۵۴۱۹۱۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آمریکا پرونده «بنیاد علوی» را به جریان انداخت

آمریکا در ادامه فشارهای خود بر ایران پرونده بنیاد علوی در نیویورک را به جریان انداخت.

خبرگزاری مهر: پرونده بنیاد علوی در نیویورک که پیشتر و بر اساس حکم دادگاه ماجرای مصادره و فروش آن به نفع قربانیان ترور لغو شده بود بار دیگر از سوی دولت آمریکا به جریان افتاده است.

دولت آمریکا مدعی است ایران از برج ۳۶ طبقه بنیاد علوی واقع در منهتن نیویورک برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کرده و اکنون قصد دارد این بنیاد را به نفع آنچه قربانیان تروریسم می‌خواند مصادره کند و از مالکیت ایران خارج کند.

دولت آمریکا این پرونده را در سال ۲۰۰۸ میلادی به دادگاه برد و از آن‌ زمان، دادستان‌های فدرال در پی مصادره اموال بنیاد علوی و شرکت آسا بوده‌اند. اموالی که علاوه بر برج منهتن، شامل چهار مسجد و سایر املاک و دارایی‌های متعلق به بنیاد و شرکت آسا در ایالت‌های مختلف آمریکا می‌شود.

«مارتین بِل» وکیل مدافع دولت آمریکا در دفاعیه خود در دادگاه مدعی شد که مالکیت بنیاد علوی در اختیار ایران و چند شریک دیگر قرار دارد و بانک ملی ایران از حامیان اصلی این بنیاد خیریه است، در نتیجه از قضات دادگاه خواست بنیاد علوی را مسئول مراوده مالی با ایران و ارائه دیگر خدمات اعلام کند.

«جان گلیسون» وکیل طرف ایرانی هدف اصلی این بنیاد خیریه را ترویج آموزه‌های اسلامی در آمریکا و ارائه خدمات اجتماعی معرفی کرد.

در سال ۱۳۹۳ دادگاهی در آمریکا حکم به مصادره ساختمان ۳۶ طبقه بنیاد ایرانی علوی در منطقه منهتن نیویورک داده و عنوان داشت که غرامت شاکیانی را که از جمهوری اسلامی ایران شکایت کرده اند، با فروش ساختمان ایرانی متعلق به"بنیاد علوی" پرداخت خواهد کرد .

اما در سال گذشته دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم قبلی دادگاه برای مصادره و فروش برج آسا، متعلق به بنیاد علوی و شرکت آسا را رد کرد.

یکی از استدلال‌های دادگاهی که حکم اولیه را صادر کرد این بود که درآمدهای حاصله از برج تجاری آسا به یک بانک دولتی در ایران می‌رسد و این موضوع ناقض تحریم‌های بانکی و اقتصادی ایران (در آن زمان) بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج