adexo3
۵۴۸۷۵۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رونمایی از اولین اطلس محیط زیست تهران

اطلس محیط زیست شهر تهران نقشه راه متولیان حوزه مدیریت محیط زیست شهری با حضور برخی از مدیران شهرداری تهران رونمایی شد.

خبرگزاری مهر: محمدمهدی گلمکانی رئیس مرکز مدیریت محیط زیست در مراسم رونمایی از اولین اطلس محیط زیست شهر تهران با اشاره به اهمیت برنامه ریزی و تصمیم گیری صحیح جهت کاهش آلاینده ها، گفت: پروژه تهیه اطلس محیط زیست شهر تهران یکی از زیربنایی ترین و مهمترین پروژه های محیط زیست شهری است که باعث می شود با تکیه بر شناخت وضع موجود، رفع معضلات و حرکت صحیح به سوی اهداف، برنامه ریزی شود.

وی با تاکید بر اینکه اطلس محیط زیست اکثر مناطق تهران در حال تکمیل است افزود: اطلس محیط زیست شهر تهران باید به عنوان نقشه راه در اختیار متولیان حوزه های تصمیم گیری شهر تهران قرار گیرد.
رونمایی از اولین اطلس محیط زیست تهران

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار به کارگیری اطلس محیط زیست شهر تهران را به عنوان سند راه پیشبرد اهداف کانون های محیط زیست محلات حائز اهمیت دانست و گفت: اینگونه بانک های اطلاعاتی به پیگیری مطالبات محیط زیستی مردم و مدیران کمک شایانی می کند.

رئیس اداره پایش و مدیریت منابع و شاخص های محیط زیستی نیز در این مراسم ضمن معرفی اطلس محیط زیست شهر تهران و ارائه توضیحات فنی پیرامون این موضوع، گفت: بارزترین هدف از تهیه این اطلس، ترسیم سیمای محیط زیستی شهر تهران برای مدیران، تصمیم گیران و کمک به دانش شهروندان نسبت به وضعیت موجود محیط زیست شهر تهران و ارائه راهکارهایی جهت کاهش آلاینده های محیط زیستی است.

فتاحی با بیان خلاصه ای از فعالیت های ۱۴ ساله ی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار ضمن تقدیر از مدیران پیشین این مرکز افزود: اطلس حاضر حاصل فعالیت های محیط زیستی شهرداری و سایر ارگان های ذیربط شهر تهران است که وضعیت محیط زیست این کلانشهر را نسبت به گذشته بهبود داده اند و باید پایه و اساس تصمیم گیری ها، تخصیص اعتبارات و انجام اقدامات اجرایی گردد تا به صورت مستمر شاهد بهبود وضعیت محیط زیست و ارتقاء کیفیت زیستی شهر تهران باشیم.

همچنین رضا دباغی شهردار منطقه ۳ تدوین اطلس محیط زیست شهری را به فال نیک گرفت و تاکید کرد: یکی از ابرازهای مهم برای مدیران ارائه آمار و اطلاعات دقیق از مجموعه تحت نظارتشان است و این کتاب ارزشمند بطور حتم مرجع مفیدی برای متولیان خدمت به شهروندان است.

در ادامه محمد رستگاری معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بحث های زیست محیطی از حالت مشکل به بحران تبدیل شده است تاکید کرد: گذر از این بحران نیازمند اقدامات هدفمند و اتخاذ تصمیمات مهم درخصوص داده های علمی با داده های مناسب هستیم.

وی ادامه داد: برای داشتن چشم اندازی مطلوب در زمینه ی کاهش آلودگی های محیط زیست شهری نیازمند نوآوری علمی با تحقیقاتی وسیع هستیم.

رستگاری تدوین اطلس محیط زیست شهری را فرصتی برای رفع آلودگی های زیست محیطی کلانشهر تهران دانست و تصریح کرد: با توجه به وضعیت نامناسب محیط زیستی پایتخت امیداریم تلاش هایی از این دست گسترش یابد به طوری که تهران در پنج سال آینده علی رغم تمام مشکلات قابل سکونت باشد.

شناسایی منابع آلاینده محیط زیستی و ایجاد بانک اطلاعاتی مناسب جهت بهبود فرایند حفظ و کنترل محیط زیست شهر تهران، سرعت بخشیدن و کارآمد کردن سیستم های نظارتی محیط زیستی شهر تهران، شناساندن مسائل محیط زیستی به مدیران و دست اندرکاران تصمیم گیری های شهری، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارائه دیدگاه های مناسب برای کارشناسان امر، ارائه راهکارهای مدیریتی کاهش پیامدهای محیط زیستی و ارتقاء آگاهی های عمومی در رابطه با مسائل محیط زیستی از مهم ترین اهداف طرح شناسایی، پایش و تدوین اطلس زیست محیطی است.

به گزارش خبرنگار مهر در این مراسم محمدمهدی گلمکانی رئیس مرکز مدیریت محیط زیست، حیدرزاده مشاور معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، دباغ شهردار منطقه ۳، مهندس رستگاری معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران و حیدری مشاور ارشد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور حضور داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج