adexo3
۵۴۰۸۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اصغر فرهادی فرانسوی ها را جادو کرد

هفته‌نامه معتبر نووِل آوبزرواتور فرانسه در بررسی فیلم گذشته نوشت: ۲سال پس از فیلم برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین»، اصغر فرهادی با فیلم جدیدش بار دیگر جادویمان می‌کند.

خبرگزاری مهر / ایسنا: سعید رجبی‌فروتن سخنگوی سازمان سینمایی کشور با بیان این مطلب که زمان اکران خصوصی فیلم سینمایی گذشته مشخص نیست، گفت: لغوشدن نمایش اختصاصی فیلم سینمایی گذشته به کارگردانی اصغر فرهادی تجربه‌ای شد که تا وقتی که کپی اصلی فیلم به‌دست ما نرسد، برنامه‌ای برای اکران خصوصی فیلم‌هایی از این دست را در دستور کار خود قرار ندهیم.

وی توضیح داد: علی سرتیپی به‌عنوان پخش‌کننده فیلم گذشته در ایران، در ابتدا اکران خصوصی این فیلم سینمایی را در وزارت ارشاد پذیرفت اما درست در روز نمایش فیلم برای اهالی رسانه و منتقدان، از اکران فیلم عقب‌نشینی کرد و همین مسئله سبب شد تا سازمان سینمایی از وی دلگیر شود. رجبی فروتن ادامه داد: تا زمانی که کپی نهایی این فیلم سینمایی به‌دست ما نرسد، هیچ برنامه‌ای برای اکران این فیلم سینمایی نخواهیم داشت.

اصغر فرهادی فرانسوی ها را جادو کرد

هفته‌نامه فرانسوی نووِل‌اوبزرواتور: «گذشته‌»جادویمان می‌کند

هفته‌نامه معتبر نووِل آوبزرواتور فرانسه در بررسی فیلم گذشته نوشت: ۲سال پس از فیلم برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین»، اصغر فرهادی با فیلم جدیدش بار دیگر جادویمان می‌کند.

هفته‌نامه فرانسوی نووِل اوبزرواتور که یکی از پرخواننده‌ترین نشریات فرانسوی محسوب می‌شود، با تمجید از جدیدترین ساخته فرهادی که در نخستین حضور جهانی‌اش موفق به کسب ۲جایزه (بهترین بازیگر زن و کلیسای جهانی) از جشنواره کن شد، به واکاوی در زوایای پنهان این درام خوش‌ساخت و خانوادگی پرداخته است. این هفته‌نامه در بررسی خود از فیلم گذشته پرسشی کلیدی را که فیلم در سکانس اول به ذهن بیننده متبادر می‌کند مطرح کرده است: چه رابطه‌ای میان ماری (برنیس بژو) و مردی است (علی مصفا) که او به استقبالش به فرودگاه آمده؟

هر کدام در یک‌سو از دیواری شیشه‌ای قرار دارند و زمانی که مسافران دیگر به کارهای معمول گمرکی مشغولند، این دو گفت‌وگو می‌کنند و درحالی‌که خیلی به هم نزدیک هستند، جملات‌شان شنیده نمی‌شود و حرف‌هایشان را که دیوار شیشه‌ای خفه‌شان می‌کند گویی تنها خودشان می‌فهمند. اصغر فرهادی که نخستین‌بار فیلمی را در فرانسه مقابل دوربین می‌برد، ما را با گام‌های آهسته در هزارتویی می‌گرداند و با فیلمنامه قدرتمند خود بیننده را مسحور خود می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج