adexo3
۵۳۳۷۰۳
۸ نظر
۵۰۷۸
۸ نظر
۵۰۷۸
پ

پارسا پیروزفر: مردم کاری نکنند که دوباره وارد گرداب شویم

پارسا پیروزفر بازیگر سینما و تئاتر امروز در یادداشتی قابل تامل از مردم خواست با درک تفاوت میان نامزدها در انتخابات پیش‌رو شرکت کنند.

وب سایت آی سینما: پارسا پیروزفر بازیگر سینما و تئاتر امروز در یادداشتی قابل تامل از مردم خواست با درک تفاوت میان نامزدها در انتخابات پیش‌رو شرکت کنند. از نظر این بازیگر راهى جز ديدن تفاوت آدم‌ها و انتخاب نيست. تكان نخوردن، ما را همان جا كه ايستاده‌ايم نگه نمى‌دارد و عقب‌تر خواهد برد؛ ما و همه عزيزانمان را در گردابى آشنا فرو خواهد كشيد.
پارسا پیروزفر: مردم کاری نکنند که دوباره وارد گرداب شویم

پارسا پیروزفر بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در آخرین روزهای باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری در یادداشتی از مردم خواست در انتخابات شرکت کنند. او در ابتدای این متن نوشته است: «آدم با آدم فرق دارد. حتى دو نفر آدم كاملاً شبيه به هم وجود ندارند. آدم هاى هيچ مجموعه‌اى شباهت كامل به هم ندارند. بنابراين محصول هر آدمى با ديگرى متفاوت است، ولو اينكه در مجموعه واحدى از جنسيت، نژاد، مذهب، ايدئولوژى، حزب و... باشند. تفكرى كه همه را شبيه به هم مى‌بيند، كل مجموعه را بدون در نظر گرفتن تفاوت‌هاى فردى اعضاى مجموعه، صرفاً بر اساس پيش فرض‌هايى قضاوت مى‌كند.
اين تفكر اگر قدرتى در اختيار داشته باشد، به همه اعضاى آن مجموعه بطور يكسان لطف يا ظلم خواهد كرد و اگر قدرت نداشته باشد چه بسا اين نوع نگاه منجر به ظلم به خود و آدم‌هاى خارج از آن مجموعه گردد. مگر در هر اقليمى، هر مذهبى، هر شغلى، هر خانواده‌اى طيف وسيعى از آدم‌هاى بد و متوسط و خوب و عالى وجود ندارد؟ سياستمداران هم از اين قاعده مستثنى نيستند. مگر همين همسايه ديروز، فردا صاحب فلان پست نمى‌شود، و هم‌كلاسى قديمى، در آينده استاندار بهمان جا؟
هميشه و همه جا در مجموعه دولتمردان، طيف رنگارنگى از آدم‌هاى سفاك، رحيم، سفيه، خردمند، جبون يا دلير نبوده‌اند؟ نبوده‌اند آنان كه از يك خاندان و يك خانواده برخى مملكت به باد داده، و برخى آباد كرده‌اند؟ دولتمرد خردمندتر، هر قدر هم از تصور ما از دولتمرد آرمانى به دور، يا دست و پايش بسته باشد، شايد بتواند به آرامى شرايط بهترى براى جامعه فراهم كند؛ و يا لااقل مانند ديگرى ملتى را به تباهى و قهقرا نكشاند. تفكرى كه همه را به يك چشم مى‌بيند اينجا هم خطرناك است؛ اين بار براى خودمان، اطرافيانمان، و بيش از همه براى طبقاتى كه متحمل بيشترين فشارها مى‌شوند.»

پیروزفر در ادامه با توجه به این‌که برخی به دلایل مختلف از تحریم انتخابات صحبت می‌کنند، ادامه داده است: «بله، تكان خوردن هم خود انتخابى است. مى‌توانيم از جا تكان نخوريم، چون با هيچ يك از انتخاب‌هاى موجود خود را كاملاً هم مسير نمى‌دانيم. ولى در اين بازى، انفعال هم خود تكانى است به نفع يكى! تكان نخوردن، بخشيدن ميدان به كسانى است كه شايد بهترين انتخاب موجود نباشند. دلسرديم و افسرده، پس تكان نمى‌خوريم. بارها تكان خورديم و نتيجه‌اى نديديم. ولى شايد گاهى هم اوضاع كمى بهتر بوده و نديده‌ايم. شايد چون دل و دماغ كنجكاوى و كشف تفاوت افراد را نداريم. ولى علاج اين دلسردى و بى‌تفاوتى چيست؟ ادامه انفعال؟ باور به اينكه چيزى را نمى‌توانيم تغيير دهيم؟ بعيد است علاج آن، تشويق خودمان و ديگران به ركود بيشتر باشد! فضيلتى در اين ركود، و ارج و اجرى در اين بى حركتى نيست. بى‌طرفى به شمار طرفى كه نمى‌خواهيمش خواهد افزود؛ و فردا دلسردى مان را عميق تر، و فشارها را بيشتر خواهد كرد.»

این بازیگر شناخته‌شده یادداشتش را این‌طور به پایان برده است: «تكان نخوردن، ما را همان جا كه ايستاده‌ايم نگه نمى‌دارد، كه عقب‌تر خواهد برد؛ ما و همه عزيزانمان را در گردابى آشنا فرو خواهد كشيد. راهى جز ديدن تفاوت آدم‌ها و انتخاب نيست. براى سقوط نكردن در مغاكى كه پيشتر تجربه كرده‌ايم فقط يك راه وجود دارد، يك و فقط يك راه ... تكان خوردن و جلو رفتن .. / بيست و هفتم ارديبهشت نود و شش»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهروزاحمدی realmadrid

      زنده باد
      اصلاحات
      زنده باد
      خاتمی
      زنده باد
      روحانی

    • ناشناس

      میشه انقدر حرفهای بیخود نزنید کدام مرداب کدام اصلاحات. تا حالا کدوم تغییر رو حس کردی.مرفهین بیدرد.

    • ساغر

      ففققققط روحااااانی

    • بدون نام

      تورو ... که بیای مردمو نصیحت کنی این بازیگرا پیش خودشون چی فکر میکنن دوزار مردم قبولتون ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی ادب معلومه طرقدار کی هستی.جوابتو جمعه میدیم بی ادب

    • بدون نام

      با اینکه روحانی در طول دوران ریاست جمهوری به وعده هاش به طور کامل عمل نکرد ولی باز قابل قبول تر از رییسی است من به عنوان کسی که هیچ خیری از دولت روحانی ندیدم از ترس اینکه یکی مثل احمدی نژاد نیاد بالا و روزگارمونو سیاه کنه به روحانی رای میدم

    • بدون نام

      ایول پیروزی زنده باد روحانی تا ابد خاتمی اصلاحات وطنم آرزوست زیبایی و آرامش وطنم آرزوست شادی رو لبان ملت وطنم آرزوست با فقه و اصول جز خرابی و فنا چیزی عاید وطنم نمیشه فقه و اصول را در پستوی خانه نهان باید کرد؟؟ خدا را در پستوی خانه نهان باید کرد

    • زنبق دره

      ای مردم موافق با اصلاحات کشور روابط بین الملل کشور باشید دین هر کس به خودش ربط داره آی مردم من به زور نمیتونم کسی رو تو بهشت کنم کسی هم بزور منو تو جهنم نميتونه ببره بهشت کشورمون را با اصلاحات مرد و کابینه سالم با پرونده پاک روحانی خاتمی رفسنجانی خواستار باشید روحانی شریفم آقازاده مهربانم، اینهمه تو مناظره ها بهش توهین شد نگفت بالای چشم کسی ابروست، انقدر این مرد خویشتن داره، آقای جهانگیری هم همینطور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج