adexo3
۵۳۰۴۲۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ماجرای هک شدن خطوط تلفنی در لبنان

وزارت ارتباطات لبنان اعلام کرد که احتمالا رژیم صهیونیستی در ماجرای هک شدن خطوط تلفنی در لبنان هنگام سخنرانی «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله نقش داشته است.

ایرنا: وزارت ارتباطات لبنان اعلام کرد که احتمالا رژیم صهیونیستی در ماجرای هک شدن خطوط تلفنی در لبنان هنگام سخنرانی «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله نقش داشته است.

ماجرا از آنجا شروع شد که عصر روز پنجشنبه هنگام سخنرانی نصرالله در مراسم سالگرد شهید «مصطفی بدرالدین» از فرماندهان ارشد شاخه نظامی حزب الله، ده ها هزار نفر از شهروندان لبنانی تماس ها و پیام هایی از شماره های مربوط به واحد رسانه ای حزب الله و نیز شماره های از خارج لبنان (آمریکا، کانادا، سریلانکا، تایلند و..) دریافت کردند که حاوی مطالب توهین آمیزی علیه مقاومت بود.

همچنین ویدیو کلیپی با همین مضمون از طریق برنامه «واتساپ» و «وایبر» به بسیاری از شهروندان لبنانی ارسال شد.

به دنبال این رخداد، واحد رسانه ای حزب الله با صدور بیانیه ای ضمن ارائه توضیحاتی درباره این قضیه تاکید کرد که این موضوع را با مسئولان مربوطه در وزارت ارتباطات و شرکت «اوجیرو» پیگیری خواهد کرد.

در همین حال وزارت ارتباطات لبنان و شرکت ارتباطات اوجیرو وابسته به این وزارتخانه عصر جمعه در بیانیه ای ضمن اشاره به این تماس های مشکوک اعلام کردند: در بررسی فنی این قضیه معلوم شد که تماس ها از کشورهای فرانسه، ایتالیا، سوریه، عراق و.. انجام شده است اما به خاطر استفاده از یک تکنولوژی پیشرفته، در شماره طرف تماس گیرنده دستکاری صورت گرفته است.

بیانیه وزارت ارتباطات افزود: با توجه به این توضیحات فکر می کنیم رژیم صهیونیستی در این قضیه دست داشته باشد به ویژه اینکه نظیر این اتفاق در جریان جنگ 33 روزه سال 2006 نیز اتفاق افتاده بود.

وزارت ارتباطات با تاکید بر ادامه تحقیقات در این زمینه تا روشن شدن جوانب موضوع وعده داد تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار این مساله اتخاذ کند.

**جنگ الکترونیکی علیه مقاومت

تارنمای «العهد» به نقل از «محمد عطوی» ژنرال بازنشسته و کارشناس ارتباطات تاکید کرد که اتفاق روز گذشته در راستای جنگ الکترونیکی علیه مقاومت بود و رویدادی خطرناک به شمار می آید.

عطوی افزود: نفوذ در خطوط تلفن همراه و ثابت لبنان از طریق دسترسی به مرکز ارتباطات مادر (شبکه اصلی توزیع خطوط) امکان پذیر است و کارمندان این شرکت تنها کسانی هستند که به این اطلاعات دسترسی دارند.

ژنرال بازنشسته لبنانی با اشاره به شباهت این قضیه با دستکاری در دیتای تماس ها و کپی شماره ها در ماجرای ترور «رفیق الحریری»، نسبت به وجود جاسوسان رژیم صهیونیستی در شرکت های ارتباطات لبنان هشدار داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج