۵۴۰۲۳۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

برد پیت در مراسم یادبود «کریس کُرنل»

بازیگران هالیوودی و چهره‌های مطرح موسیقی راک و متال روز جمعه یاد و خاطره یکی از چهره‌های کلیدی موسیقی گرانج دهه ۱۹۹۰ را گرامی داشتند.

روزنامه بانی فیلم: بازیگران هالیوودی و چهره‌های مطرح موسیقی راک و متال روز جمعه یاد و خاطره یکی از چهره‌های کلیدی موسیقی گرانج دهه ۱۹۹۰ را گرامی داشتند.

به نقل از د. رپ، برد پیت، جاش برولین، فرل ویلیامز و تعدادی از چهره‌های مطرح موسیقی راک و متال روز جمعه در یک مراسم یادبود خصوصی برای کریس کُرنل، مرد اول فقید گروه موسیقی ساوندگاردن در لس آنجلس شرکت کردند.
برد پیت در مراسم یادبود «کریس کُرنل»

این خواننده و نوازنده که روز هجدهم ماه مه در ۵۲ سالگی درگذشت، یکی از چهره‌های کلیدی صحنه موسیقی گرانج سیاتل در اوایل دهه ۱۹۹۰ بود. او در گورستان هالیوود فورِوِر به خاک سپرده شد.

ویکی کرنل، بیوه او، و دو فرزندش در این مراسم شرکت کردند و دیگر اعضای گروه ساوندگاردن و تام مورلو که در گروه آدیوسلِیو همراه او بود هم حضور داشتند.

از جمله دیگر چهره‌های مطرحی که در این مراسم حضور داشتند می‌توان به جیمز هتفیلد و لارس اولریش از گروه متالیکا، جو والش، دیو گرول مرد اول گروه فو فایترز و درامر سابق نیروانا و پری فرل و دیو ناوارو اعضای گروه جِینز ادیکشن اشاره کرد.

در ادامه این مراسم که با آهنگ سولو سال ۲۰۱۷ کرنل یعنی «The Promise» آغاز شده بود، یک یادبود عمومی هم برگزار شد.

جسد بی جان کرنل صبح روز هجدهم ماه مه در اتاق هتل او در دیترویت و بعد از این پیدا شد که او با ساوندگاردن یک کنسرت در این شهر برگزار کرده بود. نتیجه رسمی بررسی‌ها این بود که او به دلیل خودکشی با به دار آویختن درگذشته، اما خانواده او شرایط مرگ او را زیر سوال برد.

خانواده او از طریق وکیل شان بیانیه‌ای را منتشر کرد. وکیل آن‌ها هم گفت: «بدون نتایج سم شناسی، نمی‌دانیم برای کریس چه اتفاقی افتاده است. کریس که یک معتاد در حال بازیابی بود، برای آتیوان نسخه داشت و ممکن است بیشتر از دوز پیشنهادی آن را مصرف کرده باشد. خانواده بر این باور است که اگر کریس جان خود را گرفت، نمی‌دانسته دارد چه کار می‌کند و دارو یا مواد دیگر ممکن است روی اعمالش تاثیر گذاشته باشد. آتیوان می‌تواند پارانویا یا افکار خودکشی به وجود بیاورد، روی سخن تاثیر بگذارد و قضاوت را زیر سوال ببرد.»

کریس کُرنل بیشتر به‌عنوان خوانندهٔ گروه ساوندگاردن شهرت داشت و به‌عنوان بنیانگذار و خوانندهٔ آدیو اسلیو، انتشار آثار تکی‌اش به صورت آلبوم‌های شخصی و ساوندترک فیلم‌های مختلف-از سال ۱۹۹۸ به این سوی- و دامنهٔ صدای ۴ اکتاوی‌اش شناخته شده‌است.

کُرنل از اعضای بنیانگذار و شخص اول گروه آلترنتیو تمپل آو د. داگ نیز بوده‌است، گروهی که اختصاصاً برای ادای احترام به دوست از دست رفته‌اش اندرو وود تأسیس کرد.

کُرنل در رده‌بندی «۱۰۰ خوانندهٔ هوی متال برتر همهٔ دوران» نشریهٔ Hit Parader جایگاه چهارم را به‌خود اختصاص داده‌است. ترانهٔ «تو نام مرا می‌دانی» که در سال ۲۰۰۶ به‌عنوان تم اصلی فیلم کازینو رویال-از سری فیلم‌های جیمز باند- استفاده شده‌بود، از آثار اوست.

او فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۹۸۴ آغاز کرد. او بنیانگذار گروه اودیوسلیو بود و به واسطه‌ی گستره‌ی صوتی حیرت‌انگیزش یکی از محبوب‌ترین خوانندگان راک سه دهه اخیر شناخته می‌شد.

او در کنار فعالیت با گروه‌های ساوند گاردن و اودیوسلیو چهار آلبوم سولو استودیویی هم منتشر کرد. او در فهرست صد خواننده‌ی برتر مجله رولینگ استون رتبه‌ی نهم را دارد و در فهرست «۲۲ صدای برتر موسیقی» شبکه‌ی MTV رتبه‌ی دوازدهم را کسب کرده است.

همسر وی ویکی کرنل که از سال ۲۰۰۴ با کریس ازدواج کرده بود، چند روز پیش نامه‌ای سرگشاده نوشت و در مورد مرگ نابهنگام همسرش صحبت کرد. او نوشت: «تو بهترین پدر، همسر و داماد بودی. صبر، شفقت و عشق تو همیشه راه را به ما نشان داد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج