اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۳۷۱۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

روایت دو استاد موسیقی از استاد بزرگ

مراسم بزرگداشت چهلمين روز درگذشت زنده‌ياد داريوش صفوت در حالي برگزار شد که شهرام ناظري و حسين عليزاده از جايگاه هنري و اخلاقي اين موسيقيدان گفتند.

روزنامه مردم سالاری: مراسم بزرگداشت چهلمين روز درگذشت زنده‌ياد داريوش صفوت در حالي برگزار شد که شهرام ناظري و حسين عليزاده از جايگاه هنري و اخلاقي اين موسيقيدان گفتند.

در اين مراسم که پنجشنبه نهم خرداد در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد شهرام ناظري ضمن تقدير از مقام هنري داريوش صفوت گفت: زماني که نوجوان بودم با زنده‌ياد داريوش صفوت آشنايي پيدا کردم و اين درست در زماني بود که موضوعاتي در حوزه موسيقي وجود داشت که مي‌توانست هنرمندان جواني مانند ما را تحريک کند.

وي ادامه داد: با افتتاح مرکز حفظ و اشاعه موسيقي ايراني که در ابتدا از آن دوري مي‌کردم در جريان نخستين کنکور موسيقي سنتي با عنوان آواز باربد قرار گرفتم و اتفاقا در همين اثنا بود که با رفت و آمدهايي که به بهانه برگزاري اين آزمون در مرکز حفظ و اشاعه موسيقي پيدا کردم با زنده‌ياد داريوش صفوت آشنا شدم و همين آشنايي بود که باعث شد کشش من به اين استاد بزرگوار بيشتر شود.

اين خواننده حماسي موسيقي ايران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود تصريح کرد: تعدادي از افراد در تاريخ بشريت هستند که مي‌توانند روي انسان‌هاي ديگر تاثير داشته باشند و به نظر من زنده‌ياد صفوت يکي از همين انسان‌هايي بود که نقش تاثيرگذاري در زندگي من داشت. ايشان کار بزرگي را در زندگي هنري من انجام داد که هيچگاه فراموش نمي‌کنم.

متاسفيم که راه صفوت را ادامه نداديم

حسين عليزاده هم که دراين مراسم حضور داشت با بيان اينکه در کشور ما معمولا آدم‌هايي که ارزش علمي فوق‌العاده‌اي دارند بسيار گمنام‌تر از آدم‌هايي هستند که معمولي‌ترند، خاطرنشان کرد: اين اتفاق در طول تاريخ ما چيز جديدي محسوب نمي‌شود.

وي گفت: نام صفوت هيچ نيازي به پسوند و پيشوند ندارد و زماني که به ما خبر مي‌دادند ايشان در دفترشان هستند با خوشحالي تمام به ديدنش مي‌رفتيم. اما متاسفانه نام ايشان در زمان مرگش مطرح شد و براي حتي کساني که تا آن روز نامش را هم نشنيده بودند اهميت پيدا کرد. صفوت يک آدم زميني بود و تفاوتش با بقيه آدم‌ها اين بود که هوش و ذکاوت بيشتري داشت و عاشق بود.

وقتي هم که در همين مجلس تصويري از نوازندگي‌اش پخش مي‌شد صداقت و عشق را مي‌شد در عملکردش ديد و احساس کرد. اين نوازنده صاحب‌نام موسيقي ايراني ادامه داد: موسيقي در تاريخ کشور ما به گونه‌اي بوده که همواره برخي‌ها آن را به دندان گرفته‌اند تا بتوانند موسيقي را نجات داده و به نسل بعد تحويل بدهند.

دکتر صفوت نيز از همين‌گونه آدم‌ها بود. اما بايد يادمان باشد که صفوت را مجرد و تنها نبينيم. زماني که او در مرکز حفظ و اشاعه شروع به فعاليت کرد استاد برومند نيز در کار ايشان بود و اين صفوت بود که ارزش‌هاي برومند را درک کرد و به آنجا آورد.

استاد داريوش صفوت نيز ثمره يکسري از اساتيد بزرگ کشورمان مانند استاد صبا بود. اگر وي امروز هم در اين مجلس بود چنان با احترام از استاد صبا ياد مي‌کرد که صبا گفتن از زبانش نيفتد. حسين الهي‌قمشه‌اي، اردلان کامکار، ارسلان کامکار، پشنگ کامکار، هومان اسعدي، سيد‌عباس سجادي از جمله مهمانان ويژه مراسم بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج