adexo3
۵۴۱۲۸۶
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

سرنخ‌هایی از کدهای باج‌افزار واناکرای

محققان در ترجمه کدهای باج‌افزار واناکرای «Wannacry»، به شواهدی درباره چین دست یافتند که به نظر می‌رسد این حمله توسط آن‌ها انجام‌شده است.

وب سایت سایبربان: محققان در ترجمه کدهای باج‌افزار واناکرای «Wannacry»، به شواهدی درباره چین دست یافتند که به نظر می‌رسد این حمله توسط آن‌ها انجام‌شده است.
سرنخ‌هایی از کدهای باج‌افزار واناکرای

تجزیه‌وتحلیل‌های جدید نشان می‌دهد حمله‌ای فلج‌کننده که به‌تازگی واحد خدمات درمانی چین (NHS) را هدف قرار داده، همان باج افزار واناکرای بوده است. با بررسی‌های انجام‌شده، مشخص شد در این باج افزار، از زبان بومیان چینی استفاده‌شده که در حال حاضر کمتر کسی به آن زبان مسلط است.

باج افزار واناکرای، یکی از بزرگ‌ترین باج افزارها در نوع خود بود و در زمان کوتاهی بیش از ۲۰۰ هزار سیستم کامپیوتری در ۱۵۰ کشور جهان را آلوده کرد.

محققان اعلام کردند، استفاده از دستور زبان مناسب و نقطه‌گذاری در نسخه چینی این بدافزار، سرنخی حیاتی بود، زیرا کدهای این باج افزار به ۲۷ زبان ماشین مختلف ترجمه‌شده و همین سر نخ بود که موجب شد از طریق آن بتوانیم تشخیص دهیم، این کدها متعلق به کدام کشور است.

پروفسور آلن وود‌وارد (Prof Alan Woodward)، محقق امنیت سایبری از دانشگاه سوری (University of Surrey) گفت: «زبان‌های کشف‌شده در نسخه انگلیسی این باج افزار (انگلیسی و چینی) بوده است؛ درنتیجه کسی آن‌ها را نوشته که به هر دو زبان تسلط کافی داشته است. ضمناً در ترجمه قسمت دیگری از کدها به زبان کره‌ای نیز برخورد کردیم.»

آژانس ملی جرم انگلیس (NCA)، اف.بی.آی (FBI) و پلیس اتحادیه اروپا (Europol)، در حال بررسی هستند تا متوجه شوند چه کسی پشت این حمله سایبری بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج