۵۳۱۱۱۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

معدنکاران یورت؛ دستمایه مستند قالیباف

مستند انتخاباتی محمدباقر قالیباف با تصاویری از سخنان صریح معدنکاران در مقابل رییس جمهوری و روایت های این نامزد انتخاباتی از کارکردن در کوره پزخانه ها و دلجویی وی از پسربچه ۱۴ ساله فعال در یکی از کوره پزخانه های اطراف تهران از شبکه اول سیما پخش شد.

خبرگزاری ایرنا: مستند انتخاباتی محمدباقر قالیباف با تصاویری از سخنان صریح معدنکاران در مقابل رییس جمهوری و روایت های این نامزد انتخاباتی از کارکردن در کوره پزخانه ها و دلجویی وی از پسربچه ۱۴ ساله فعال در یکی از کوره پزخانه های اطراف تهران از شبکه اول سیما پخش شد.

مستند انتخاباتی محمدباقر قالیباف شهردار تهران و نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ساعت ۲۲ از شبکه اول سیما پخش شد.

در ابتدای این فیلم تصاویری از کارگردان معدن یورت پخش شد و کارگردان این مستند با استفاده از تصاویر کوبیدن به ماشین رییس جمهوری و استفاده از موسیقی دراماتیک، آغاز فیلم را به نوشتار 'فردای روشن' منتهی کرده و در ادامه تصویر سخنرانی صریح یکی از کارگردان معدن در برابر رییس جمهوری را پخش کرد.

در ادامه قالیباف به تناسب تصاویر پخش شده تاکید کرد: وقتی مردم در یک بحران و سختی قرار گرفتند بنا به سطح آن موضوع بالاترین مسوول در زمان خطر باید کنار مردمش قرار بگیرد. در حوادثی مثل معدن یا قطار یا پلاسکو این حضور ویژگی های زیادی دارد. با بخشنامه موضوع بحران حل نمی شود.

در ادامه این فیلم تصاویری از گفت وگو با مادری از خانواده ای از قشر پایین جامعه پخش شد که دو فرزند وی رفتگر بودند و این پیرزن اعلام می کند که دو فرزند من رفتگر هستند و در خدمت شما هستند.

پخش تصاویری از نوجوانی ۱۴ ساله به نام علی و بازدید قالیباف به کوره پزخانه های اطراف تهران از دیگر بخش های این مستند بود و در ادامه دلجویی قالیباف از علی و حضور این نوجوان در یکی از همایش های قالیباف در کنار قالیباف و معرفی این نوجوان از سوی این نامزد انتخاباتی به مردم و در ادامه اشاره به مساله لزوم رسیدگی به این قشر از جامعه پخش شد.

در ادامه قالیباف در این مستند به فعالیت های خود در زمان 15 سالگی اش در کوره پزخانه ها و قالب کشی برای تامین هزینه تحصیلش اشاره کرد.

وی این پرسش را مطرح کرد: سووال این است چرا این فرصت را انقلاب به مردم و قالیباف ها دادند و چرا امروز علی ها به آینده خود امید ندارند. همچنین وعده های قالیباف به این افراد برای حل مشکلات آنان و سفارش به اطرافیان برای حل معضلات خانواده علی به تصویر کشیده بود.

قالیباف در این باره گفت: سرنوشت من و علی در یکجا مشترک بوده است؛ در کار و در تلاش و در نداری و در زحمت.

وی در ادامه مستند خود به مسکن اشاره کرد و گفت: مسکن یکی از مشکلات امروز کشور ما است به خصوص برای خانواده های محروم مسکن مهم است و امروز بسیاری خانواده ها نمی توانند اجاره بدهند.

این نامزد انتخاباتی با طرح ادعای خود درباره دولت تدبیر و امید و دادن عنوان دولت 4 درصدی ها اظهار کرد: این دولت خودشان یکی از سوداگران مسکن هستند و می گویند 3 میلیون خانه اضافی است این 3 میلیون خانه برای 4 درصدی ها است.

قالیباف با اشاره به فواید مسکن مهر اظهار کرد: اشکالات فنی در مسکن مهر وجود دارد اما ما مردم را به جایی رساندیم که به این فکر می کنند زیر چادر زندگی کنند یا مسکنی که در جایی خاکی است داشته باشند.

وی این وعده را داد که دولت مردم مسکن مهر را کامل می کند. برنامه ما برای مسکن این است که بافت های فرسوده را به مسکن تبدیل کنیم.

در ادامه این مستند تصاویری از انتقادات مردم یک روستا پخش شد که در یکی از صحنه های آن یکی از اهالی با بیان هر مشکل با دو دست در مقابل قالیباف به سر می زد و به خودکشی جوانان با قرص برنج و خرید نان قسطی توسط مردم اشاره می کرد.

قالیباف در این بخش از مستند اظهار کرد: دولتمردان می گویند ما به زور مردم را به بهشت نمی بریم اما شما حق ندارید مردم را به سمت جهنم ببرید و دنیا و اخرتشان را جهنم کنید.
۴ درصدی هایی هستند که حق مردم را ضایع می کنند یعنی کسانی هستند که از اموال عمومی حداکثر استفاده را می برند.

وی ادامه داد: در سال 89 که 45500 تومان یارانه می دادیم قیمت بنزین100 و 400 تومان بوده و امروز که بنزین 1000 و 1200 تومان شده همان یارانه را می دهیم و این یعنی توان خرید مستمندان از 45 هزار تومان به 15 هزار تومان رسیده است. کل بودجه یارانه می شود 40 هزار میلیارد تومان و این مابه التفاوت کجا می رود؟

این نامزد انتخاباتی تاکید کرد: حرف از جنگ و تهدید می زنند معتقدیم شما هستید که جنگ را با فقر و بیکاری به منزل مردم بردید و جوانان ما را به اعتیاد کشاندید.

در ادامه این مستند بریده ای از حرف های مردم پخش شد که ماهیت آن این بود: گوشت ، عید به عید می خوریم. اقایان و مردهای ما شرمنده خانواده هاشان هستند. زندگی نمی کنیم. ثانیه ها را می کشیم. زیر خط فقر که نمی شود زندگی کرد.

گفت وگو با یکی از مشتریان کاسپین و توضیح دقیق این مشتری درباره ماهیت موسسه و مجوزها و مسائل مربوط به آن از دیگر بخش های این مستند بود. در این بخش فردی که به عنوان مشتری کاسپین به مخاطبان معرفی می شد می گفت: روحانی فقط می خندد و انگار به ما می خندد.

در ادامه این بخش قالیباف گفت: دولت مردم ساماندهی نظام مالی و پولی در کشور است.
دولتی که قادر نیست سپرده یک پیرزنی که بر ویلچیر نشسته نمی تواند حفظ کند چطور امنیت سرمایه گذاری را فراهم می کند؟ نظام مالی و بانکی و مالیاتی را اصلاح می کنیم.
بیشتر مالیات برای کارمند است و آنها که بیشترین درامد را دارند مالیاتی پرداخت نمی کند. دولت هم باید هزینه خودش را کاهش دهد.

در ادامه این مستند باز هم بخش های بریده ای از صحبت های افرادی پخش شد که مضمون این گفتار این بود: فقط خورشت گشنگی می خورم. در ماه ۲ ماه کار می کنم. لباس کهنه بچه هایم را می پوشم.

بعد از پخش این سخنان، قالیباف تاکید کرد: وقتی گفتیم 5 میلیون شغل ایجاد می کنیم، گفتند قالیباف شغل را نمی شناسد من به آنها می گویم هم معنی 5 میلیون را می فهمم هم شغل. اگر می دانستید چه کسانی در حال قربانی هستند حاضر بودید خودتان را فدا کنید. 5 میلیون شغل حداقل کاری است که انجام دهیم.

پخش صحبت های این نامزد انتخاباتی مبنی بر اینکه در شهرداری یک تایمر گذاشتیم و زمان را اعلام کردیم که مردم بدانند پروژه کی تمام می شود و در دولت مردم در مسند کار و خدمت شمار معکوس ۵ میلیون شغل را می زنیم از دیگر بخش های این مستند بود و حاضران با شعار الله اکبر از گفتار وی استقبال می کردند.

در ادامه دیدار قالیباف با مردم کردستان و سخنوری یکی از سخنرانان مبنی بر اینکه جاده ها فقط مردم را می کشد.گندم ما در انبارهاست و استان کردستان بالای 50 درصد بیکار دارد، پخش شد.

دیدار با اسقف کلیسا و تقدیر وی از زحمات قالیباف برای تعمیر کلیسا به تصویر کشیده شد.
پخش تصویر پیرزنی که از شب قبل از حضور قالیباف در منزلش چشم انتظار بود از دیگر بخش های مستند یادشده است.

قالیباف در این بخش اظهار کرد: ۱۲۵۰ هزار شغل را در مناظق محروم و روستایی بنا به مزیت نسبی آنجا انجام می دهیم و رسیدگی به مناطق محروم در اولویت ما خواهد بود. کار تبلیغاتمان را از مناطق محروم شروع کردیم و کارمان را از آنجا شروع می کنیم. سایت کارانه را فیلتر کردند و روز بعد سایتی را بالا آوردند با همان ویژگی ها و البته نقص های بسیار.

گفتند به معلول ها خانه دادند اما مشخص شد در تهران خانواده ای 8 معلول دارد.

در ادامه این اظهار نظر تصاویری از حضور قالیباف در منزل خانواده ای از معلولان و قول های قالیباف برای رسیدگی به مسائل این خانواده پخش شد.

پخش تصاویر قالیباف در گل دادن به دانش آموزان کار و تامین نیازهای آنان از جمله توپ و کفش از دیگر بخش های این مستند بود.

پخش اظهارات قالیباف درباره اهمیت امنیت و حضور وی در جمع طرفدارانش بخش پایانی مستند یاشده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سینا

      حق داره بگه چون کسی بفکرمردم نیست

    • بیژن شکری

      باز خوبه اقای روحانی رفتن اونجا در حالیکه اونجا ارتباطی به دولت نداشت اصلا.
      صاحبهای اصلیش که افراد دیگه ایی هستن اصلا عین خیالشون نبودن یک عذر خواهی هم نکردن.
      بعدم فیلم مستندتون که تماما سیاه بازی بودش طرف میزد تو سرش میگفت نون ندارم بخورم در همون حالم میگفت این وضعیت پتروشیمی ما اون وضعیت نفت و گاز ما !!! یعنی ایشون اونقدر تخصص داشتن تو این زمینه ها که در همون حال شیون و زاری هم اظهار نظر میکردن !!!
      چنان نشون میدادی که انگار از ابتدای تاریخ بشریت تا سال 92در هیچ جا این مشکلات نبوده و فقط همین 4سال درست شده که خب با معجزات شما هم حتما میخاد 4ساله ریشه کن شه دیگه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج