adexo3
۵۳۰۵۱۲
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

«آری» شهرستان‌ ها به حسن روحانی

فضا انتخاباتی شده است؛ میتینگ‌های انتخاباتی کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در یک هفته پیش رو داغ‌تر از گذشته خواهد شد. هواداران دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا سعی دارند فضای انتخابات را به نفع خود نشان دهند.

روزنامه آرمان- احسان اسقایی: فضا انتخاباتی شده است؛ میتینگ‌های انتخاباتی کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در یک هفته پیش رو داغ‌تر از گذشته خواهد شد. هواداران دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا سعی دارند فضای انتخابات را به نفع خود نشان دهند.
از سوی دیگر نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد که حسن روحانی به آرامی در حال عبور از کانال ۵۵‌درصد است، اما شتاب سیدابراهیم رئیسی کمی بیشتر از روحانی است، هرچند که به هیچ‌وجه آرای رئیسی به بالای۲۶‌درصد نرسیده است. از سوی دیگر محمدباقر قالیباف که همواره سعی ‌داشت خود را رقیب جدی روحانی نشان دهد، با سقوط محبوبیت روبه‌رو شده است. پیش‌بینی می‌شود که در این دوره از انتخابات بیش از ۶۰‌درصد مردم در انتخابات شرکت کنند؛ آماری که به هر مقدار افزایش پیدا کند، به نفع جریان اصلاح‌طلب خواهد بود، زیرا در اغلب مواقع حضور مردم در هر انتخاباتی به بالای ۶۰‌درصد رسیده و اصلاح‌طلبان نیز با کاندیدای قوی در صحنه انتخابات حاضر شدند، به پیروزی دست یافته‌اند. البته در این دوره شرایط از جهاتی دیگر به نفع اصلاح‌طلبان است، زیرا آنها درباره روحانی به وحدت رسیده‌اند و روحانی نیز رئیس‌جمهور مستقر است و تمامی روسای‌جمهور در ایران دو مرحله رئیس‌جمهور بوده‌اند.
اجماع بعید اصولگرایان
از سوی دیگر تا این لحظه‌ خبری در مورد اجماع در میان اصولگرایان شنیده نمی‌شود. البته هفته گذشته بعد از اینکه سیدابراهیم رئیسی توانست در جذب آرای اصولگرایان خوش بدرخشد، خبرهایی مبنی بر احتمال کناره‌گیری محمدباقر قالیباف به نفع رئیسی منتشر و بلافاصله خبر تکذیب شد. واقعیت این است که ابراهیم رئیسی هم اکنون جز آرای سنتی اصولگرایان نتوانسته رأی دیگر گرایش‌های سیاسی را به خود جذب کند، اما آرای محمد باقر قالیباف غیر از آرای رئیسی است.
او در این سال‌ها توانسته است بر اساس نوع عملکرد خود طبقه خاصی از آرای خاکستری را به خود جذب کند که نه اصلاح‌طلب هستند و نه اصولگرا، بلکه این طبقه خاص، توسعه شهری را در ساختن پل‌ها و سازه‌های بلند می‌دانند. از این رو به قالیباف متمایل هستند. در صورت انصراف قالیباف، این طبقه که‌ آرای خاکستری به حساب می‌آیند، به رئیسی تمایل پیدا نخواهند کرد، اما در صورت کناره‌گیری رئیسی که البته فرض محال است، آرای او به دلیل سازماندهی بودن قابلیت انتقال به قالیباف را دارد. البته اصولگرایان قدرتمندی درکنار رئیسی ایستاده‌اند، در نتیجه رئیسی نیز کنار نخواهد رفت. از سوی دیگر قالیباف به دلیل اینکه شکست اصولگرایان را در انتخابات شورای شهر قطعی می‌داند، پست شهرداری تهران را از دست رفته می‌بیند و با ورود به صحنه‌ انتخابات ریاست‌جمهوری قصد دارد جایگاهی بالاتر از شهرداری تهران را برای خود دست‌و‌پاکند.
آرای تعیین‌کننده برای روحانی

در چنین شرایطی و با در نظر گرفتن استقبال از روحانی در قزوین، اردبیل، همدان و کرمانشاه می‌توان به این نتیجه رسید که روحانی با قدرت توانسته است آرای شهرهای بزرگ را به خود اختصاص دهد، اما این موضوع در شهرهای کوچک کمی متفاوت است، زیرا مردم این شهرها عموما بر اساس تمایلات خاصی تصمیم می‌گیرند. در چنین شرایطی باید کوشید آرای شهرهای کوچک را که البته گرایش اصلاح‌طلبانه و اصولگرایانه ندارند به سوی روحانی متمایل کرد. بسیاری از آرای خاکستری در همین شهرها قرار دارند که با هدایت آنها به صندوق روحانی می‌توان یک روحانی قدرتمند را به‌عنوان رئیس‌جمهور دوازدهم مشاهده کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم فهیم و به فکر آیندگان به روحانی رای میدهند

    • شهرام

      من شهرستان زندگی می کنم . بخدا خیلی از مردم ار روحانی بیزارند. فقط الکی جوسازی نکن

    • بدون نام

      ازکجامیدانید60 مردم درانتخابات شرکت میکنندنکنه فکرمردم رومیخونید

    • بدون نام

      تو شهرستان ها بر خلاف تهران اکثر مردم از روحانی دل خوشی ندارند .

      پاسخ ها

      • ناشناس

        تو تهران هم بجز اون عده ای که بعد از مناظره جو زده شدن هم روحانی رای زیادی نداره.

    • بدون نام

      روحانی اگه باخت تحمل باخت و نداره و الکی به دیگران تهمت میزنه روحانی اشرافی به فکر خداحافظی باش

    • بدون نام

      از خودتون حرف نزنید !!!کی اینو گفته

    • بدون نام

      نظر سنجی الکی کهمیگن روحانی اوله نه عزیزم ازاخر اوله

    • هدی

      جناب روحانی نه تنها توی این 4سال عملکرد خوبی نداشت بلکه تو این 3جلسه مناظره هم کاملا خودش رو نشون داد.این آمارهایی هم که میگن کاملا مشخصه که دروغه . مردم دل خوشی از روحانی ندارن که بخوان دوباره به اون رای بدن

    • بدون نام

      لطفا بیخود نگید شهرستانیا روحانی رو دوست ندارن من و خیلی از شهرستانیهای دیگه به روحانی رای میدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج