۵۴۵۳۸۹
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

توماهوک، ابرخودرویی با قدرت ۸۰۰ اسب بخار

کانادایی‌ها ، با آن که سابقه درخشان و خیره کننده‌ای در ساخت ابرخودروها ندارند، اما این بار قصد دارند با یک ابرخودروی الکتریکی، با قدرت پا به میدان بگذارند.

وب سایت دیجی رو - امیرعلی عامری: کانادایی‌ها ، با آن که سابقه درخشان و خیره کننده‌ای در ساخت ابرخودروها ندارند، اما این بار قصد دارند با یک ابرخودروی الکتریکی، با قدرت پا به میدان بگذارند. کمپانی دوباک که در کبک کانادا فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که ابرخودروی الکتریکی توماهوک به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۸ به مرحله تولید خواهد رسید.
توماهوک، ابرخودرویی با قدرت 800 اسب بخار

همچنین مشخصات و تصاویری از نمونه اولیه این خودرو منتشر شده است. اولین بار در سال ۲۰۱۴ بود که صحبت از این خودرو شد. در آن زمان کمپانی دوباک قصد داشت یک ابر خودروی الکتریکی بسازد اما بنا به دلایلی، این امر محقق نشد و این خودرو وارد مرحله تولید نشد.

توماهوک، ابرخودرویی با قدرت 800 اسب بخار

اما حالا، ظاهرا تصمیم این خودروساز کانادایی جدی است. مشخصاتی که از توماهوک منتشر شده است، با مشخصاتی که سه سال پیش اعلام شده بود فرق‌های زیادی دارد و اگر این خودرو به مرحله تولید برسد، این اعداد و ارقام به احتمال زیاد از این هم متفاوت‌تر خواهند بود.

طبق گفته‌های مدیران و بنیانگذاران این کمپانی، توماهوک قرار است ۸۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد که رقم خیره کننده‌ای است. این خودرو از چهار موتور الکتریکی بهره می‌برد. در واقع، هر کدام از این موتورها مسئول انتقال نیرو به یکی از چرخ‌ها هستند. گشتاور خودرو نیز رقمی نزدیک به ۱۳۰۰ نیوتون متر خواهد بود. توماهوک از یک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت لیتیوم-یونی استفاده می‌کند که مسئول انتقال انرژی به موتورها است.

توماهوک، ابرخودرویی با قدرت 800 اسب بخار

گفته می‌شود که این خودرو با یک بار شارژ کامل، توانایی پیمودن ۳۷۰ مایل یا نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر را خواهد داشت که مسافت زیادی برای یک خودروی الکتریکی به حساب می آید. شاسی و بدنه‌ی توماهوک از فیبر کربن ساخته شده‌اند. این خودرو در مجموع وزنی برابر با ۱۹۲۷ کیلوگرم خواهد داشت (چهار موتور الکتریکی به همراه باتری وزن کمی ندارند!).

اما از همه‌ی این اطلاعات که بگذریم، می‌رسیم به بزرگترین وعده‌ای که دوباک داده است. این ابرخودروی کانادایی قرار است در ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که برای خودرویی با این وزن، زمان بسیار خوبی است. طبق گفته‌های یکی از بنیان گذاران این کمپانی، توماهوک در حالت مسابقه‌ای، در دو ثانیه و در حالت خیابانی، در چهار ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

طراحی خودرو، خوب است و تقریبا تمام آن چه که یک ابر خودرو لازم دارد را به همراه دارد. از ظاهر هجومی و خشن خودرو، عرض آن که کمی از لامبورگینی اونتادور بیشتر است، نزدیک بودن آن به زمین و ارتفاع کم و در نهایت هم درهای خودرو که به صورت عمودی باز می‌شوند. در واقع تمام تلاش های صورت گرفته برای طراحی این خودرو، این بوده است که هیچ چیزی از دیگر ابرخودروها کم نداشته باشد و همان طور که گفتیم، دوباک بتواند با این خودرو قدم اول را محکم بردارد.

توماهوک، ابرخودرویی با قدرت 800 اسب بخار

دوباک ، متخصص ساخت نمونه های اولیه و طرح های مفهومی است و تا حالا طرح‌ها و نمونه‌های اولیه زیادی از همین مدل پر سر و صدای دوباک منتشر شده است اما این مدل هرگز خط تولید را از نزدیک ندیده است. همچنین سه سال است که این کمپانی مشغول وعده دادن است و عملی کردن این وعده ها برای این ابرخودرو، کار آسانی برای این کمپانی نخواهد بود.

مدیران دوباک در حال گشت و گذار برای پیدا کردن سرمایه گذار روی این پروژه هستند. ساخت چنین خودرویی به خودی خود هزینه‌های زیادی خواهد داشت، حالا وعده هایی که این خودروساز کانادایی داده است را هم به آن اضافه کنید! به نظر می رسد توماهوک مشکلات زیادی تا زمان عرضه داشته باشد که بیشتر این مشکلات هم به احتمال زیاد به پیدا کردن سرمایه گذار مربوط می‌شوند.

یکی از وعده‌هایی که این خودرو یدک می‌کشد، قیمتی کمتر از ۱۰۰،۰۰۰ دلار است که این یکی خیلی بعید است! به هر جال، باید تا سال جدید میلادی منتظر بمانیم و نتیجه کار این شرکت را ببینیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج