۵۳۷۶۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

فروش بدون نسخه ریتالین در داروخانه‌ ممنوع

مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در دسترس بودن داروهای درمان اعتیاد موضوع اختلاف نظری است که بین کارشناسان نظام سلامت و برخی کلینیک‌داران درمان اعتیاد وجود دارد اما فروش ریتالین در داروخانه‌ها باید ممنوع شود.

خبرگزاری فارس: مدیرکل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در دسترس بودن داروهای درمان اعتیاد موضوع اختلاف نظری است که بین کارشناسان نظام سلامت و برخی کلینیک‌داران درمان اعتیاد وجود دارد اما فروش ریتالین در داروخانه‌ها باید ممنوع شود.

محمدباقر صابری زفرقندی در مورد در دسترس بودن داروهای درمان اعتیاد مانند ریتالین در سطح جامعه افزود: اعتقاد داریم که یکی از ابزارهای پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر پیشگیری محیطی است و نباید این داروها به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد و باید دسترسی به موادمخدر سخت شود.

وی ادامه داد: اساس اصلی پیشگیری محیطی، مقابله با شبکه‌های توزیع مواد مخدر است و اینکه این مواد به راحتی در دسترس مردم نباشند.

صابری زفرقندی گفت: این مواد مخدر می‌تواند در قالب مواد مخدر غیرقانونی و خیابانی در دسترس مردم قرار گیرد و از سوی دیگر این مواد به صورت دارویی در میان مردم توزیع شود.

مدیر کل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: همان گونه که می‌گوییم ماده مخدر تریاک نباید به راحتی در دسترس مردم باشد یا اعتقاد داریم قرص شیشه نباید در جامعه به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد در مورد قرص ریتالین، متادون و شربت تریاک نیز نباید به راحتی در دسترس مردم باشد.

وی افزود: داروهای درمان موادمخدر به راحتی باید در دسترس افراد نیازمند و با تشخیص پزشک معالج باشد. این موضوع اختلاف نظری است که بین کارشناسان نظام سلامت و برخی کلینیک‌داران درمان اعتیاد وجود دارد.

صابری زفرقندی تصریح کرد: این کلینیک‌داران به دلیل منافع خود می‌گویند این داروهای درمانی باید به راحتی در اختیار همه جامعه قرار گیرد با این امید که معتادان به راحتی بتوانند آن را دریافت کنند.

مدیر کل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: اما ما معتقد هستیم جامعه سالم از این طریق به این داروها دسترسی پیدا می‌کنند و سپس به جمعیت اعتیاد اضافه می‌شود. اگر این داروها کنترل شوند و تحت نظارت به افرادی که نیازمند هستند برسد افراد سالم آسیبی نخواهند دید.

وی گفت: بنابراین باید دسترسی به مواد را سخت کنیم و فقط با تجویز پزشک داروهای درمان اعتیاد توزیع شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shabnam

      jalebe bedunid bishtarin masraf konandehaye in ghors daneshjuyane darusazi va pezeshki hastan ke baraye dashtanesh ham niazi be noskhe nadaran!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج