اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۴۲۷۶۷
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

عامل فروش مجانی گاز به ترکیه معرفی شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت توضیح دهد چرا ایران به فروش گاز مجانی به ترکیه به مبلغ ۲ میلیارد دلار محکوم شده است، گفت: ۳ سال است دولت تعهد شفافیت در قراردادهای بین‌المللی را اجرایی نمی‌کند.

خبرگزاری فارس: سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به محکومیت ایران به فروش گاز مجانی به ترکیه به مبلغ ۲ میلیارد دلار، اظهار داشت: جریمه شدن ایران پیرو شکایت ترکیه که هم از همسایگان تجاری ماست و هم همسایه ماست و هم از شرکای تجاری ماست واقعاً غیرقابل توجیه است و دلیل آن هم خیلی واضح و روشن است.

وی افزود: آنهایی که آن زمان این قراردادها را بستند قطعاً در جریان مقررات بین‌المللی بودند و شرایط را می‌دانستند، اما باید پرسید چرا اینگونه عمل شده که امروز کشور ما باید به پرداخت چنین جریمه‌ای متهم شود؟ مسئولان دولتی بیایند و پاسخ دهند، آقایانی که شعار شفافیت سر می‌دهند، بیایند توضیح دهند.

سخنگوی کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: دولت حتی مصوبه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با شفافیت را اجرا نمی‌کند، مجلس شورای اسلامی ۳ سال قبل تصویب کرد که همه قراردادها و پیمان‌های دولتی باید در یک سایتی ارائه شود تا همه مردم به آن دسترسی داشته باشند و بتوانند همه پیمان‌های دولتی را ببینند، بدانند طرف پیمان کیست، با کدام شرکت قرارداد بسته شده است، چند قرارداد بسته شده است، مبلغ قراردادها به چه میزان است، مردم باید در جریان باشند.

وی یادآور شد: ۳ سال است دولت این تعهد را اجرایی نمی‌کند، آن وقت می‌آیند در مناظرات و سخنرانی‌هایشان از شفافیت صحبت می‌کنند، اگر شفافیت این قانون است، آن را اجرایی کنید.

نقوی متذکر شد: حالا امروز هم توضیح دهند، بالاخره ملت باید بدانند به چه دلیلی باید به فروش گاز مجانی به مبلغ ۲ میلیارد دلار به ترکیه جریمه شویم و از کیسه ملت باید این جریمه پرداخت شود؟! کسانی که می‌گویند قطر و سایر همسایگان منابع ملی ما را بردند خب! این هم از کیسه ملت ایران پرداخت می‌شود، بگویند چه کسی در این زمینه کوتاهی کرده و چرا این اتفاق افتاده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید توضیح دهد چه کسی باعث محکومیت ایران به پرداخت چنین جریمه‌ای شده است، بیایند شفاف با مردم صحبت کنند و توضیح دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس چرا گاز را به ما گران میفروشند.

    • بدون نام

      یعنی این همه مدت ایران داشته گاز مجانی به ترکیه می داده اونم بخاطر محکومیت ؟؟ میشه یکی بگه بخاطر چه محکومیتی بوده که ایران به ترکیه گاز مجانی داده

    • بدون نام

      این ۲ملیارد مشخصه بخاطر خلافی که شده در جیب اردوغان میره اما جناب نقوی در این مملکت روزی نیست که چندها میلیارد اونم به $اختلاس نشه سراغ اونا رو بگیر که اونام حق ملت به اصطلاح ایرانه

    • بهزاد

      نقوی چرا داری میسوزی آب بریز خنک بشه دیگه دوره امثال شما تمام شده بیا به ورامین برس که به گند کشیدیش

    • بدون نام

      اینم سوژه جدید مخالفین دولت!!!

    • کاکایی

      دیروز توضیحات جامع وکامل درهمین..بخش به چشم خودم دیدم وخواندم نمیدانم آقای نقوی بدون مراجعه به شفافیت تمور که چاپ ونشر میگردد..(توجه )ندارند...فروش مجانی نیست آقا ..از کی شما شدید(.......داغتر از آش) این تاوان گند کاریهای (حمودی) بود به دوکشور با دو نرخ گاز فروختند..وترکیه اعتراض کرده...دادگاه هم حاکمش کرده..وما باید تفاوت (نرخ گران که از آنها گرفتیم) را پرداخت کنیم..بجای پول گاز تحویل میدیم..تامصافا حساب شود..واین در کنوانسیونها..وقرارداهای منطقه ای وبین المللی وجود دار د..که (متعاملین) اگر احساس کنند در سودا وتجارت مغبون شدند..حق تجدید نظر دارند..وچنانچه حاکم شدند..خسارت را بصورت جنس ازآن کشور دریافت میکنند..نه گاز مفت دادیم ونه باج به کسی میدهیم...بفرما دکل نفتی کجا کار میکند..وبه حساب چه کسی واریز میشود..؟ از ساختمان دولتی نارمک که (حمودی) چند سال قرق کرده برای محافظانش چرا نمی گفتید..که 3روز پیش به زور تخلیه کردند..وتحویل نهاد ریاست جمهوری دادند...مگر (حمودی)تا 3روز پیش ریس جمهور بود وما بی خبریم..؟؟مگر ایران چند ریس جمهور دارد!!!مگر(حمودی) چه مصونیتی دار که محافظ دارد وساختمان مجزا..چرا اینهارا مطرح نمی فرمایید...آقای....دیگه بسه گیج شدیم..با شما جماعت نا عادل وناحق بین وهیچ مگو.(.قولوا الحق ولو علی انفسکم) این گفته ..امیر مومنان است..(علیه السلام) پس کو راستگویی ما شیعیان...!!

    • بدون نام

      صداشو در نیارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج