۵۴۱۲۹۷
۴۹ نظر
۵۰۰۶
۴۹ نظر
۵۰۰۶
پ

جلیلی: به «دولت سایه» نیازمندیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتخاب نهایی مردم محترم است گفت: نباید بعد از انتخابات منفعل شویم.

خبرگزاری ایسنا: سعید جلیلی در اولین نشست هم‌اندیشی پس از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با حضور جمعی از نخبگان و فعالان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با بیان اینکه انتخاب نهایی مردم محترم است و باید به آن احترام گذاشت، اما آن بخش از جامعه که به غیر از رییس جمهور منتخب رای داده اند باید بر نگاه و گفتمان خود تاکید و آن را برای مردم تبیین کنند اظهار کرد: نباید به خاطر نتیجه یک انتخابات منعفل شد؛ به نظر می‌رسد امروز بیش از هر زمان دیگری به تشکیل یک «دولت سایه» نیازمندیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما بعد از هر انتخاباتی جریانی که پیروز انتخابات می شود وارد کارهای روزمره می‌شود و جریانی هم که نتیجه را واگذار می‌کند منفعل می‌شود که هر دوی اینها اشتباه است و حداقل امروز ما فرصت خوبی داریم تا از منظر تخصصی به مسایل مختلف نگاه کنیم و ضمن رصد جدی و کارشناسانه مشکلات واقعی کشور، در کنار دولت که نقش بازیگر را دارد به مثابه تماشاگر به تحلیل رفتار دولت بنشینیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر دولت توانست در مسیر انقلاب و خدمت به مردم خوب حرکت کند باید تقویت و پشتیبانی شود، گفت: اگر هم خدای ناکرده در مسیر خود دچار اشکال و خطا شد، اولا باید اشتباهاتش بیان و ثانیا کمک شود تا خطاهایش تصحیح شود. علاوه بر دو نگاه تاییدی و تصحیحی برای دولت، باید نگاه «تکمیلی» هم وجود داشته باشد تا به موضوعاتی که مورد غفلت واقع شده است توجه شود.

جلیلی در ادامه تصریح کرد: طی ۴ سال گذشته در عرصه‌های مختلف، استعدادها و برنامه‌های دقیق و خوبی بدست آمده که ان شاءا لله می‌تواند به عنوان یک «دولت سایه» در آینده طرح و به دولت و جامعه ارائه شود و امروز نیز اگر این جلسه برگزار می‌شود اولا به معنای تشکر از عزیزانی است که در این ۴ سال در این روند زحمت بسیار زیادی کشیدند و ثانیا قرار است یک همفکری صورت بگیرد تا مشخص شود چگونه این روند در ۴ سال آینده با قوت بیشتری ادامه پیدا کند. جریانی که امروز ۱۶ میلیون پشتوانه اجتماعی دارد باید نسبت به آینده امیدوار باقی بماند و افکار عمومی نیز به خوبی متوجه شود این جریان در عرصه‌های مختلف حرف‌های جدی دارد.

سعید جلیلی در جمع بندی مباحث مطرح شده گفت: امروز باید به پشتوانه ۱۶ میلیون رای، مانع از انفعال جریان انقلابی شد. در انتخاباتی که گذشت طرفداران آقای رییسی بسیار با شور و نشاط بیشتری ظاهر شدند و جمعیت‌هایی که در تهران، مشهد و اصفهان پای سخنرانی ایشان آمدند برای هیچ کاندیدای دیگر حتی آقای روحانی نیز نیامد و امروز با کمک این بدنه پر شور و نشاط باید جهت حل مشکلات کشور و نظام اقدام کرد.

وی ادامه داد: همیشه گفته ‌ایم که در هر عرصه‌ای یک وضع موجود داریم و یک وضع مطلوب و باید تلاش کرد تا مشخص شود چطور می توان به وضع مطلوب رسید؟ باید در طول زمان و با تداوم اقدامات، نقطه به نقطه این مسیر دنبال شود تا مردم بیشتری همراه شوند که چگونه قرار است از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم؟ نباید هر ۴ سال یکبار آمد و با کلی گویی رویکرد انقلابی را به مردم معرفی کرد بلکه این کار باید قدم به قدم، محله به محله و در طول زمان انجام شود تا نتیجه بدهد و در این مسیر نیز باید تمام ۱۶ میلیون نفر در صحنه حاضر باشند تا بقیه مردم نیز همراه شوند.

این عضو شورای عالی امنیت ملی همچنین با بیان اینکه مشکل اصلی ما این است که مردم باید بیشتر از شنیدن، حرف‌های ما را بچشند و در صحنه عمل تجربه کنند، گفت: «دولت سایه» یعنی دولتی که زبان گویای ملت برای مطالبه از دولت مستقر جهت رسیدن به وضع مطلوب باشد نه اینکه در برابر مردم قرار بگیرد.

جلیلی خاطرنشان کرد: پیش از انتخابات نیز بارها گفتم که از روز ۳۰ اردیبهشت (فردای انتخابات ایران) فشارها بر کشور زیاد خواهد شد و همین هم شد و همه دیدند که ترامپ در این روز به عربستان سفر کرد و ضمن انعقاد یک قرارداد تسلیحاتی ۳۸۰ میلیارد دلاری، با سران این کشور علیه ایران مفصل سخن گفت. ضروری است تا در این عرصه آمادگی لازم وجود داشته باشد تا کشور دچار خسارت نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: چرا در ۴ سال گذشته در مباحثی مانند ipc دولت پذیرفت ۵۵ بار نسخه این قرارداد باز ویرایش شود؟ زیرا در برابر خطری که از این طریق کشور را تهدید می کرد روشنگری شد. یا در بحث FATF روشنگری هایی که شد باعث توقف و رفع خطرات آن از سر کشور شد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: معتقدم اکثریت قاطع از ۲۳ میلیون نفری که در انتخابات به آقای روحانی رای دادند به خاطر علاقه به جمهوری اسلامی و اقتدار و پیشرفت کشور رای دادند بنابراین باید تلاش شود تا مباحث مختلف با ادبیاتی منطقی به گوش آنها برسد که مثلا مگر نمی‌گفتند با انتخاب ما سایه تهدید از سر کشور دور می شود؟ پس چرا دقیقا یک روز بعد انتخابات ایران، رییس جمهور آمریکا از آن سوی دنیا به عربستان سفر می کند و یک قرارداد بزرگ نظامی با آن کشور منعقد می کند و هر دو علیه ایران صحبت می کنند؟

جلیلی در ادامه گفت: امروز فرصت خوبی برای خدمت به مردم در عرصه های مختلف در نهادهای عمومی وجود دارد. رویکرد انقلابی باید در مدیریت این مجموعه ها طعم خدمت را بیشتر و به طور ملموس به مردم بچشاند. امروز در برخی از حوزه‌ها نیاز داریم که مدیرانی را که در تراز خدمت شایسته و بایسته به مردم هستند را بشناسیم لذا اکنون فرصت بسیار خوبی است تا این کادرها را شناسایی کنیم یا در صورت خلاء، آنها را برای آینده تربیت کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم اگر تفاوت رویکردها و مدیریت ها را در عملکرد ما ببینید آن وقت در انتخاب آنها اثر خواهد داشت. اکثریت قاطع مردم ما دوستدار اسلام و انقلاب هستند و کافی است با حفظ و تاکید بر مبانی، تفاوت خود را در عمل به آنها نشان دهیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی تشنه ی قدرتی هستید ها.... هر جور شده میخواد برگرده ... از هر طریقی....
      به قول خوشگل موطلایی : مگر قدرت چقدر می ارزد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میخواد هر جوری هست یه دولتی واسه خودش دست و پا کنه و نمیدونه دولت سایه یه اصطلاحه و وجود نداره

      • بدون نام

        نتونستنه تو دولت اصلی باشه حالا میگه دولت سایه !!! قربان دولت خ...ه شاید براتون جا داشته باشه

    • صوری

      من که حوصله خوندن این همه مطلبو ندارم٬ولی تو جواب تیترش باید بگم اون چیزی که بهش نیازمندین٬فقط و فقط و فقط ی جوفهمیدن درسته. این که حل بشه همه چی حله.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تنها ستادی که حقشه میلیاردی دستمزد بگیره همین ستاد آقای رئیسیه. بنده خداها هنوزم که هنوزه دارن فعالیت انتخاباتی میکنن

    • بدون نام

      آقای جلیلی عزیز قبل از دولت سایه نرد عاقل نیاز داریم که مملکت را فدای حزبس نکنه ,بیایید مملکت را حفظ کنیم

    • محمد

      بابا برو دنبال زندگیت...دولت در سایه دیگه چی صیغه اییه،
      خدا روزیتو جای دیگه بده ... برو مشهد دولت تشکیل بده!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت در رویا دولت درخواب دولت پنبه دانه دولت در توهم دولت در تبعید آقای جلیلی رییس جمهمور یکیش بشه یکیو بدین قالیباف تا با ۴ درصدیهاش دوباره پشت پرده رفاقت آنچنانی کنه ! یه دولت به میرسلیم بدین یکی هم باشه مال جلیلی بلکه دست از سر این مردم برداره !!!!

    • هموطن

      دوستان پایداری همیشه در سایه ملت خرامیده اند و خورده فقط در سایه دولت نخورده بودند که ایشاله این هم تحقق پیدا کند مصداق ضرب المثل ترسیدن از سایه خود برای ملت تکمیل خواهد شد

    • حسین

      برای قدرت ببینیدچطور از هر روشی وارد میشوند در ضمن کدام 16میلیون نصف اینها بخاطر یارانه رای دادند .مردم به چه. زبانی بایدبگویند........................

    • هموطن

      دوستان پایداری همیشه در سایه ملت خرامیده اند و خورده فقط در سایه دولت نخورده بودند که ایشاله این هم تحقق پیدا کند مصداق ضرب المثل ترسیدن از سایه خود برای ملت تکمیل خواهد شد

    • داریوش

      به نظر من این گروه نه به عنوان پشتوانه دولت بلکه پشت پا زن دولت میخوان عمل کنن آقای جلیلی میترسه عمرش کفاف نده تو یه دولت به وزارت برسه دوست به چنین کارهایی میزنه من با این عملکرد بشدت مخالف هستم داداش انتخاب نشدید از خواب پا شو. با تشکر

    • ایران

      تا حالا شما ها کجا بودید که شدید طلبکار از دولت و ملت

    • بدون نام

      میخواستم حرفای ستاره دار بزنم دیدم نظرم منتشر نمیشه ولی شما به همین بسنده کن.

    • شهرام

      اگه ممکنه کلا برید توی سایه که هم شما راحت باشید هم مردم نفس بکشن.

    • یک ایرانی

      اقاب جلیلی اگه شما سکوت اختیار کنی کمک بزرکی به مملکت کردی چون حرفهای نسنجیده شما باعث بهم خوردن جو ارام مملکت میشود بگذارید دولت مردان کارو وظایف خود را انحام دهند

    • بدون نام

      این حرف یعنی ما تشنگان قدرتیم نه خدمت

    • ناشناس

      به این اینجور آدما نمیگن سیاسی، میگن جاه طلب. همه اش تو فکر شهرت و پول و مطرح شدن هستند. بخدا قسم نه براشون اسلام مهمه و نه مملکت و نه مردم . مهم فقط، اینه که صفحات تاریخ این ملت و مملکت رو هر روز سیاه و سیاه تر کنند. در عوض،خوداشون و خونواده هاشون(تا7 نسل بعد) از برکات همین سیاه کاران صفحات تاریخ، کیف و لذت زندگی رو ببرند و بس.

    • بدون نام

      حرف نزن باعث تحریم ها حرف نزن باعث فوت شدن مریض ها در کمبود دارو حرف نزن باعث خونه خراب شدن مردم حرف نزن باعث انزوا ایران حرف نزن باعث فقیرتر شدن مردم حرف نزن باعث گرونی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تحریم ها رو به لطف شماها و بقیه تیم احمدی نژاد داریم

    • بدون نام

      منتظر واکنش رهبر معظم انقلاب به این گستاخی ها و تفرقه افکنی ها و دوقطبی سازی ها باش

    • بدون نام

      دست از سر ما بردارین خواهشا
      اگه اکثریت مردم قبولتون داشتن خب رای میاوردین پس شکست رو قبول قکنید مرسی اه

    • سار

      جلیلی دیگه روی سنگ پای قزوینم کم کرده. برو خدا روزیتو جای دیگه بده این همه مدت چه... کردی که تو سایه میخوای بکنی. خوره قدرت.

    • بدون نام

      واقعا خجالت نميكشيد كسى كه إرث باباشم طلب داشته باشه اينقد رونداره ولى بز اوردين اونهم چه بزى همون بز بز قندى . اقاى جليلى كشور ما يعنى ايران هشتاد ميليون جمعيت داره هر هشتاد ميليونشم همه چيزو ميفهمه اگر با مردم مهربان باشيد بعنوان خدمتكار بهتون راى ميدن ولا غير مردم وكيل وصى نيميخوان برادر عزيز حالا بجاى اين حرفا كمك كنيد كشور بپيش بره چوبهاتونم بندازين كنار مبادا لاى چرخ كسى بزاريد خدا خوشش نمياد.

    • رضاx

      دولت سایه راه اندازی کنید حرفی نیست ولی بتریسید از روزی که مردم هم از سایه در بیان و بر علیه شما قیام کنند

    • همت پور

      شما را به شرافتتان کینه را کنا ر بزنید به ابادای کشور تلاش کنید اگر مردم حرکات مثبت شما را ببینند به شما هم رای خواهند داد مردم اگاهند همه چیز را میدانند

    • Immortal

      از در بیرون میکنی از پنجره میان!!! تحریمهایی که در دولت فخیمه احمدی نژاد اعمال شد چنان سودی برای عمال و جیره خواران این حزب منفور داشت که حالا حالا ول کن قدرت نیستن. جناب جلیلی اصلا درست نیست تمام تقصیرها رو گردن یک دولت بندازیم اما متاسفانه باید گفت دولت مورد نظر شما فاسدترین دولت تاریخ ایران محسوب میشه و تمام مشکلات بزرگ و کلان کشور فقط و فقط و فقط بخاطر بی تدبیری و تند روی شماست...اگر کار امثال شما ادامه پیدا میکرد دارو و هواپیما و هزار مورد دیگر که هیچ الان نون هم برای خوردن پیدا نمیشد... لطفا سکوت رو رعایت کنید.

    • بدون نام

      .......... جنابان اصول گرا ۲۳ ملیون رقم کوچیکی نیست...بیخیال شید برید دنبال زندگیتون دوره بعدم برای ابروداری خودتونم که شده کلا شرکت نکنید.امیدوارم برترین ها نظرمو منتشر کنه.

    • بدون نام

      الان نیاز بدولت سایه احساس میشه چرا زمان دولت نهم و‌دهم این نیاز نبود باید جناح مقابل منفعل میشد واقعا که ........

    • بدون نام

      این پایداری ها اصول گرا واقعی نبوده و شهوت قدرت دارند و فقط خود را بیشتر نزد مردم منفور می کنند. از آقای رئیسی انتظار است حساب خود را از این افراد جدا کنند. اینها واقعا جریان انحرافی هستند

    • بدون نام

      جریان انحرافی واقعا خطرناک بود و بخصوص دوستان اصول گرا باید بیشتر مراقب باشند

    • بدون نام

      فکر خوبیه شماه که همیشه در سایه اید مثل ما کارگرای بدبخت نیستین

    • بدون نام

      24میلیون نظر و دیدگاه دولت فعلی قبول کردن و رای دادن حالا اگر قراره دیدگاهی اجرایی بشه باید نظر اکثریت اجرایی بشه نه نظر اقلیت حالا تحت هر عنوانی مثل دولت سایه و امثال آن که درانگلیس رسمه منتها نه برای اجرای دیدگاه اقلیت اونها بعد از انتخابات دولت سایه برای پی گیری شعارهای که منتخب مردم داده دولت سایه را درکنار نگاه عاقلانه توام با نگاه صرف به منافع ملی پی گیری میکنند تا دولت از منافع ملی بدیعی پذیرفته شده صدها سال عدول نکند مانند جلوگیری از هدر منابع بیت المال وامثال آن نه برای پی گیری ایده آل های تعریف شده تخیلی حزبی خود

    • محمد

      اقای جلیلی حرف خارجی میزنید دولت سایه دیگه چیه اگر ملت شمارو برا دولت میخواستن به کاندیدا شما ری میدادن بابا مملکت به اتحاد نیاز داره بخدا اگر پیروز میشدید مخالفاتون ازین حرفا میزدن الان کجا بودن

    • بدون نام

      دولت سایه زمون احمدی نژادینا تشکیل نشده الان که روحانی رئیس‌جمهور شده از مسخره بازیا راه افتاد

    • بدون نام

      کسانی که در بین مردم جایگاهی ندارند چرا در خصوص مسایل مملکت اظهار نظر و برای اعمال نفوذ تلاش می کنند.

    • محمد

      دولت سایه اقای جلیلی یعنی سنگ انداختن در مسیر دولت یعنی ن رئیس جمهور منتخب مردم را نمیتوانیم تحمل کنیم
      کمک آنها اینست کارهای انجام شده دولت گفته نشه ولی کاری که دولت نتونستهانجام بده بزرگنمائیش کنیم ودر صدا وسیما ب اب وتاب نشان دهیم اقا شما پی قدرتی دلت برای مردم نسوخته دلت لک زده برا قدرت قدرت قدرت

    • بدون نام

      هر وقت یک مقدار وضع اقتصادی خوب میشه پیداشون میشه خاتمی ۸ سال زحمت کشید اقا محمود خورد به بدهکاری رسوند الانم روحانی وضع بهتر کنه اقایون بیان بخورن

    • على

      آقا جليلى اينقدر سخت نيست شكست رو بپذيريد، اگر دولت دست خودتون بود هم ظرفيت دولت سايه رو داشتيد ؟ احترام به راى اكثريت مردم ايران بگذاريد و بيايد تو آفتاب ...

    • بدون نام

      الان دقیقا اقای جلیلی چیکاره حسن مملکت هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • محمدی محمدی

      شما که همه ش از قول مخالفان نوشتین و انتشار دادین!!! رسانه باید بیطرف باشه! یه مقدار هم از موافقا منتشر کنین !!
      طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی, مردم نسبت به دولت حقوق و تکالیفی دارند و باید ناظر بر اعمال دولت و مسئولین باشند پس حرف آ جلیلی هم بی ربط نیست !! حضرت علی ع فرموده اند : ببنین چی میگن نه کی میگه !!

    • ناشناس

      فسیکفیکهم الله ..پس خداوند برای شما کافی است ...احترام به دولت احترام به خودتان است ....و تک تک ما وظیفه داریم به دولت و ضعفا کمک کنیم ...کارگر و مهندس و تاجر و بازرگان فرق نمیکند ...همه همه کار کار کار .

    • درود بر روحانی

      درواقعیت ک نمیتونی رییس جمهور بشی
      همون تو سایه دولت داشته باش تو آفتاب نیایا پوستت میسوزه

    • بدون نام

      جلیلی تودوباره حرف زدی ؟ هیچکس از تو خوشش نمیا عجب رویی داری ها

    • علی کرمانشاه

      ای کاش دولت آقای روحانی و هیات وزیرانی که بدنبال ایشان در حرکت هستن لیاقت و شعور این رای مردم را داشته باشند و فراموش نکنند که مردم با چه امیدی پای صندوق رای آمدند و به آنهو رای دادند بالاخره دولت باید ثابت کند که میتواند امین مردم باشد و اوقات را قربانی هی و هوس کابینه نکند زمان باقی مانده را به رفع مشکلات جامعه نماید که لااقل مردم ببینند که آنها تلاش خود را کردند و کم نگذاشتند مردم هوشمند و دارای توانایی خاص هستند مهربان و ساده زیست و زودباورند ولی احمق و گوش دراز نیستند که بشود از آنها کولی گرفت پس نشان دهید خودتان را که امروز وقت تلاش و شناساندن شماست نزد ملت.

    • بدون نام

      فقط میتونم بخندم ....خخخخخ

    • حسين

      جناب آقاي جليلي آمدي ابرو را درست كني ، زدي چشم را هم كور كردي ، به نظر ميرسد شما هنوز هم در رويا بسر ميبريد ، برنامه هاي هر دولت مختص افراد راي دهنده به آن دولت نيست و به كليت جامعه تسري دارد ، ايجاد دولت سايه يعني مطالبه خواسته هايي كه گروههاي غير راي دهنده به دولت منتخب و اين يعني پياده سازي برنامه هاي حزبي و اعمال سليقه اي حكومت ، اينكه نتوانستي با راي مردم جايي براي خود در حكومت پيدا كنيد نشان از شناخت مردم از افكار پليد شماست ، لذا اگر توانايي رشد و بالندگي فكري نداريد لااقل سكوت اختيار كن كه اين خود كمك به نظام محسوب ميگردد

    • سعیدطهمورثی

      حالا هی رهبری ودیگرمسئولان پس ازتائیدصحت انتخابات دوازدهم وپیروزی امید می گویندکه پس ازاتمام انتخابات ریاست جمهوری وقت همدلی است ولی آقایان دلسوزترازمادرهمش بدنبال حاشیه هستندواین مطلب گویای این است که همواره نه تنها با دولت منتخب همدل نیستند بلکه با تشکیل واسراربردولت سایه بدنبال حیف ومیل نمودن بیت المال وبانقدکردن وعدم همکاری وهمدلی برای رفع مشکلات وچالش هاملت ایران کماکان درصددیکه تازی وتک روی وبگم بگم هستند وملت ایران به این تفکروقول ووعده پوچ آنان نه گفته است .

    • سعیدطهمورثی

      دولت سایه ازنظرافکارعمومی یعنی بدنبال شیطنت وعدم همدلی با منتخب مردم، مسائل ولفاظی های آن توجیه کاراشتباهی است که می خواهندبه بهانه های واهی انجام دهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج