۵۴۱۷۲۶
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

آخرین وضعیت پرونده های حصر، احمدی نژاد، بابک زنجانی و صندوق ذخیره فرهنگیان

محسنی اژه‌ای به شکایات انتخاباتی اشاره و تصریح کرد: یک دسته از شکایت‌ها مربوط به ستادها و دسته‌ای دیگر نیز مربوط به هواداران است. وی افزود: از برخی از کاندیدها شکایت شده است. علاوه بر این، نام برخی از ناظران انتخابات و مجریان آن هم در بین شکایت‌ها دیده می‌شود.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در صدو سیزدهمین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به تأیید صحت انتخابات، گفت: از مردم عزیز، مجریان و ناظران و نیروهای انتظامی، امنیتی و قضایی تشکر می‌کنم. وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و قوه قضائیه اشراف خوبی به موضوع انتخابات داشتند تا انتخابات به خوبی برگزارشود.

وی با تشکر از هواداران کاندیداها گفت: از کاندیدایی که رای نیاوردند و هوادارانشان تشکر می‌کنم، چرا که این افراد بر خلاف سال ۸۸ قانون‌مداری کردند.

محسنی اژه‌ای به عملکرد دستگاه قضایی در برگزاری انتخابات نیز اشاره و تصریح کرد: ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در جلوگیری از تخلفات، بسیار مؤثر بود.

وی افزود: قوه قضائیه به ۱۹۸هزار استعلام انتخاباتی پاسخ داد که از این تعداد ۱۹۷هزار مربوط به نامزدهای شورای شهر بوده است.

شکایت از برخی کاندیداهای انتخابات

محسنی اژه‌ای به شکایات انتخاباتی اشاره و تصریح کرد: یک دسته از شکایت‌ها مربوط به ستادها و دسته‌ای دیگر نیز مربوط به هواداران است.

وی افزود: از برخی از کاندیدها شکایت شده است. علاوه بر این، نام برخی از ناظران انتخابات و مجریان آن هم در بین شکایت‌ها دیده می‌شود.

وی به شکایت از فرمانداران و استانداران نیز اشاره کرد و افزود: گزارشاتی در این خصوص ارسال شده است که به آنها رسیدگی می‌شود.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: برخی از گزارشات پیرامون اختلال در امنیت بوده است که مدعی‌العموم به آنها رسیدگی می‌کند.
تشکیل پرونده برای برخی از مدیران بانک سرمایه

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و ممنوع الخروج بودن مدیرعامل بانک سرمایه نیز گفت: بعضی از افراد این پرونده ممنوع‌الخروج بوده و برای مدیران قبلی این بانک هم پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه افراد بدهکار این پرونده قول داده بودند که تا آخر اردیبهشت بدهی خود را بدهند، افزود: برخی افراد، اموال خود را در اختیار قرار دادند و در اصل تسهیلات گرفته شده، اموال وجود دارد اما در رابطه با تاخیرها، اختلافاتی مطرح است که در حال حساب است.

اژه‌ای در واکنش به سخنان رئیس مجلس مبنی بر ضرورت تعجیل رسیدگی قضایی به پرونده‌های مسولان از جمله پرونده رئیس جمهور سابق، گفت: برخی از پرونده‌ها نیاز به کار کارشناسی دارد و پرونده مذکور هم هنوز در دادگاه است.

اعترافات همدست بابک زنجانی، تاثیری بر محکومیت وی ندارد

معاون اول قوه قضائیه در خصوص پرونده همدست جدید بابک زنجانی، گفت: پرونده بابک زنجانی یکی از پرونده‌های سنگین بود کارهای مهمی هم واقع شده است اما به لحاظ حجم کار و عدم همکاری متهمین در طول پرونده و مسائلی که در خارج از کشور مطرح شد، باعث طولانی شدن رسیدگی به این پرونده شد.

وی افزود: متهمان این پرونده در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفتند اما تا به امروز نتیجه‌ای از بازجویی‌های وزارت اطلاعات پیرامون رسیدن به منابع مالی جدید، حاصل نشده است.

وی افزود: نتیجه بازجویی‌ها و اعترافات همدست جدید زنجانی، تأثیر چندانی بر محکومیت زنجانی ندارد با این حال در حکم دیوان عالی هم مسائلی در مورد ارفاق‌های قانونی به شرط همکاری ذکر شده است.
راه حل مسئله حصر در شورای امنیت ملی است

محسنی اژه‌ای در واکنش به سخنان نوبخت پیرامون مصوبه شورای عالی امنیت ملی در مورد حصر، گفت: شورای عالی امنیت ملی پس از گذشت چندماه از فتنه ۸۸، در بهمن ماه ۸۹ مصوبه حصر را انجام داده است.

وی افزود: شورای عالی امنیت ملی پس از همه تلاش‌ها در مورد کسانی که دیکتاتورانه خلاف قانون عمل کردند، حصر را انجام داد و تا زمانی که این مصوبه به قوت خود باقی است، همه باید تابع آن باشند به آقای نوبخت هم می‌گویم که به آقایان توصیه کنند که این راهش نیست و باید در همان شورا در مورد آن صحبت شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده رسول دانیال زاده و همچنین پرونده دستگیری برخی از مدیران تلگرامی گفت: پرونده دانیال زاده همچنان در دادسراست و برای هشت مدیر تلگرامی کیفر خواست صادر و شش نفر نیز در بازداشت هستند.
درباره پرونده رئیس معزول دانشگاه آزاد هنوز چیزی به قوه قضائیه ارسال نشده است

سخنگوی دستگاه فضا در پاسخ به این سؤال که آیا قوه قضائیه به فساد مالی رئیس معزول دانشگاه آزاد رسیدگی می‌کند یا خیر؟ گفت: هنوز چیزی به قوه قضائیه ارسال نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دستگاه قضایی به پرونده فروش گاز به ترکیه ورود کرده است یا خیر، گفت؟ فعلاً ورود نکرده است.
دستگیری یک جاسوس در دفتر مشاور رئیس جمهور

محسنی اژه‌ای مبنی بر اینکه شنیده شده، یکی از مرتبطین آقای حسام‌الدین آشنا به اتهام جاسوسی توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده، آیا این بازداشت را تأیید می‌کنید و آیا این متهم در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته است؟ گفت: وزارت اطلاعات و یا اطلاعات سپاه با حکم قضایی اعم از قاضی یا دادستانی بازداشتی را انجام می‌دهد و از سویی ممکن است فردی هم از سوی قوه قضائیه در اختیار وزارت اطلاعات قرار بگیرد. فردی توسط وزارت اطلاعات پیرامون اتهام مذکور دستگیر شده و در خصوص ارتباط با محل کار این فرد اطلاعاتی مشخص وجود دارد.

وی افزود: اما ممکن است فردی در محل کار خود دستگیر شود اما ارتباطی با فرد کناری خود نداشته باشد. با این حال فردی با این اتهامات و جزییات دستگیر شده است و اطلاعات بیشتر در حال جمع‌آوری است.

صدور حکم بدوی برای متهم دستگیر شده تیم‌ هسته‌ای

محسنی اژه ای در خصوص محاکمه متهم دستگیر شده تیم هسته‌ای گفت: در دادگاه بدوی برای این متهم حکم صادر شده و قابل اعتراض است و حبس هم در آن وجود دارد اما چون بدوی است،قادر به بیان جزئیات آن نیستم.
آخرین وضعیت موسسه کاسپین

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال خبرنگاری دربارهٔ پرونده مؤسسه اعتباری کاسپین اظهار کرد: ۸ شرکت تعاونی بوده که قرار بود منحل شوند و یک مؤسسه اعتباری به نام کاسپین تشکیل شود و همه سپرده‌ها در مؤسسه جدیدالتاسیس بیاید.

وی افزود: یکی از کارهایی که باید انجام می‌شد این بود که قبل از اینکه کار به اتمام برسد باید طلب و بدهی را مشخص می‌کردند اما به مؤسسه کاسپین مجوز داده شده و تأیید شده بود بدون اینکه موضوعات آن ۸ شرکت تعاونی اعتبار روشن شود.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: برخی از ۸ تعاونی اعتبار از کسانی بودند که برخلاف مقررات سودهای زیادی را به سپرده‌گذاران خود داده بودند و جالب اینکه این سودها را از اصل موجودی‌ها برداشت کردند و طبیعتاً به مشکل برخوردند.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: بانک مرکزی از قوه قضائیه کمک خواسته و دستگاه قضا هم طبیعتاً کمک می‌کند و در این راستا برخی از مدیران مؤسسه فرشتگان و مؤسسه آرمان بازداشت شدند و اموالشان توقیف شده و هم‌اکنون در حال کارشناسی اموال توقیف شده هستند.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص تهدید رئیس‌جمهور توسط یک نفر در شبکه توئیتر گفت: تهدید و توهین جرم است و اگر چنانچه توهین و یا تهدید به سبب سمت صاحب سمت باشد رسیدگی به آن وظیفه مدعی‌العموم است و در غیر این صورت نیازمند به شاکی خصوصی است.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: لذا اگر کسی به عنوان رئیس‌جمهور توهین کند مدعی‌العموم حتماً باید وی را تحت تعقیب قرار دهد و چنانچه شناسایی وی سخت باشد می‌تواند از وزارت اطلاعات کمک بگیرد که نمونه‌های فراوانی داشتیم که با همکاری با وزارت اطلاعات فرد توهین کننده به رئیس‌جمهور تحت تعقیب قرار گرفت، شناسایی شد و حکم هم برایش صادر شد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای همچنین در مورد آخرین وضعیت پرونده حمید باقری گفت: پرونده جدید وی در دادسرا است و به دادگاه نرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردم

      ممنون از اشاره درست به سال فتنه88 (نه حوادث88)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج