adexo3
۵۴۴۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

«نود» محصول مافیای صدا و سیما

رمضان شجاعی کیاسری نماینده مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما در گفت وگویی با ماه نامه«نسیم بیداری» نسبت به نفوذ مافیا در صدا وسیما هشدار داد.

رمضان شجاعی کیاسری نماینده مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما در گفت وگویی با ماه نامه«نسیم بیداری» نسبت به نفوذ مافیا در صدا وسیما هشدار داد.

*بر اساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی شورای نظارت بر صدا وسیما مرکب از دو نماینده از قوای سه­ گانه کشور به منظور نظارت بر عملکرد صدا و سیما انتخاب می­شوند.اما اساسنامه صدا و سیما به گونه­ای تنظیم شده­است که نظارت­های این شورا هیچ­گونه ضمانت اجرایی ندارد و با وجود اعتراضات و انتقادات فراوانی که از طرف این شورا صورت می­گیرد، این امکان وجود ندارد که نظارت­های این شورا در صداوسیما اعمال شود.همین مساله نشانگر لزوم اصلاح اساسنامه سازمان صدا و سیما است. باید شورای نظارت بر صدا و سیما قدرت بیشتری برای اعمال نظارت خود براین رسانه بزرگ داشته­ باشد.

*به اعتقاد من شورای نظارت باید در سیاست­ها و اهداف سازمان صدا و سیما ورود داشته باشد، اما متاسفانه این شورا در حال حاضر چنین اختیاراتی ندارد.

*نمایندگان در حال حاضر انتقادات فراوانی نسبت به عملکرد سازمان صدا و سیما دارند، چراکه سهم مجلس در برنامه­های صدا و سیما بسیار نازل است. همین طور سازمان صدا و سیما در پرداختن به اخبار مجلس و برنامه­ های آن تا به حال بسیار ضعیف و جانبدارانه عمل کرده­است. این اقدامات در برخی مواقع در جهت تضعیف جایگاه مجلس هم بوده­است.اینگونه موارد انتقادات نمایندگان مجلس است که به ما هم منتقل شده و ما هم این انتقادات را به اطلاع اعضای شورا و ریاست سازمان رسانده­ایم. همین راستا بنا شده­است در آینده­ای نزدیک گزارش مفصلی از عملکرد صدا و سیما در بخش­های مختلف در تولید و مسائل فنی و مالی تنظیم شود تا در صحن علنی قرائت شود.

*متاسفانه یکی از اشکالاتی که هم اکنون به صدا و سیما وارد است این است که باندهای مافیاگونه در بدنه این سازمان در محتوا،شکل،کمیت و کیفیت برنامه­ها خود را نفوذ داده­است. این موضوع برای صدا و سیما بسیار خطرناک است،چراکه آنچه که باید دنبال شود اهداف و خاستگاه نظام و برنامه ­های خود ریاست سازمان باشد.اماتهیه کننده برنامه­ای همچون «نود» فردی است که تا به حال بسیاری از خطوط قرمز و اصول عقاید ملی و دینی ما را زیر سوال برده­است،اما تاکنون هیچ کس با آن برخوردی هم نکرده­است. این برنامه هم کاملا تقلید از شبکه­ های برون مرزی است که با سوالات بسیار سطح پایین فضایی را به وجود آورده­است که در شان مردم ما نیست.

*مسئولین سازمان صدا و سیما باید با انبوهی از ماهواره­ ها و سایت­های اینترنتی که در فضای کشور ما فعال است متوجه شده باشند که چقدر نقش آفرین هستند. این امر سبب می­شود که بازنگری در فعالیت­های این سازمان به یکی از مهم­ترین نیازهای این سازمان بدل شود.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

«نود» محصول مافیای صدا و سیما

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج