۵۳۱۲۴۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

همسر کاپولا اولین فیلمش را می سازد!

النور کاپولا همسر فرانسیس فورد کاپولا اولین فیلم بلندش را وقتی ساخت که ۸۰ سال داشت. وی می‌گوید از تجربیات ساخت فیلم «اینک آخرالزامان» توسط همسرش خیلی چیزها یاد گرفته است.

روزنامه بانی فیلم: النور کاپولا همسر فرانسیس فورد کاپولا اولین فیلم بلندش را وقتی ساخت که ۸۰ سال داشت. وی می‌گوید از تجربیات ساخت فیلم «اینک آخرالزامان» توسط همسرش خیلی چیزها یاد گرفته است.

به نقل از نیویورک تایمز، دست زدن به کاری چون کارگردانی فیلم بلند آن هم در ۸۰ سالگی یک شاهکار محسوب می‌شود. النور کاپولا که نویسنده، کارگردان و تهیه کننده کمدی جدید «پاریس می‌تواند منتظر بماند» بوده‌است انگار از پشت سر گذاشتن این تجربه هنوز در حیرت به سر می‌برد.

وی با لحنی اعتراف‌گونه در این باره می‌گوید: وقت مهمی از زندگی‌ام را صرف کسب شهامت کردم.
همسر کاپولا اولین فیلمش را می سازد!

او در ۵۴ سال گذشته با همسرش فرانسیس فورد کاپولا برنده پنج جایزه اسکار در خانه‌ای واقع در «نپا ولی» زندگی کرده و دو فرزند از سه فرزندشان یعنی رومن و سوفیا کاپولا نیز فیلمساز هستند و سوفیا موفق به کسب یک جایزه اسکار برای نوشتن فیملنامه‌‌ای برای فیلم «گم شده در ترجمه» در سال ۲۰۰۳ شده است.

اما همه اینها به این معنی نیست که خانم کاپولا همه ۵۰ سال زندگی‌اش را در آشپزخانه صرف کرده باشد. او اغلب در کنار همسرش در لوکیشن‌های فیلمبرداری او حضور داشته و در فیلم‌هایی چون «پدرخوانده» در سال ۱۹۷۲، «بیگانگان» محصول ۱۹۸۳ و «کلوپ کاتن» در سال ۱۹۸۴ با او همراه بوده است. در هر حال او این فرصت را داشته تا نه به عنوان یک همکار بلکه به عنوان یک بیننده و همراه گروه سازنده فیلم‌های همسرش را حمایت کند.

زمان سپری شده و بچه‌های او بزرگ شده‌اند و او یک جایزه امی برای کمک کارگردانی «قلب‌های تاریک: آخرالزمان یک فیلمساز» در سال ۱۹۹۱ در کارنامه دارد. و این مستند را بر مبنای فیلم‌هایی که از پشت صحنه ساخته شدن فیلم «اینک آخرالزمان» ساخته همسرش در سال ۱۹۷۹ برداشت، ساخت.

خانم کاپولا که اکنون یعنی درست چند روز پیش در تاریخ ۴ ماه مه ۸۱ ساله شد می‌گوید: این یک نقطه بزرگ چرخش بود. مردم می‌توانند ببینند که من چطور به انسانی متفکر بدل شده‌ام. تقریبا پیش از آن من همسری خانه‌دار بودم و همه با من فقط مودبانه دست می‌دادند. اما اکنون با من مناسباتی کاری دارند و با من به گفتگو می‌پردازند.

موفقیت ساختن یک فیلم بلند به این راحتی ممکن نشده است. او به جای هر کاری همه تمرکزش را بر خانواده و راحتی آنها گذاشت و به ساخت مستندهایی درباره فیلم‌هایی که توسط اعضای خانواده‌اش ساخته می‌شد پرداخت.

بعد از همه اینها بود که به فکر ساخت فیلم «پاریس می‌تواند منتظر بماند» افتاد. این کمدی جاده‌ای با بازی آلک بالدوین، دایان لین و آرتود ویارد قرار است اکرانی محدود از ۱۲ ماه مه در لس‌انجلس و نیویورک داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج