اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۳۳۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

گزیده سخنان امروز رئیس جمهور:

قاجار و پهلوی ذلیل‌ترین حکومت‌های ایران

محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در مراسم جشن ثبت جهانی مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی گفت: شاه اسماعیل نمایندگی از حقیقت دین و دفاع از رسالت را برعهده گرفت،

محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در مراسم جشن ثبت جهانی مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی گفت: شاه اسماعیل نمایندگی از حقیقت دین و دفاع از رسالت را برعهده گرفت، ستون‌هایی را مستحکم و راهی را آغاز کرد که پس از گذشت بیش از ۴۰۰ سال، انقلاب عظیم اسلامی در ادامه و برای تکمیل آن به وقوع پیوست.

وی با بیان این‌که امروز همه عالم تحت تأثیر ملت ایران، فرهنگ و نوع نگاه این ملت به مناسبات انسانی و جهانی هستند، گفت: ملت ایران همه مناسبات دنیا را به نفع عدالت و توحید تغییر داده است. اجداد مردم اردبیل حق بزرگی بر گردن فرهنگ و تمدن ملت ایران و به تبع آن، جهان دارند.

گزیده سخنان وی به این قرار است:

  • متاسفانه برخی سعی دارند گذشته ایران را سیاه نشان دهند. ما حکومت‌های پادشاهی را هیچ‌گاه به رسمیت نمی‌شناسیم، اما این موضوع تفاوت دارد با این‌که همه گذشته یک ملت تاریک نشان داده شود. اگر گذشته ما تاریک است بیانات مهم پیامبر اسلام (ص)‌ در وصف ملت ایران از کجا آمده است؟

  • چرا حضرت محمد (ص) ‌این قدر از ملت ایران تمجید کردند؟ چرا فرمودند بالاخره ملت ایران پرچم را بلند خواهد کرد و بر قله‌های عالم به اهتزار در خواهد آورد؟ اگر گذشته یک ملتی تاریک باشد، آینده‌ای وجود نخواهد داشت؟

  • قاجار و پهلوی بی‌افتخارترین و ذلیل‌ترین حکومت‌های تاریخ ایران، بودند. این دو حکومت هیچ افتخاری را به نام خود ثبت نکردند و همه آن دوران جز ذلت، عقب نشینی، وادادگی و پذیرش حقارت نبوده است. این‌ها از عظمت صفویه ناراحت بودند و از مقایسه خود با آن احساس حقارت می‌کردند به همین خاطر برای تحقیر و تخریب آن برنامه‌ریزی کردند.

  • امروز که غبارها خوابیده است و می‌توان بدون هیچ تعصب، نگرانی و فشاری تاریخ را مطالعه کرد، می‌فهمیم چه خدمت بزرگی در دوره صفویه به بشریت شده است. اگر مکتبی حاکم شود اما نتواند زندگی مردم را متعالی کند نمی‌تواند ادامه داشته باشد، لذا پشتوانه ماندگاری یک اندیشه، اثرگذاری مستقیم در زندگی مردم و بالندگی و تعالی آنان است.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

قاجار و پهلوی ذلیل‌ترین حکومت‌های ایران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج