۵۴۶۸۱۵
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

بادامچیان: روحانی باید سیاست‌هايش را تغییر بدهد

بادامچیان در گفت و گو با قانون: واقعيت اين است كه رييس جمهور محترم در دولت اولش با رويكردي نه چندان منطقي، نگاهي جناحي را اعمال كرد و دولتش را دولت اصلاح طلبان و اعتداليون ناميد. ان‌شاا... كه در راستاي منافلع ملي در دوره آتي تجديد نظر شود و خود را رييس جمهور همه نشان دهد تا بتواند تاثيرگذاري لازم را داشته باشد.

قانون نوشت: حزب موتلفه در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، تا حدودی حضوری جدی و البته پرحاشیه را تجربه کرد. این حزب سنتي برای اولین بار با میرسلیم به عنوان يك کاندیدای حزبي وارد ميدان شد اما در آخرین ساعت‎های تبلیغاتی در بیانیه‌ای، رئیسی را به عنوان نامزد اصلی معرفی کرد. بیانیه‌ای که میرسلیم را برای کناره‌گیری قانع نکرد و در نتیجه، با وجود گذشت چند هفته از روز انتخابات،‌ موتلفه‌ای‌ها همچنان درگیر حاشیه‌های روز آخر تبلیغات كارزار دوازدهم هستند.
اسدا... بادامچیان، قائم مقام حزب موتلفه با گفتن اینکه «واقعيت اين است كه رييس جمهوري در دولت اولش با رويكردي نه چندان منطقي، نگاهي جناحي را اعمال كرد و دولتش را دولت اصلاح‎طلبان و اعتداليون ناميد و اميدواريم در راستاي منافع ملي در دوره آتي تجديد نظر كند و خود را رييس‌جمهور همه نشان دهد تا بتواند تاثيرگذاري لازم را داشته باشد» به پرسش های « قانون » پاسخ داد كه مشروح آن را در ادامه مي‌خوانيد.

راي 23ميليون و چند صد هزاري روحاني براي شما كه رقيب او بوديد، قابل پيش‌بيني بود؟

هميشه احتمال راي آوري دولت مستقر با همه نارضايتي‌هاي موجود، گزينه‌اي محتمل و در نتيجه قابل پيش‌بينی است. اما در جواب به سوال شما بايد بگويم كه ميزان راي‌هاي برنده را هيچ‌كس از قبل نمي‌تواند به طور دقيق تخمين بزند، چون نتيجه انتخابات به عهده راي‌دهندگان محترم است.

اين ميزان راي براي روحاني مناسب است؟

هر اندازه كه رييس جمهوري منتخب با راي بالايي انتخاب شود، براي اداره كشور و به خصوص موفقيت در عرصه بين‌المللي موثرواقع مي‌شود. به همين دليل ملت هوشمند ايران در سه انتخابات دور دوم روساي جمهوري قبلي و فعلي اين كمك را به رييس دولت كرده‌اند. البته، مهم اين است كه رييس جمهور منتخب آن‌گونه كه شايسته است، قدر اين موقعيت گران‎بها را بداند.

با توجه به راي تثبيت شده، روحاني به عنوان رييس دولت دوازدهم چه مسئوليت‌هايي را روي دوشش بايد احساس كند؟

واقعيت اين است كه رييس جمهور محترم در دولت اولش با رويكردي نه چندان منطقي، نگاهي جناحي را اعمال كرد و دولتش را دولت اصلاح طلبان و اعتداليون ناميد. ان‌شاا... كه در راستاي منافلع ملي در دوره آتي تجديد نظر شود و خود را رييس جمهور همه نشان دهد تا بتواند تاثيرگذاري لازم را داشته باشد.

اولويت‌هاي اصلي دولت دوازدهم بايد توجه به كدام حوزه‌ها باشد؟

اولويت هر رييس جمهوري كه راي مي‌آورد، بايد تلاش براي ايجاد تحولي جدي در خط مشي‌ها و سياست‌هاي فعلي باشد تا از اين طريق مشكلات برطرف شود. حتي اگر نامزد موتلفه راي مي‌آورد، چنين تحول لازمي را پديد مي‌آورد تا موجب پيشرفت و توسعه و رفع تهديدها و مفاسد و ناهنجاري‌هاي موجود شود.

اصولگرايان چه بر سرشان آمده‌ كه حال، توفيق‌هاي پي در پي انتخاباتي در دهه هشتاد را رويايي و محال مي‌بينند؟

در حال حاضر فرصت كافي براي پاسخگويي به اين سوال مهم ندارم، ان‌شاا... در آينده به طور مشروح اين مساله را تحليل خواهم كرد. چون سوال شما سوالي است كه نمي‌توان جوابي اجمالي و كوتاه به آن داد.

به نظر مي‌رسد جناح راست از امروز نگران شكست‌هاي ديگر در انتخابات آتي است. مي‌توانم بپرسم براي برون رفت از ناكامي‌هاي سريالي چه تدبيري را لازم مي‌دانيد؟

در هر انتخاباتي مردم نگران اين هستند كه مبادا به هر دليل راي به كساني داده شود كه به جاي خدمت به كشور و ملت، در پي تامين منافع و خواسته‌هاي خودشان باشند و خداي ناكرده مصلحت كشور و منفعت عمومي را با بي‌توجهي حاشيه نشين كنند. انتخابات آينده نيز مثل هر انتخاباتي براي اصولگرايان حايز اهميت است و هر تفكر و جرياني در پي آن است كه سياست‌هاي مطبوعش را با برنده شدن در انتخابات به مرحله اجرا در آورد.

راي به ليست را چگونه تحليل مي‌كنيد؟

اينكه گروه‌هاي سياسي ليست بدهند و مردم نيز به آن ليست راي بدهند، هيچ اشكالي به آن وارد نيست و فهرست اصولگرايان نيز بارها به عنوان برنده انتخابات معرفي شده است. به همين دليل به عنوان يك فعال سياسي اين حالت را نمي‌توانم حالتي غيرمطلوب بدانم و به آن ايرادي بگيرم.

راي حلال در اين روزها به ادبيات سياسي وارد و بهانه بحث و تبادل نظرهاي زيادي شده است. سوال اين است كه اصولا مي‌توان راي‌هاي به صندوق ريخته شده را به دو بخش حلال و حرام تقسيم كرد؟

در فضاي آزاد سياسي كشور اظهار نظرها محترمند و به همين دليل، سوال شما را سوالي صحيح نمي‌دانم و به همين دليل حاضر نيستم تا اظهارات‌فرد ديگري را تحليل كنم.

اما وقتي كسي كه رييس موقت مجمع تشخيص مصلحت نظام است، چنين اظهاري را مطرح مي‌كند،به‌طورحتم تبعاتي را مي‌تواند داشته باشد؟

هر شخصيتي مي‌تواند نظرش را ارائه دهد. مگر شما مخالف اظهار نظرهايي با سليقه‌هاي مختلف هستيد؟ اگر نيستيد، اين بحث را همين‌جا تمام كنيد.

موتلفه اسلامي از نوع حضورش در انتخابات راضي است؟

حزب موتلفه اسلامي در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري بسيار خوب و منطقي عمل كرد. ما نامزدي را معرفي كرديم كه در فضاي مسموم و توام با اتهامي كه به وجود آمده بود، هيچ‌كس نتوانست تهمت يا افترايي به او وارد كند و ايرادي به او بگيرد. آقاي ميرسليم رقابتي آرام، سالم و منطقي را از بيان يك نامزد حزبي انجام داد و به جاي قيل و قال، فقط برنامه‌هاي خود را براي مردم تشريح كرد و به همين دليل موافق و مخالف، ميرسليم و روش او را تحسين كردند.

راي پايين ميرسليم را شكست موتلفه دانسته يا اينكه صرف حضور را كافي مي‌دانيد؟

هيچ وقت معتقد به شكست و پيروزي در انتخابات نبوده و از اين پس نيز نخواهم بود. شخصيت‌هايي با سليقه‌هاي مختلف در انتخابات، خود را در معرض راي مردم قرار دادند و مردم نيز انتخاب‌شان ترجيحي است و مانند غرب نيست كه باختن يا برنده شدن اين يا آن در ميان باشد.

چرا موتلفه هيچ‌گاه در انتخابات توسط گروه‌هاي ديگر سياسي جدي گرفته نمي‌شود؟

موتلفه در انتخابات‌ها حضور چند جانبه در جمع ارزشگرايان داشته است. البته اين توضيح لازم است كه موتلفه هيچ‌گاه به دنبال سهم خواهي نبوده و نخواهد بود و در كل، سهم خواهي را در ‌شأن موتلفه نمي‌دانيم. در پایان بار دیگر تاکید می‌کنم که روحانی باید سیاستش را تغییر بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای چی همه چیز گل و بلبله رفاه اسایش تورم صفر مسکن ارزان کار فراوان

    • بدون نام

      اقای شما دنبال کار خودت باش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج