۵۳۱۷۸۴
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

عبدی: بعد از ۳۵ سال، می‌خواهند با فساد مبارزه کنند

یک کنشگر سیاسی گفت: بعد از ٣٥ سال که در دستگاه قضایی حضور داشتند، حالا می خواهند در راس دولت با فساد مبارزه کنند.شخصی که سال ها در راس مرجع حقوقی حضور داشته، نصف بیشتر از حرف‌هایش حقوقی نیست.

خبرگزاری ایلنا: عباس عبدی در همایش حقوق شهروندی و انتخابات که از سوی ستاد جوانان روحانی برگزار شد، گفت: وقتی یک نفر ٣٥ سال در دستگاه حقوقی زندگی می کند، نباید بدون منطق صحبت کند. یک نفر می آید از قانون یارانه‌ها حرف می زند که قانون را نمی‌داند، او که خود در قوه قضاییه بود، نمی‌داند که قانون یارانه‌ها نادرست است.

این کنشگر سیاسی در انتقاد به رفتار یکی از کاندیداها عنوان کرد: یکی از افراد که ظاهرا مهندس است، گفت پای وزیر متخلفم را قطع می کنم و به خود اجازه داد که در برنامه تلویزیونی این رفتار خلاف قانون را مطرح کند. او بدون اطلاع می‌گوید که این نشان می‌دهد یک پسرفتی در کشور به وجود آمده است.

عبدی ادامه داد: آمریکا هرچه قدر بد، ولی قاضی ها در آنجا می توانند در خصوص اتباع بیگانه حکم صادر کنند که تصمیم رییس جمهور را نادیده بگیرند.

او در ادامه به مناظره خود با توکلی اشاره کرد و گفت: در مناظره‌ای که امروز با توکلی داشتم، به او گفتم تا قوه قضاییه شفاف نباشد، ما نمی‌توانیم کاری پیش ببریم. این موضوع باعث تعجب است که یک قاضی می رود دفتر رییس جمهور که چه کار کند؟ سخنگوی دستگاه قضا گفته اگر کسی را به دادگاه دعوت می کردیم، اعلان جنگ می کردند.

عبدی ادامه داد: برای ما مهم است که شفافیت وجود داشته باشد. شیطان هم نمی تواند در فضای شفاف فعالیت کند. در مقابل فرد صالح هم نمی‌تواند در فضای غیر شفاف فعالیت کند. ما باید کسی را به عنوان رییس جمهور انتخاب کنیم که پاسخ گو باشد، فرقی نمی‌کند که چه کسی باشد.

او با اشاره به اینکه اگر دستگاه قضایی دقیق باشد با افراد متخلف برخورد می کند، اظهار کرد: جامعه ای که دروغ در آن حاکم باشد، راستگویی هزینه دارد و مردم برای بقای خود دروغ می گویند و دروغ می شود یک حد و مرز. در مناظره ها دیدیم که مجری نمی‌تواند هیچ دخالتی کند و رسانه او مستقل نیست و با سوگیری رفتار می‌کند.

عبدی با بیان این مطلب که اگر می‌خواهیم قانون گرا باشیم، باید یک سری از نهادهای ما مستقل باشد، تصریح کرد: تا زمانی که این نهادها مستقل نباشند، ما نمی‌توانیم شفافیت داشته باشیم. نهاد روزنامه نگاران و نهادهای کارگری و .. باید به استقلال کامل برسند و در جامعه باید ادبیات حقوقی حاکم شود. متعجب می شویم که شخصی که سال ها در راس مرجع حقوقی حضور داشته، نصف بیشتر از حرف‌هایش حقوقی نیست. باید تلاش کنیم که مدیران کشور ما با ادبیات حقوقی حرف بزنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مبارزه با فساد نیاز به عزم جدی سه قوا دارد نه یک قوا

    • بدون نام

      فقط انشاء می نوییسید به حرفهایی که می زنید پایبند نیستید بخاطر همین تو دل مردم جا نمی گیرند همه هم مثل همید .فقط رهبر و بس

    • دیده بان

      چقدر رو دارید آقای عبدی. 28سال دولت دست اصلاح طلبان بود، باز هم طلبکارید. باز هم کاسه کوزه ها را سر بقیه می شکنید. اگر چه جوانان با شنیدن شعارهای پوپوليستی و آزادی آزادی از زبان شما به وجد می آیند اما ای کاش همه متوجه بودند که اصلاحات واقعی در مبارزه با فساد است، در مبارزه با اختلاس و رانت باید باشد...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج