۵۴۱۵۳۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هشدار FBI درباره حمله تروریستی در انگلیس

پایگاه «دیلی‌میل» در گزارشی به حادثه انفجار در سالن کنسرت منچستر پرداخته و نوشته است که اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) ماه ژانویه سال جاری به سازمان اطلاعات داخلی انگلیس (MI۵) هشدار داده است که «سلمان عبیدی» قصد انجام حمله تروریستی در انگلیس را دارد.

خبرگزاری میزان: پایگاه «دیلی‌میل» در گزارشی به حادثه انفجار در سالن کنسرت منچستر پرداخته و نوشته است که اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) ماه ژانویه سال جاری به سازمان اطلاعات داخلی انگلیس (MI۵) هشدار داده است که «سلمان عبیدی» قصد انجام حمله تروریستی در انگلیس را دارد.

مقامات امنیتی انگلیس ماه ژانویه هشداری از سوی اف.بی.آی دریافت کرده‌اند که سلمان عبیدی، عامل انفجار منچستر، درحال برنامه‌ریزی برای انجام حمله تروریستی در انگلیس است.

دیلی‌میل به نقل از منابع امنیتی گزارش داد: اف.بی.آی به سازمان اطلاعاتی انگلیس هشدار داده که سلمان عبیدی از اعضای گروه تروریستی داعش در آفریقای شمالی بوده و در حال طراحی حمله تروریستی در انگلیس است.

بیان این ادعا تمامی نگاه‌ها را به سمت MI۵ معطوف کرده و همه خواستار آشکارسازی این موضوع هستند که این سازمان چگونه و در چه مکانی از وجود سلمان عبیدی آگاه شده و چگونه مقامات اطلاعاتی انگلیس به این نتیجه رسیده‌اند که سلمان عبیدی تهدیدی برای امنیت انگلیس محسوب نمی‌شود.

منبع خبری دیلی‌میل این اطلاعات را از مقامات امنیتی آمریکا که از اواسط سال ۲۰۱۶ در حال انجام تحقیق درباره سلمان عبیدی بوده‌اند و نیز اطلاعاتی که از لیبی مبنی بر ارتباط خانواده سلمان عبیدی با گروه‌های تروریستی فاش شده‌اند، دریافت کرده است.

به دنبال این هشدار اف.بی.ای مقامات اطلاعاتی انگلیس تحقیقات خود درباره عبیدی را آغاز کرده و تصور آنها بر این بوده که وی به دنبال ترور یک شخصیت سیاسی در انگلیس است.

تحقیقات مقامات اطلاعاتی انگلیس درباره این موضوع بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافته است و در حال حاضر نیز مقامات امنیتی و اطلاعاتی انگلیس درباره این گزارش دیلی‌میل و هشدار اف.بی.آی اظهار نظری نکرده‌اند.

دیلی‌میل همچنین گزارش داد که «هاشم عبیدی»، برادر سلمان عبیدی نیز در لیبی قصد ترور فرستاده ویژه سازمان ملل در این کشور را داشته است.

این پایگاه خبری انگلیس نوشت: مقامات امنیتی لیبی بر این عقیده هستند که هاشم عبیدی نقشی برجسته در گروه تروریستی داعش در آفریقای شمالی داشته و در حال برنامه‌ریزی برای حمله به «مارتین کوبلر» با بسته‌های انفجاری بوده است.

دیلی‌میل به نقل از منابع اطلاعاتی خود گزارش داد که هاشم عبیدی ۲۰ ساله، اوایل سال جاری قصد داشته در جریان دیدار کوبلر از طرابلس، وی را ترور کند.

هاشم عبیدی روز پنجشنبه و در پی انفجار مرگبار در سالن کنسرت منچستر ، در طرابلس به وسیله سازمان اطلاعات مخفی انگلیس (MI۶) دستگیر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج