۵۳۱۰۴۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

موضع واحد آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه

پس از سه سال تداوم سیاست های ضدروسی غرب به ویژه در باره پرونده اوکراین شامل اعمال مجموعه ای از تحریم های اقتصادی و کاهش سطح روابط، اتحادیه اروپا و آمریکا در یک موضع هماهنگ، روسیه را به وارد کردن فشارهای بیشتر تهدید کردند.

خبرگزاری ایرنا: پس از سه سال تداوم سیاست های ضدروسی غرب به ویژه در باره پرونده اوکراین شامل اعمال مجموعه ای از تحریم های اقتصادی و کاهش سطح روابط، اتحادیه اروپا و آمریکا در یک موضع هماهنگ، روسیه را به وارد کردن فشارهای بیشتر تهدید کردند.

همزمان با اعلام دیدگاه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای ایستادگی در برابر سیاست های روسیه در سوریه و اوکراین، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز بر اهمیت اجرای توافقنامه مینسک برای حل سیاسی بحران این کشور و ادامه فشار بر مسکو تاکید کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک امروز (شنبه) به نقل از سخنان موگرینی نوشت: درحال حاضر، مهم این است که اطمینان حاصل کنیم، راه حل قانونی مسائل اکراین، توافق نامه مینسک است و به فکر تغییر آن نباشیم.

وی افزود که اتحادیه اروپا باید به فرانسه و آلمان در این چارچوب کمک کند و همچنین به اکراین برای اینکه بخشی از مسیر خود را طی کند، یاری رساند و افزون بر این، ما باید فشار بر روسیه را همچنان ادامه دهیم.

همزمان نیز هربرت ریموند مک مستر مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که ترامپ در مقابل رفتار روسیه در سوریه و اکراین ایستادگی می کند، اما امیدوار به همکاری با مسکو و حل مشکلات اساسی است.

مک مستر افزود: رئیس جمهوری آمریکا آشکارا موضع خود را مشخص کرده است، ولی در عین حال وی روی همکاری برای حل مشکلات عمده مرتبط به امنیت جهان حساب می کند.

مشاور امنیت ملی ترامپ گفت: ما مذاکرات روز چهارشنبه سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه با رکس تیلرسون وزیر خارجه و دیدار کوتاه با رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن و همچنین تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را به عنوان یک گفت وگو و نه اتخاذ تصمیمات بررسی می کنیم.

کی یف، واشنگتن و اتحادیه اروپا تاکنون بارها مسکو را به دخالت در امور داخلی اکراین متهم کرده اند که روسیه نبز این اتهام ها را بی اعتبار و غیرقابل قبول می داند.

مسکو بارها اعلام کرده است، دخالتی در امور داخلی و درگیری ها در جنوب شرق اوکراین ندارد و خواهان حل بحران سیاسی و اقتصادی این کشور است.

افزون بر اوکراین، روابط مسکو و غرب در شرایط بسیار پیچیده بین المللی از جمله در مرزهای اروپایی روسیه و همچنین بحران سوریه قرار دارد.

مجموعه تحریم های گسترده اقتصادی ضدروسی غرب با برنامه ریزی واشنگتن در دوران باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در چارچوب پرونده اوکراین از سال 2014 همراه گسترش حضور نظامیان آمریکایی و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نزدیک مرزهای روسیه، خودداری غربی ها از همکاری در حل بحران سوریه و قطع نکردن حمایت از گروههای ضدسوری از اصلی ترین اختلاف ها بشمار می رود که مناسبات کنونی را در بدترین شرایط تاریخی قرار داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس یاین حساب روسیه فردا از سوریه فرار میکند خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج