adexo3
۵۴۲۴۸۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آغاز سفر بدون گذرنامه از اوکراین به ترکیه

سفر بدون گذرنامه گردشگران اوکراین به ترکیه در اجرای تفاهم نامه امضا شده بین مقامات دو کشور از روز پنجشنبه آغاز شد و در نخستین مرحله، یک کاروان مسافری اوکراینی تنها با ارائه دادن کارت شناسایی وارد ترکیه شدند.

خبرگزاری ایرنا: سفر بدون گذرنامه گردشگران اوکراین به ترکیه در اجرای تفاهم نامه امضا شده بین مقامات دو کشور از روز پنجشنبه آغاز شد و در نخستین مرحله، یک کاروان مسافری اوکراینی تنها با ارائه دادن کارت شناسایی وارد ترکیه شدند.

ترکیه که در پی کاهش ورود گردشگران خارجی سیاست های تسهیل ورود گردشگران از جمله لغو ویزا و حتی لزوم همراه داشتن گذرنامه را آغاز کرده است، زمستان گذشته تفاهم نامه ای در این زمینه با دولت اوکراین امضا کرد.

در پی امضای تفاهم نامه سیاحتی بین ترکیه و اوکراین که امکان سفر بین دو کشور را تنها با ارائه کارت شناسایی امکانپذیر کرده است، امروز نخستین هواپیمای حامل مسافران اوکراینی با این شیوه در فرودگاه اسن بوغای آنکارا بر زمین نشست.

آندره سیبیخا سفیر اوکراین در آنکارا در مراسمی که پس از ورود اولین کاروان اعلام کرد که این سفر اهمیت تاریخی بسیاری دارد و نشان دهنده همکاریهای استراتژیک بین دو کشور است.

به گزارش ایرنا، سال گذشته بیش از یک میلیون گردشگر از اوکراین به ترکیه سفر کردند و در مقابل حدود 200 هزار شهروند ترکیه نیز از اوکراین دیدن کردند.

روزانه بیش از ۱۸۰ پرواز بین دو کشور ترکیه و اوکراین انجام می‌شود.

تفاهم نامه سیاحتی بین ترکیه و اوکراین که در 14 مارس امسال بین دو کشور امضا شده، تردد با کارت شناسایی بین دو کشور را برای شهروندان ترکیه و اوکراین به شرط اینکه اقامت آنها طی 6 ماه از 90 روز تجاوز نکند، امکانپذیر کرده است.

سال گذشته نیز هیات وزیران ترکیه اقامت بدون ویزای شهروندان اوکراینی در ترکیه را از ۶۰ روز به ۹۰ روز افزایش داد.

صنعت گردشگری ترکیه در یکسال گذشته به شدت متضرر شده و تعداد ورود گردشگران با 9 میلیون نفر کاهش به حدود 25 میلیون نفر رسیده است.

درآمد گردشگری این کشور به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمد ارزی، نزدیک به ۳۰ درصد افت کرده و بر اساس آمار موسسه آمار دولتی ترکیه در بخش صنعت گردشگری، در سال گذشته میلادی درآمد گردشگری ترکیه با ۲۹.۷ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی، به ۲۲ میلیارد و ۱۰۷ میلیون دلار افت کرد.

براساس داده های وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، در حالی که در سال 2015 میلادی 36 میلیون و 240 هزار گردشگر خارجی به ترکیه سفر کرده بودند، این رقم در سال گذشته به 25 میلیون و 352 هزار نفر افت کرد.

ترکیه امیدوار است در سال جاری میلادی، بخشی از ضررهای بزرگ اقتصادی در صنعت گردشگری در سال گذشته میلادی را جبران کند و بر همین اساس، دیدارها و سفرهای متعددی بین مقامات کشور ترکیه و کشورهای گردشگرفرست انجام شده و برخی سیاست های عملی نیز در تسهیل سفر آغاز شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج