۵۳۱۹۹۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

حشرات منبع غذایی پایدار آینده خواهند بود

مردم بسیاری از کشورهای جهان همیشه ترجیح می‌دهند که حشرات مزاحم را بکشند اما حشارت در برخی از فرهنگ‌ها به عنوان یک منبع غذایی اصلی به حساب می آیند.

وب سایت تک شات: مردم بسیاری از کشورهای جهان همیشه ترجیح می‌دهند که حشرات مزاحم را بکشند اما حشارت در برخی از فرهنگ‌ها به عنوان یک منبع غذایی اصلی به حساب می آیند. حشرات ارزان و مغذی و به گفته بعضی افراد لذیذ هستند و مطابق با مطالعه‌ای که به تازگی در دانشگاه Copenhagen انجام شده است، حشرات بسیار پایدار هستند و از بین نمی‌روند.
حشرات منبع غذایی پایدار آینده خواهند بود

از گذشته تا امروز حرف‌های زیادی درباره پایداری حشرات قابل خوردن زده شده است اما تا به امروز این موضوع به صورت علمی مورد بررسی قرار نگرفته بود. طی دو دهه گذشته پرورش جیرجیرک در کشور تایلند بسیار رواج پیدا کرده است و حدود ۲۰ هزار مزرعه کوچک پرورش جیرجیرک اکنون در این کشور مشغول به کار هستند. پای شرکت‌های متخصص در پرورش حشرات خوراکی حتی به اروپا و ایالات متحده نیز باز شده است. اما آیا پرورش حشرات واقعا پایدارتر از پرورش احشام (که روی محیط زیست اثرات منفی داشته) است؟

این محققان با استفاده از داده های مربوط به ۱۵ اثر محیط زیستی مختلف از جمله گرمایش زمین و از بین بردن منابع، فرآیند پرورش جیرجیرک در تایلند را با پرورش جوجه های گوشتی مقایسه کرده‌اند و نتایج این بررسی نشان می‌دهد که پرورش جیرجیرک به مراتب پایدارتر از از مرغ و جوجه است.

این در حالی است که پرورش جیرجیرک به تازگی در تایلند رواج پیدا کرده است و این مزارع پتانسیل رشد زیادی پیش رو دارند تا بتوانند برای محیط زیست و جوامع روستایی در کشورهای کم درآمد مفید واقع شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج