adexo3
۵۳۵۹۰۰
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

کپی برداری از احمدی نژاد هم جواب نداد

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: «دولت شما دولت ۴ درصدی است. من نماینده ۹۶ درصد مردم هستم. ما آمده‌ایم به دوران ۴ درصدی‌ها پایان دهیم. در مقابل ۴ درصدی که خون مردم را می مکند می ایستیم. »

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: «دولت شما دولت ۴ درصدی است. من نماینده ۹۶ درصد مردم هستم. ما آمده‌ایم به دوران ۴ درصدی‌ها پایان دهیم. در مقابل ۴ درصدی که خون مردم را می مکند می ایستیم. »

مخالفان روحانی به ویژه قالیباف او را نماینده ۴ درصد مردم می‌دانستند. ۴ درصدی که تمام مشکلات کشور حاصل رفتارهای آنهاست. تمام شعارهای این جریان حول این ۴ درصد می‌گذشت. روحانی نماینده ۴ درصد و اصول‌گرایان نماینده ۹۶ درصد.

تا روز قبل از رای گیری، همچنان این شعار، شعار اصلی اصول‌گرایان بود. بر این باور بودند که بر اساس همین شعار پیروز قطعی انتخابات است.

نتایج انتخابات اما داستان دیگری بود. مردم به حسن روحانی رای دادند. ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۶۱۶ رای از ۴۱ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۱۳۱رای به حسن روحانی دادند. ۵۷ درصد مردم تصمیم گرفتند بازهم به حسن روحانی اعتماد کنند و حضور او را در پاستور تمدید کنند. حالا سوالی که در این میان مطرح می‌شود این مسئله است که قالیباف و دوستان اصول‌گرایش این ۴ درصد را از کجا آورده بودند؟

آیا ۴ درصد همان ۵۷ درصدی هستند که به روحانی رای دادند. یعنی ۴ درصدی که به روحانی رای دادند ۲۳ میلیون نفر هستند؟

نتایج انتخابات مانند دادگاهی است که قالیباف باید در آن پاسخ گو باشد که این دو گانه ۴ درصد و ۹۶ درصد را از کجا آورده است؟ بر اساس کدام آمار خود را نماینده ۹۶ درصد و روحانی را نماینده ۴ درصد معرفی کرده است.

قطعا شهردار تهران که روزهای پایانی خود را در این پست می‌گذراند، پاسخی برای این سوال‌ها ندارد. همانگونه که حسن روحانی در جریان مناظره‌ها گفت چون انتخابات در سال ۹۶ بود او از ۹۶ درصد استفاده کرده است. شاید اگر او در انتخابات سال ۱۴۰۰ برای چهارمین بار نامزد شوند از اصطلاح ۱۰۰درصدی در برابر صفر درصدی‌ها استفاده کند. چون ۱۴۰۰ به دو صفر ختم می‌شود!

اصول‌گرایان آمده بودند از هر روشی برای شکست روحانی استفاده کنند. حتی اگر این روش‌ها، کپی برداری از روش‌های انتخاباتی در آمریکا و احمدی نژاد باشد.

این انتخابات نشان داد اصول‌گرایان برای اداره کشور برنامه‌ای ندارند. آنها می‌توانستند در ۴ سال برنامه‌های خود را برای اداره قوه مجریه آماده کنند و در روزهای انتخاب به مردم ارائه کنند. آنها این کار را نکردند و در روزهایی که باید برنامه به مردم ارائه می‌کردند روی به تخریب آوردند و بدون هیچ آمار و سندی اعلام کردند که نماینده ۹۶ درصد مردم هستند.

بعد از انتخابات سال ۹۲ اصول‌گرایان فقط طعم شکست را چشیده‌اند.می‌توان گفت آنها به فصل شکست رسیده‌‎اند. شکست در برابر جریانی که بسیاری از نیروهای موثر آن اجازه حضور در صحنه اصلی رقابت را ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا گل گفتی
      فصل شکست در برابر جریانی که هنوز نیروهای اصلی خود را ندارد

    • محمدرضا بختیار

      آقای کارشناس مدرک تحصیلیت چیه فکر کنم از این کف گیری ها باشه خوبه به عقیده ایشان اصولگرایان بشینند برنامه برای چهار سال آبنده تهیه کنند تا دست پر باشند و در قبالشون هم اصلاح طلب ها برای اینکه کم نیارند اوناهم بشینند چهارسال برنامه ریزی کنند که مغلوب رقیب نشن این وسط هم تا چهار سال آینده که اینها آمده می شوند با دستان پر و برنامه ریزی و رو کمی کنی ملت هم خودش این چهار سال کشور را اداره می کنند خوبه منصفانه نیست

    • بدون نام

      مردم باید برای رایشان ارزش قایل باشند و دولت را پشتیبانی کنند تا دشمنان داخلی و خارجی نتوانند هیچ کاری بکنند

    • بدون نام

      از همون عدد رقما استفاده کرد که روحانی به دروغ تو سخنرانیهاش به مردم زد اره جان

    • بدون نام

      قالیباف و رئیسی با شعارها و حرفاو رفتارشون فقط گل ب خودی زدن کمک کردن ب روحانی

    • بدون نام

      خدایا به این مردم ساده لوح رحم کن

    • بدون نام

      بحث تمایل مردم به پیشرفت است ‌ . اصول گرایی در کشور ما معادل تحجر و واپسگرایی و مخالف تجدد و تکنولوژی و گردش آزاد اطلاعات است . در واقع نبرد علم با سنت گرایی هست و این یک واقعیت تاریخی در خصوص جوامع در حال گذر به سوی مدرنیسم

    • شهرام

      پرونده تحجر بدست ملت بسته شد و خدا بخواد حالا حالا باز نمیشه.

    • بدون نام

      بنظرم جریان اصولگرا شکست نخورد ۱۶ میایون رای به شخصی که مردم تنها یک ماهه که ایشون را میشناسند رقم کمی نیست ولی متاسفانه به خاطر هجمه های زیادی که بوجود آورده شد وبه خاطر وعده آزادی های بیشتر انتخابات اینجور رقم خورد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج