بخش پلاستیکی که در صنایع مختلف مانند یخچال‌سازی و موکت‌سازی و غیره استفاده می‌شود معمولا کالای چینی است که این موضوع قطعا به ضرر ما خواهد بود.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون در پایان صحبت‌های خود با اشاره به برخی از واحدهای صنفی که به تازگی در سطح شهر گسترده شده اند و پلاستیک‌هایی که با قیمت ۲۰۰۰ تومان به فروش می‌رساند، گفت: شاید حداقل ۷۰ درصد اجناس این واحدها غیربهداشتی باشند. به همین دلیل توصیه ما به مردم آن است که به هنگام خرید کالاهایی که دارای جنس پلاستیک هستند حتما به برندی که زیر جنس هک شده دقت کرده و بعد جنس را خریداری کنند، چرا که در بسیاری از موارد این کالاها با مواد ضایعاتی تولید شده‌اند که این موضوع از نظر بهداشتی مشکلات متعددی به همراه دارند حتی در حوزه سفره‌های یکبار مصرف نیز در بسیاری از موارد کربناتی استفاده می‌شوند که واقعا مشکل‌ساز است اما تاکنون پیگیری‌های ما در این حوزه به نتیجه نرسیده و متاسفانه مسوولان اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند. حتی در موارد متعدد بادکنکی که در دست کودکان ما قرار دارد از این مواد ساخته می‌شود و بدون توجه مسوولان و مردم چنین کالاهایی با دهان کودکان ارتباط پیدا کرده و سلامت آنها را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما کدوم مواد غذاییمان بهداشتی و استاندارد هست که این موارد را کنار بگذاریم؟ هوای سالم داریم؟ با ریز گردها مواجه نیستیم؟ پارازیت ها اطرافمان وجود ندارد؟ مرغ هايمان هورمونی و یا حداقل تغذیه پودر ماهی و یا دانه های روغنی بجای گندم نمی خورند؟ سبزی هامون با پساب های صنعتی و یا فاضلاب آبیاری نمی شوند؟ آبلیمو ها یمان طبیعی است؟ توی شیر و لبنیات روغن پالم و وایتکس نداشته؟

    • بدون نام

      بیا یک کاسب هم که میخواد با سود خیلی خیلی کم اجناسشو بفروشه تا توی این روکود بازار دست خالی خانه نرود. آقا میگه ازش جنس نخرید. مگر شما آمدید واجناس این حراجی ها رو تست کردید. که با احتمال به اینکه مواد بازیافت هستند.مردمصص نخرید....تورو خدا تو کار بازار دخالت نکنید .شما هر وقت تو کار بازار دخالت کردید و نظر دادید. جز گرانی و تورم برای مردم چیزی دیگری نداشته است..پشت میزخوت بشین حقوق چند صد میلیونی رو بگیر و فقط حلشو ببر و زیپ دهنتو ببند. تا دوره دولت تموم بشه اگرهم بودید. چهار سال دیگر بودید.. .بگیرید...بنوشید. به مردم بخندید ..ولی بدانید سرهر کوچه خدا هست

    • بدون نام

      آقا داره رقابت میکنه تا اجناسشو بفروشه.برای یک لقمه نان.

    • بدون نام

      پس تو ایتجا چیکاره ای چرا جلوشون‌ رو نمیگیری شاید یک پولی هم تو جیب تو دوستات میره .
      مردم نمیتونند برن این مغازه هارو جمع کمند و کسانی هم که نیاز داشته باشند و۴ درآمد کمی دارن‌نمیتونند برن‌گرون قیمت بخرن .
      تو باید یک‌ فکری کنی مگه این ‌مملکت سازمان‌مربوط به این کار‌رو نداره ... شورشو در آوردید دیگه ..

    • بدون نام

      بنازم . همه چیزمون استاندارده!

    • بدون نام

      رئیش اتحادیه دروغ گو
      اولا یک کیلو پلاستیک پتروشینی ۵۰۰۰ تومان است
      و حداکثر یک جنس ۲۰۰۰ تومانی ۲۰۰ گرم پلاستیک مصرف می کند
      ینی ۱۰۰۰ تومان
      دوما مواد پلاستیکی با دمای بالا تزریق میشه و هیچ
      میکروبی نمی مونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج