۵۴۴۷۹۵
۲۱ نظر
۵۰۱۲
۲۱ نظر
۵۰۱۲
پ

ترویج ابتذال، مستی و خماری در «مادر قلب اتمی»!

فیلم سینمایی "مادر قلب اتمی" به کارگردانی "علی احمدزاده" بالاخره بعد از ماه‌ها توانست رنگ اکران را به خود ببیند. فیلمی که پس از دو سال توقیف روی پرده آمده و مشخص نیست به چه دلیل توقیف آن برطرف شده است.

خبرگزاری میزان: فیلم سینمایی "مادر قلب اتمی" به کارگردانی "علی احمدزاده" بالاخره بعد از ماه‌ها توانست رنگ اکران را به خود ببیند. فیلمی که پس از دو سال توقیف روی پرده آمده و مشخص نیست به چه دلیل توقیف آن برطرف شده است.

مادر قلب اتمی برخلاف تصور سازندگان و با وجود حضور چهره‌های سینمایی همچون محمدرضا گلزار بعد از یک هفته اکران به فروشی کم و معادل ۳۸۹ میلیون تومان رسیده و این نشان می‌دهد که این فیلم از دیدگاه مخاطبان اثری خوشایند نیست.
ترویج ابتذال، مستی و خماری در «مادر قلب اتمی»!

این فیلم از همان ابتدا و با پخش تیزر تبلیغاتی، اساس را بر ارائه شوخی‌های مبتذل نهاده و دیالوگ‌های بازیگران نشان دهنده نوعی سرگشتگی است که حاصل از مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی تلقی می‌شود.

بالاخره و در تب اکران فیلم‌های توقیفی این فیلم روی پرده آمده و باید دید این روند منفی تا کجا پیش خواهد رفت. روندی که با اکران این فیلم زنگ خطری را برای سینما به صدا در آورده است.

فیلمنامه این اثر بدون حفظ خط روایی داستان، همچون کلیت آن دچار سردرگمی بوده و روایت خاصی را دنبال نمی‌کند. شخصیت‌ها در نیمه شبی از تهران رها شده و بی هیچ پس زمینه ذهنی صرفاً حضور دارند.

صحنه اول فیلم به یک میهمانی شبانه اشاره داشته و دو شخصیت اصلی زن آن مست از همان میهمانی خارج شده و به سطح شهر می‌روند. ابتذال در رفتار و دیالوگ‌ها در همان صحنه‌های ابتدایی در حدی است که برخی از تماشاگران به همراه فرزندانشان سالن را از ابتدا ترک می‌کنند.

حضور دو شخصیت زن اصلی این فیلم با بازی ترانه علیدوستی و پگاه آهنگرانی هیچ نقطه پیش رونده‌ای در فیلمنامه محسوب نمی‌شود. فضا و اتمسفر اثر کاملاً حاصل تخدیر و مستی شخصیت‌ها بوده و همه چیز به شکلی کاملاً وهم‌آلود پیش می‌رود.

حضور مهرداد صدیقیان به عنوان اولین بازیگر مرد حاضر در فیلم، فضای دیالوگ گونه و جنسی اثر را دوچندان کرده و نشان دهنده نسلی از جوانان است که کارگردان اصرار دارد آنها را درگیر اعتیاد و مشروبات الکی معرفی کند.
ترویج ابتذال، مستی و خماری در «مادر قلب اتمی»!

این شخصیت هم کمکی به داستان نمی‌کند. همه چیز به همین منوال پیش رفته تا تصادف رخ می‌دهد. تصادفی که به حضور محمدرضا گلزار می‌انجامد. حضوری که نه تنها پیش برنده نیست بلکه نشان دهنده سردرگمی بیشتر و بیشتر مخاطب است.

محمدرضا گلزار با اینکه سعی در بازی متفاوت داشته اما حضور در فیلمی این چنین نه تنها نقطه‌ای مثبت محسوب نمی‌شود بلکه در کارنامه وی باری منفی دارد. شخصیت گلزار در این فیلم به فضای حاصل از وهم مواد مخدر اضافه کرده و سعی دارد این اعتیاد را جذاب و خاص جلوه دهد.

آواز خواندن بازیگران زن، شوخی‌های جنسی و دیالوگ‌های مستهجن، اصرار بر هیجان‌انگیز بودن مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، روابط تعریف نشده، میهمانی‌های شبانه و خودکشی نمونه‌های دیگری از فیلمی است که شاید بزرگترین نقطه منفی چرخه اکران سینمای سال ۹۶ محسوب می‌شود.

حال باید دید این روند ناقص اکران فیلم‌های توقیفی ادامه خواهد یافت یا نه. فیلم‌های که در اولین گام به هدف تخریب ارزش‌های معنوی و اخلاقی تولید شده و در آشفته بازار این روزهای سینما امید به اکران دارند. در زمانی که آثاری همچون ویلایی‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته اکران فیلم‌هایی مانند مادر قلب اتمی اتفاقی محکوم به شکست برای سینمای ایران است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      در ایران سینما رفتن اشتباه بزرگی است
      فیلم های ایرانی را نبینید
      پولتون رو توی چاه نریزید
      اینها خونه های میلیاردی میخرن و قه قه به من و شما میخندن
      سینما نروید
      اشتباه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیز جان این اشتباه بزرگتریه که بخیل باشی و از اینکه یه آدم دیگه صاحب خونه میلیاردی میشه ناراجت باشی. اگه میخوای خدا به خودت هم موفقیت و رفاه و مال و منال بده،شرط اولش اینکه که از موفقیت و ثروت دیگران خوشحال شی نه ناراحت

    • آرش آریایی

      شما چرا کاسه ی داغتر از آش شدین،خب حتما داره به نکات منفی بی بندوباری و استفاده از الکل اشاره میکنه!

    • بدون نام

      یعنی شما اینقدر سست ایمان هستید که با دیدن یه فیلم به ابتذال و فساد کشیده میشید؟؟؟
      بسه بابا تا کی میخواین دلواپس همه چیز باشید؟
      کارتون سده فقط انتقادهای بی اساس و افراطی فقط بلدین روی اعصاب مردم راه برید
      دیگه خسته شدیم از دستتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف حق داره میزنه دیگه دوست عزیز. کجای فرهنگ ایرانی مصرف الکل و مواد و پارتی یه چیز طبیعیه؟ ضمناً شما خودت
        حاضری با همسر و بچه هات بری سینما همچین فیلمی و ببینی؟

    • بدون نام

      بايد فيلماي ايراني هم درجه بندي بشه كه هركسي با خونواده (كودك و نوجوان) بلند نشه بره سينما

    • مهدی

      من نمیفهمم الان این پست یعنی چی ؟ اگه نقده که افتضاحه اگه نیست و نظر شخصیه که برای چی باید نظر شخصی یک نفر رو پست بگذارید ؟!

    • مانا

      واقعا فیلم ایرانی دیدن اشتباهه محضه...اگر فیلم های روز دنیا رو دنبال کنید دیگه اصلا حاضر نمیشید یک دقیقه فیلم ایرانی ببینید.تو کشور ما سینما یعنی چهره های عملی و لوس و پولدار که اسم خودشونو هنرمند گذاشتن.البته به جز استثنا هایی مثل لیلا حاتمی و چند نفر دیگه...ولی اگر واقعا ادعای فرهیختگی دارین وقتتون رو پای فیلم ایرانی نزارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا لیلا حاتمی بسیار موجود بداخلاقی است.

    • بدون نام

      دوستان من این فیلمو دیدم بسیار فیلم جذابی بود اما شاید همه پسند نباشه این با سلیقه بعضیا جور نبوده به فیلم انگ نزنین

    • بدون نام

      نویسنده ی عزیز این متن کارازاین حرف ها گذشته. الان 4کلوم حرف حق زدی بهت می گن دلواپس متحجر

    • بدون نام

      شما فقط این مطلب را در نظر بگیرید کسی که این مطلب را نوشته تا دیروز می گفت مردم غم فرهنگ و غیره ندارند درد مردم اقتصادیه ، این چیز ها را ول کنید و به اقتصاد مردم بچسبید
      توصیه من هم به ایشان این است که این چیز ها را ول کنید اگر به قول شما مردم دغدغه فرهنگ و سینما رفتن ندارند قطعا فیلم ها دیده نمی شود و یا به آن توجه نمی شود شما بهتر است همانطور که خودتان گفتید دغدغه اقتصاد داشته باشید و نقد اقتصادی بنویسید

    • بدون نام

      خود پیمان معادی تو خندوانه گفت من نمیذارم بچه هام فیلمامو ببینن بعد ی عده اومدن اینجا دفاع میکنن

    • سام

      خیلی منتظر بودم تا فیلم معنا گرای خوبی در سینمای ایران ببینم و با این فیلم شگفت زده شدم .... آقای گلزار درواقع نقش فرشته ابلیس رو داره که به میان انسان هایی میاد که از میوه ممنوعه (مواد مخدر) استفاده کردند و میخواد اون ها رو وارد دنیای خودشون کنه و نقش خانم علیدوستی نقش آدمی هست که شاید مقداری توی دنیا سردرگم شده اما ته قلبش اعتقاد به مسیح سلاحی میشه براش که میتونه ابلیس (گلزار) رو شکست بده

    • بدون نام

      دوستان من این فیلمو دیدم بسیار فیلم جذابی بود اما شاید همه پسند نباشه این با سلیقه بعضیا جور نبوده به فیلم انگ نزنین

    • بدون نام

      چرا سکوت پیشه نمیکنید ببینید همچین فیلمی بد نیست بلکه خوبه چرا چون وضع جامعه مارو به نمایش گذاشته وظیفه‌ی یه کارگردان هم همینه اگاه کردن مخاطب در بعضی زمینه ها درضمن ما در نسلی جدید و جامعه ای جدید و مدرن داریم پیش میریم پس باید با این جور مساعل کنار بیایم اگر حل شد که هیچ اگرم نه برید بشینید نگاه کنید حالشو ببرید »

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسائل، نه مساعل، جناب فیلسوف

    • بدون نام

      چرا از واقعیت جامعه گریزان هستید و فکر می کنید در جامعه بدون خطا و لغزش زندگی می کنید؟
      کمی به بیرون نگاه کنید و رفتار و گفتار نوجوانان با هم دیگر را بببینید متوجه میشید که روابط در چه حد خراب شده و چه تفکراتی در بین جوانان حاکم هست
      لطفا برای فرار از واقعیت سرمان را مانند کبک در برف فرو نکنیم چون دیر یا زود گریبان همه را خواهد گرفت به فکر چاره باشید لطفا

    • بدون نام

      برترین ها.چند چندی؟ یا این وری هستی یا اون وری.مطمئنم نشر نمی کنی اما همین که میخونی کافیه

    • فراز

      بحث مستهجن و این صحبت ها رو کلا قبول ندارم چون نوع دیالوگ ها و رفتارها چیزی که امروز در جامعه به وفور میشه دید ولی در مورد فیلم باید بگم واقعا بد بود هیچ روایت معناداری تو فیلم دنبال نمیشه معرفی گلزار به عنوان یک فرشته یا ابلیس اصلا کامل نیست و چیز شبیه به یه توهم که تازه اونم درست پرداخته نشده فیلم رو کاملا سردرگم میکنه ورود نقشهای مضخرف و اضافی مثل صدام و نیروی انتظامی که کلا بی معنی و نامرتبط هستش نشون دادن درب تونل بزرگراه به عنوان درب ورود به دنیای دیگه و از همه عجیب تر پخش سخنرانی هیتلر با زبان آلمانی و چیزی در حدود سه دقیقه خسته کننده در سینما به وضوح دیدم که همه از فیلم خسته و دلزده شدن خدااااااااااااااااایی خیلی بد بود آقای احمدزاده فقط یه سوال دارم خودت کلا چی میخواستی از فیلمت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      واسه اون دوست عزیزمون هم بگم که اصلا فیلم های اقای معادی خیلی متفاوت با این فیلم هستش مثلا شما بیا برف روی کاج رو با این مقایسه کن!!!!!!!!!!!!!!! در کل باید بگم به احتمال بسیار قوی از رفتن و تماشای این فیلم در سینما پشیمون خواهید شد .

    • زهرا

      من خودم فیلم و دیدم اتفاقا برعکس نظر نویسنده
      داره نشون میده که استفاده از مخدر و مشروبات تا چه حدی میتونه آسیب زا باشه و توهمات اون آدم رو تا سرحد خودکشی ببره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج